UBS: Chevrolet kaotab iga müüdud Bolti pealt 7400 dollarit

UBS avaldas eelmise nädala lõpus analüüsi elektriautode ja nende tuleviku kohta. Varasemalt on mitmed analüütikud hinnanud, et niiöelda massidele mõeldud elektriautod Chevrolet Bolt ja Tesla Model 3 ei pruugi rangelt võttes tootja jaoks kasumlikud olla. UBS-i analüüs seda ka kinnitab, kuigi üllatuslikult vihjavad nad, et tasuvuspunkt võib olla lähemal kui seni arvatud. 

Nimelt hindab UBS, et GM kaotab iga müüdud Bolti pealt 7400 dollarit, seda peamiselt sellepärast, et GM hoiab tootmismahu madalal. Bolti eesmärk on selles kontekstis vaid laiemas plaanis kogu müüdud autopargile kehtestatud keskkonnanõuetele vastamine. Tesla kaotab iga baashinnaga müüdud Model 3 pealt aga 2800 dollarit, kuid koos lisavarustusega peaks Tesla suutma kasumit teenida iga Model 3 pealt, mille müügihind ületab 41 000 dollarit. 

Samas avastas UBS Chevrolet Bolti uurides, et kogu elektriline jõuaülekandesüsteem maksab 4600 dollarit varasemalt arvatust vähem, ehk elektriautod on hinna poolest palju lähemal sisepõlemismootoriga autodele kui varasemalt arvatud. Seoses sellega tõstis UBS ka oma hinnangut elektriautode müügi osa ning arvab nüüd, et 2025. aastal müüakse üle maailma 14,2 miljonit elektriautot, mis oleks 14 protsenti kogu turust. 

Elektriautode müügi kasvu võivad pidurdada aga vähene poliitiline toetus, madalad kütusehinnad ning vähene teadlikus elektriautode omamise hinna kohta. Inimesed võivad keskenduda auto ostuhinnale, selle asemel, et arvutada auto hinnale juurde ka selle kasutamise kulud, mis elektriautodel on teatavasti märkimiväärselt väiksemad. 

Märksõnad: chevrolet
general motors gm bolt tesla model 3 elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Vaata, kuidas Chevrolet Bolt takistusega kokku põrkab

Pole palju möödas sellest, kui Tesla Model X teenis kõikides USA kokkupõrketestides maksimumtulemuse. Seekord on luubi alla võetud Chevrolet esimene elektriauto Bolt. 

Elektriautodel on traditsioonilistes kokkupõrketestides üldiselt väike eelis. Kuna kapoti all pole suurt ja kohmakat mootorit, saab auto esiosa valmistada just nii, et see võimalikult suure osa kokkupõrkel vabanevast energiast endasse neelaks, kuid samas juhi jäsemeid vigastama ei kipuks. 

Seega polegi ehk liialt üllatav, et Chevrolet Bolt teenis oma esimeses kokkupõrkestis kõik head tulemused ning sai lõppkokkuvõttes üsna hea "Top Safety Pick" hinde. Kõrgeima hinde saamisel osutusid takistuseks ka paljudele teistele tootjatele peavalu valmistanud esituled, mis liialt vastutulevate autode juhte segavad ja nii vaid "nõrga" hinde teenisid. 

Märksõnad: autouudised
bolt elektriauto crash test iihs
Jaga:

General Motors suurendab autonoomsete testautode arvu 180ni

General Motors teatas möödunud aastal, et valmistab 50 Chevrolet Bolt elektriautot ette autonoomseks sõiduks ning olemasoleva tehnoloogia testimiseks, täiendamiseks. Nüüd teatas GM, et Chevrolet on ehitanud veel 130 isejuhtivat autot, seekord juba edasi arendatud sensoritega ning üleüldse võimsama riistvaraga. Kokku sõidab USA teedel nüüd ringi 180 teataval määral autonoomseks sõiduks sobilikku Bolti. 

General Motors ei avaldanud küll täpseid detaile, kuidas viimane partii erineb eelmisest, kuid ridade vahelt lugedes jääb mulje, nagu valmistaks GM autonoomse võimekusega Bolte ette masstootmiseks. Vähemalt öeldi, et Bolti näol on tegu esimese autonoomse autoga, mida toodetakse masstootmiseks kasutatavas tehases. 

Natuke saab siin autode võimekuse osas vaielda, et mis hetkest võib autosid üldse isejuhtivateks nimetada. Tänasel hetkel teedel olevad juhiabidega masinad on üldiselt aktsepteeritud standardi järgi kõik vaid 2. taseme autonoomsed masinad. Autonoomseks sõiduks loetakse aga alles 4. taseme isejuhtivaid autosid, kus autojuht enam liiklemisse sekkuma ei pea. 5. taseme autonoomne sõit kaotab juba täielikult vajaduse rooli järele. 

General Motorsi isejuhtivaid autosid arendav tütarfirma Cruise Automationi sõnul peavad nad oma eesmärkide saavutamiseks suures koguses isejuhtivaid autosid testima. Lisaks loob praegune tootmismudel, kus autod valmistatakse Michigani ja testimine toimub Californias, nende sõnul esimesed kogemused autonoomsete autode tootmiseks tänapäevastes tehastes ning tehnoloogia valmides läheks seega üleminek autode masstootmisele võimalikult lihtsalt ja kiirelt. 

Märksõnad: autouudised
general motors isejuhtiv auto bolt elektriauto cruise automation
Jaga:

130 isejuhtivat Chevrolet Bolti vallutavad USA teed

Chevrolet tutvustas 130st Bolti elektriautost koosnevat isejuhtivate autode kompaniid. Need autod liituvad poolesaja Boltiga, mis juba San Franciscos, Scottsdale’is ja Detroidis testivad.

General Motors väidab end olevat esimene tootja, kes valmistab isejuhtivaid autosid nagu masstoodet. Kõik need Boltid valmisid Michiganis osariigis Orion Townshipis.

Tegevjuhi Mary Barra sõnul aitavad need autod tuua uut visiooni autoga liiklemisest lähemale. “Isejuhtivate autode testimise laienemine pärismaailma aitab kindlustada, et kõik meie autod vastavad turvalisuse ja kvaliteedi nõutele,” ütles ta.

Boltid saavad General Motorsi tütarettevõttelt Cruise Automation tehnoloogia, mille abil omapäi sõita. Cruise Automation on isejuhtivaid Bolte testinud 2016. aastast.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Isejuhtiv Chevrolet Bolt ja jalgrattur põrkasid kokku

Chevrolet testib oma autonoomset tehnoloogiat teatavasti elektriliste Chevrolet Boltide abil. Mai lõpus toimus seal omapärane kokkupõrge, kus keegi õnneks tõsiseid vigastusi ei saanud. 

Nimelt sõitis Bolt 25. mail San Franciscos iseseisvalt oma sõidurajal ja sooritas parajasti vasakpööret. Sisemisel sõidurajal olnud auto hakkas ootamatult aga Bolti rajale kalduma. Kokkupõrke vältimiseks otsustas Bolti tarkvara äkitselt pidurdada. Sellele ei suutnud aga reageerida täpselt auto taga sõitnud jalgrattur, kes Boltile tagant sisse põrutas. 

Autos olijad vigastada ei saanud. Jalgrattur kriimustas põlve ning lubas igaks juhuks arsti juurest läbi käija, kuid ka temal esialgu midagi tõsist ei tuvastatud. 

Oma rajalt kõrvale kalduvad autod on linnaliikluses tegelikult tavaline probleem. Mäletatavasti muudeti isegi Tallinnas Niine tänava ja Põhja puiestee ristumine üherealiseks, sest Niine tänavalt tulnud juhid ei mahtunud kitsastesse sõiduradadesse lihtsalt ära ja põrkasid kogu aeg kokku. Ühest küljest on hea ja igati elementaarne, et Bolt sellele reageerida suudab, samas võib ka küsida, kas tarkvara reaktsioon oli sellisel kujul vajalik, ehk kas auto aitas õnnetuse põhjustamisele kaasa. Samas liikluseeskirjade järgi ei teinud auto midagi valesti. 

Märksõnad: autouudised
bolt isejuhtiv auto cruise automation kokkupõrge gm
Jaga: