Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: bmw
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Magna Steyr ehitab BMW-le 5. seeria hübriidi

Magna Steyr teatas täna, et hakkab ehitama BMW uut 5. seeria hübriidi.

Autot hakatakse sel suvel kokku panema Austrias Grazis asuvas tehases. Samas kompleksis hakatakse valmistama ka Jaguar I-Pace elektriautot, seda aga uuel aastal.

Magna Steyr kuulub Põhja-Ameerika suurima autoosade tootja Magna Internationali alla. Nende Austria tehas suudab aastas toota 200 000 masinat. Magna ehitab tootmismahtude suurenemise tõttu Sloveeniasse uut tehast, mis läheb maksma koos taristuga 1,24 miljardit eurot. Valmiv kompleks suudab ehitada kuni 200 000 autot aastas.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Šotimaal sõideti BMW M2 vanarauaks

Autoüritusel Šotimaal Aberdeeni linna lähistel sõitis BMW M2 teelt välja. 22-aastane juht ja kaks aastat noorem kaasreisija lõigati autost ja toimetati raskes seisus haiglasse.

Veebis on video, kus sama juht kihutab enne õnnetust. Teises videos näeb juhti kummi põletamas. Olgu see video õpetuseks kõigile, kes arvavad, et avalikel teedel kihutamine on ohutu.

 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: BMW M5 süttis peale lühikest kiirendamist

Mootorrattur Venemaal sai linti hetke, kui BMW M5 läks põhja alt põlema.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW ja IBM tahavad CarData abil autode kohta reaalajas kõiksugu infot koguma asuda

Veel enne kui tulevad isejuhtivad autod, tulevad teedele üksteisega suhtlevad autod. Selle kasu on ilmselge just autonoomselt ringi vuravate autode juures, kuid teiste autodega suhtlemine võiks potentsiaalselt kasulikuks osutuda ka tänapäevase liiklemise juures.

BMW ja IBM alustasid koostööd, et autod läbi CarData süsteemi võrku ühendada ja autode kogutud andmeid võimalikult efektiivselt töödelda ja kasutada. IBM annab omalt poolt kasutusse nende Bluemix pilveplatvormi, BMW poolt tuleb ConnectedDrive rakendus, mille käivitamisel alustatakse info jagamist. 

Esimese hooga tahetakse kogutud infot teistele ettevõtetele jagama hakata, muutes niimoodi potentsiaalselt autode hoolduse ja remondi lihtsamaks. Näiteks saaksid esindused juba enne auto kohale jõudmist täpselt teada, mis seisukorras masin on ja milliseid detaile vahetama peab. Info vastu on BMW ja IBM hinnangul kindlasti huvi ka kindlustusfirmadel, mis saaksid niimoodi koguda täpsemaid andmeid sõidustiili ja -sageduse kohta. 

Esialgu töötab CarData vaid Saksamaal, kuid juba on olemas plaanid ka teistele turgudele laienemiseks. IBM teatas omalt poolt, et sarnast lahendust pakutakse hea meelega ka teistele tootjatele. 

Märksõnad: autouudised
ibm cardata connecteddrive
Jaga: