BMW selgitab teekonda ja vaheetappe isejuhtivate autodeni

Prognoosid isesõitvate autode valmimise ja turule jõudmise osas muutuvad üha julgemaks ja konkreetsemaks. Kümnendivahetus pole enam kaugel ning üha rohkem tootjaid seavad isejuhtivate autode turule toomise eesmärgiks just järgmise kümnendi alguse. 

Isejuhtivad süsteemid jagatakse hetkel viide kategooriasse, kus 5. tase tähendab täielikku autonoomset sõitu, kus autodel isegi pedaale ja rooli vaja pole. Praegu BMW-des olevad sõiduabid jäävad selle jaotuse järgi 2. taseme alla. BMW on aga kindel, et 2021. aastal suudetakse turule tuua 3. taseme iNext sõiduauto. See tähendab, et auto saaks iseseisvalt ja turvaliselt hakkama monotoonsete ülesannetega, näiteks eraldatud sõidusuundadega teedel liiklemisega, kusjuures tehnoloogia peaks olema piisavalt töökindel, et juht võiks tegeleda kõrvaliste asjadega ning peaks olema võimeline reageerima paari-kolm sekundi jooksul. 

Tehniliselt peaks 2021. aastal valmiv masin olema juba valmis ka 4. ja isegi 5. taseme isejuhtivaks sõiduks. Neljas tase tähendaks antud juhul seda, et juht võib juba pikemaks ajaks kontrolli autole anda ja vahepeal näiteks uinaku teha. BMW hinnangul võimaldatakse selline lahendus kõigepealt hästi kaardistatud ja tuntud linnapiirkondades ja teatud maanteelõikudel. Esimesed 4. taseme isejuhtimise piirkonnad võidakse aktiveerida juba 2021. aastal, kuid selles osas BMW lubadusi jagada ei taha ning kõik oleneb süsteemi töökindlusest. Pikema etteteatamisaja saavutab BMW osalt kvaliteetsete ja põhjalike kaartide abil, mis võimaldavad autodel teekonda sensorite tavaulatusest pikemalt ette näha. 

Kui 3. ja isegi 4. taseme isejuhtivad autod BMW hinnangul suuri probleeme ei valmista, siis 5. taseme isejuhtivate autode jaoks on BMW sõnul vaja teha märkimisväärne arenguhüpe. Kui eelpoolmainitud versioonid eeldavad, et piisava etteteatamise korral annab auto juhtimise inimesele üle ning viimane lahendab ettenägematu probleemi. 5. taseme isejuhtivad autos aga enam autot juhtida oskavat inimest pole, ehk tarkvara peab kõigi probleemidega ise hakkama saama. BMW sõnul vaatavad kõik autotootjad selles osas tehisintellekti poole, kuigi hetkel ootavad arendustöös ees veel mitmed tõsised väljakutsed. 

BMW hinnangul poleks praegu saadava info põhjal vale arvata, et täiesti isesõitvad autod jõuaks teedele 2020. ja 2030. aastate vahel. 

Märksõnad: bmw
inext isejuhtiv auto isesõitev auto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

BMW ostjad valivad 3. seeria asemel X3

BMW keskendub linnamaasturite ehitamisele ja sarnaneb seeläbi teiste autotootjaga. See on ka arusaadav, sest järjest rohkem kliente valib just linnamaasturi ning nad ei vaata tagasi sedaanide ja universaalkerega mudelitele.

“Inimesed ostavad 3. seeria sedaani asemel X3,” ütles BMW Grupi juhatuse esimees Harald Krüger. “Enamus neist jäävadki linnamaasturitele lojaalseks ja ei tule sedaani juurde tagasi.”

BMW sõiduautode müük USAs on sel aastal kukkunud 11,4%. Samal ajal kasvas BMW linnamaasturi ostnud inimeste hulk 13,5%. 3. seeria müük vähenes 13,% ning X3 kasvas kolmandiku võrra.

Krügeri sõnul on üheks põhjuseks, et inimestele meeldib X3 sõidutunnetus ja mugavus. “Neile meeldib istme asend ja selle kõrgus ning vaadata liiklust kõrgemalt. Lisaks veel X3 funktsionaalsus ja võime läbida raskemat maastikku,” rääkis Krüger.

Kuna X3 nõudlus kasvab, siis BMW alustab X3 tootmisega ka Hiinas ja Lõuna-Aafrika Vabariigis.

Peale X3 on USAs populaarne ka väikevend X1. BMW loob just USA turgu silmas pidades ka X7 maasturi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Continental ühineb BMW, Inteli ja Mobileye pingutustega arendada isejuhtivate autode platvorm

Continental teatas eile, et liitub BMW Grupi poolt ellu kutsutud projektiga, mille eesmärk on luua isejuhtivate autode platvorm. Ühes paadis on veel Intel ja Mobileye.

Saksa autotehnoloogia tootja rolliks jääb tarkvara ja riistvara ühildamine. Kuna andmete, tarkvara ja riistvara integreerimine on kallis ning kõik tahavad aina kiiremini isejuhtivate autodega välja tulla, siis järjest enam sõlmitakse liite autotootjate ja autoosade valmistajate vahel.

Continental ütles, et nende roll valmis saanud platvormi müüa ka teistele autotootjatele. “Isejuhtivad autod nõuavad meilt palju ning et neid nõudeid kiiremini, paremini ja madalama hinnaga täita, tuleb teha laiapõhjalist koostööd,” ütles Continentali tegevjuht Elmar Degenhart.

BMW alustas eelmisel aastal Intel ja Mobileyega isejuhtivate autode platvormi arendama. See peaks valmis saama 2021. aastaks. Vahepeal liitus projektiga ka USA autoosade tootja Delphi. Aprillis moodustas Daimler sarnase liidu Boschiga.

Märksõnad: autouudised
Continental
Jaga:

Magna Steyr ehitab BMW-le 5. seeria hübriidi

Magna Steyr teatas täna, et hakkab ehitama BMW uut 5. seeria hübriidi.

Autot hakatakse sel suvel kokku panema Austrias Grazis asuvas tehases. Samas kompleksis hakatakse valmistama ka Jaguar I-Pace elektriautot, seda aga uuel aastal.

Magna Steyr kuulub Põhja-Ameerika suurima autoosade tootja Magna Internationali alla. Nende Austria tehas suudab aastas toota 200 000 masinat. Magna ehitab tootmismahtude suurenemise tõttu Sloveeniasse uut tehast, mis läheb maksma koos taristuga 1,24 miljardit eurot. Valmiv kompleks suudab ehitada kuni 200 000 autot aastas.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Šotimaal sõideti BMW M2 vanarauaks

Autoüritusel Šotimaal Aberdeeni linna lähistel sõitis BMW M2 teelt välja. 22-aastane juht ja kaks aastat noorem kaasreisija lõigati autost ja toimetati raskes seisus haiglasse.

Veebis on video, kus sama juht kihutab enne õnnetust. Teises videos näeb juhti kummi põletamas. Olgu see video õpetuseks kõigile, kes arvavad, et avalikel teedel kihutamine on ohutu.

 

Märksõnad: autouudised
Jaga: