BMW 8. seeria naaseb 2020. aastal

Uus 8. seeria valmib orienteeruvalt 2020. aastaks ning see kasutab mitmeid 7. seeria komponente, näiteks jõuülekannet, elektrisüsteemi ja komposiit arhitektuuri. Tippmudelit hakatakse tootma Dingolfingi tehases Saksamaal.

BMW arendusosakonnast välja lekkinud info järgi on täna BMW juhatuse esimehe laual kaks võimalikku versiooni. Nimelt soovib Harald Krueger laiendada BMW luksusmudelite valikut.

Neist esimene on neljaukseline variant, mis sarnaneks 6. seeria Gran Coupe, kuid oleks sellest suurem ja suursugusem. Teise võimalusena nähakse kaheukselist kupeed ja hiljem ka kabrioletti. See, millise variandi kasuks tootja otsustab, selgub 2018. aastaks, kui oma debüüdi peaks tegema 8. seeria ideeauto.

Originaalset 8. seeriat toodeti aastatel 1989-1999 ning tegu oli kaheukselise kupeega.

Märksõnad: bmw
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: uue BMW M5 rooli istub Timo Glock

Võidusõitja Timo Glock võttis koha sisse uues BMW M5s. Sportautol on täiustatud 4,4-liitrine biturbo V8 mootor, automaatkast ja tagasillale keskenduv xDrive nelikvedu.

Glocki kõrval M5 prototüübis istub BMW M-i arendusjuht Dirk Hacker. Võidusõitja sõnul on auto nii kiire, et ta ei ütleks ära võidusõiduistmetes.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: 5. seeria BMW kokkupõrketest

Ameeriklaste IIHS viis läbi järjekordse kokkupõrketesti, seekord uue 5. seeria BMW-ga. Selgus, et BMW on auto turvalisuse arendamisel tublit tööd teinud ning 5. seeria sedaan teenis kokkuvõttes kõrgeima, Top Safety Pick+ hinnangu. 

IIHS-i raporti kohaselt on tegu selge arenguhüppega võrreldes varasemate mudelitega, mille jaoks valmistas eriti suuri probleeme kurikuulus esinurgaga kokkupõrketest. Eelmise mudeli juures tungis auto esiosa sõitja jalgade juures salongi ning võis peamiselt just vasakule jalale tõsiseid kahjustusi põhjustada. Uus auto on aga selles kriitilises kohas märkimisväärselt tugevamaks tehtud, samuti töötasid hästi turvavööd ja turvapadjad. 

Eraldi tõi IIHS välja ka uue 5. seeria sedaani eduka tulemuse esitulede testis, kuigi seda vaid kallimate varustusastmete juures. Esitulede kategoorias on IIHS-i testide tulemusel tegu alles teise selle segmendi mudeliga, mis "hea" hinde sai. Varasemalt hinnati Genesis G90 esitulede kvaliteet "heaks." 

Näiteks Lexus RC, Volvo S90, Acura RLX ja Audi A6 jäid kõrgeimast turvalisusehinnangust ilma just kehvade esitulede tõttu, kuigi juba kokkupõrke toimumisel tagasid ka need mudelid suurepäraselt reisijate turvalisuse. 

Märksõnad: autouudised
kokkupõrketest 5. seeria
Jaga:

BMW, Intel ja Mobileye kaasavad isesõitvate autode arendusse ka Delphi

Teatavasti töötavad BMW, Intel ja Mobileye ühiselt isesõitvate autode arendamisega. Seda eriti peale Mobileye ostmist Inteli poolt. Nüüd lisandus gruppi ka autotootjate allhankija Delphi, kes on seni iseseisvalt autonoomse sõidu jaoks vajalikku tehnoloogiat arendanud. 

Delphi on üks maailma suurimaid autodetailide tootjaid, kelle klientide seast võib leida ohtralt suuri autotootjaid. Juba ainuüksi BMW, Inteli ja Mobileye ühine meeskond on võimekas ja suuteline pea kõik autonoomseks sõiduks vajalikud seadmed ja tarkvara ise valmistama, Delphi lisandudes suureneb grupi teadmistebaas ja ressurss aga veelgi. Delphi ja Intel on tegelikult juba varem isesõitvate autode nimel koostööd teinud, näiteks jaanuaris esitleti ühiselt välja töötatud isesõitva auto prototüüpi, mis tollal põhines küll Audil. Delphi ülesandeks saab Inteli ja BMW jaoks isesõitva tehnoloogia jaoks vajaliku platvormi loomine, kusjuures juba praegu käib töö sensorite süsteemi integreerimise nimel. 

BMW, Inteli ja Mobileye seniseks eesmärgiks oli oma isesõitev süsteem turule tuua juba 2021. aastal, kusjuures grupp ei ole kitsi ning on valmis oma loodud lahendust ka teiste tootjatega jagama. BMW eeliseks oleks aga siiski algusest peale arendusega kursis olemine, mistõttu jõuaks antud süsteem esimesena just BMW mudelitesse. 

Märksõnad: autouudised
isesõitev auto intel mobileye delphi
Jaga:

BMW M5 2018 saab valida taga- ja nelikveo vahel

BMW värske M5 pole veel valmis end täies ilus maailmale näitama, mistõttu saatis tootja välja fotod, kus nobe auto on kaetud maskeeringutega. Tootja ütles fotodele lisaks, et M5 tuleb uue M xDrive tehnoloogiaga, mis võimaldab valida, milline sild autot edasi viib.

Kui uus M5 tööle panna, siis vaikimisi on see neljaveoline. Valides aga õige režiimi ja lülitades välja stabiilsuskontrolli, saab nelikveo vahetada tagaveo vastu. Sarnase lahendusega on ka uus AMG E63.

BMW sõnul kasutavad nad 4,4-liitrise biturbo V8 mootori võimsamat versiooni. Arvatakse, et M5 käib välja 600 hobujõudu. Sellisel juhul peaks sakslane sajani kiirendama vähem kui 3,5 sekundiga.



Märksõnad: autouudised
Jaga: