Nikola näitas vesinikureka One'i kabiini sisekujundust

Nikola Motor Company esitles eelmise aasta lõpus vesinikul töötavat rekat One ning selle odavamat, lihtsamat ja päevapikkusteks teekondades mõeldud väiksemat versiooni Two. Tookordseks esitluseks saadi valmis aga vaid reka väline disain ning polnud võimalik imetleda kabiini sisemust. 

Nüüd avaldas Nikola esimesed arvuti abil joonistatud pildid One'i kabiinist. Nagu kogu vesinikureka kontseptsioon, õhkub ka selle salongist futuristliku õhustikku. Sarnaselt Teslale tahab ka Nikola viia enamuse nuppudest ja reka seadistamise funktsioonidest ühele suurele ja kesksele puutetundlikule ekraanile. Seal võib kuvada eesootavat teekonda, informatsiooni sõitja ja sõiduvedusid korraldava ettevõtte kohta (kuigi selles praktilises vajaduses võib ehk kahelda) ning näha isegi informatsiooni palga ja teenitud tulu kohta. Rooli taga oleval ekraanil kuvatakse samal ajal olulisemat informatsiooni, näiteks saadaval oleva energia hulka, kiirust ning ka seda, kus reka ümber asuvad väiksemad liiklejad, keda peeglitest märgata ei pruugi. 

Palju tähelepanu on pööratud niiöelda eluruumidele, mis mahutab nari kombel kaks inimest. Teleriekraani abil on tagatud meelelahutus, oma koht on tahvelarvutile või e-lugerile. Lisaks leiab sealt ohtralt kohti, kuhu vajalikud esemed paigutada, saab kontrollida magamiskohtade temperatuuri, valgustust jpm. See mugav sisu disainiprotsessi edenedes muidugi alati kitsamaks jääda, kuna lõppude lõpuks pole liikuvas rekas ruumiga just üleliia priisata. 

Nikola One'i testimine peaks algama järgmisel aastal ning ettevõte plaanib selleks puhuks väidetavalt suurt pidustust. 

Märksõnad: autouudised
one vesinikureka
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Nissan loobub akude tootmisest

Kui mitmed autotootjad rajavad aktiivselt oma väiksemaid või suuremaid akutehaseid, siis Nissanil on see juba olemas. Nimelt omab Nissan 51-protsendilist osalust ettevõttes Automotive Energy Supply Corporationis, mis valmistab akublokke mitmetele erinevatele sõidukitele, sealhulgas ka elektriautodele, hübriididele ning ka vesinikuautodele. AESC toodab akusid ka Nissan Leafile ning elektrilisele Renault Kangoole. 

Tundub aga, et Nissan soovib rohkem tegeleda oma põhitegevusega, ehk autode valmistamise ja müümisega ning jätta akude tootmine teistele, selleks spetsialiseerunud ettevõtetele. Nimelt soovib Nissan müüa oma osaluse AESC-is Hiina haldusettevõttele GSR Capital. Väidetavalt peaks Nissani osaluse väärtus olema umbes miljard dollarit. 

Akutootmist peaks lähiaastatel ees ootama mitmekordne kasv, kuna mitmed autotootjad plaanivad juba järgmise paari aasta jooksul üha agressiivsemalt elektriautodele keskenduda. Suur osa kasvust tuleb just Hiinast, kuigi nõudlus akude järele tekib üle kogu maailma. GSR Capital loodabki enda valduses olevat tootmisvõimekust kasvatada ning akutehnoloogiat edasi arendada, pakkudes niimoodi võimalikult head teenust üle kogu maailma. 

Kuigi teoreetiliselt on akude tootmise võimekuse omamine autotootjate jaoks odavam kui selle sisse ostmine, võib tehnoloogia kiirelt muutuda ning seega võivad peaaegu üleöö kaotsi minna ka suured tootmisressursid. Kui näiteks Tesla ehitab 5 miljardi dollari eest akutehase ning 2020. aastaks selgub, et turule tulevad uued, kergemad, vastupidavamad ja parema energiatihedusega akud, peavad nad leppima arhailise tehnoloogia kasutamisega või kogu tehase uute akude ehitamiseks suure raha eest ümber ehitama. Nissanil kaob akutootmisest väljudes aga see probleem ning nad saavad valida tarnija, kes neile kõige paremini sobivat toodet müüb. 

Märksõnad: autouudised
leaf aku akutootmine aesc
Jaga:

Tesla Model 3-le pakutakse 50 ja 75 kWh akublokke

Tesla kinnitas, et Model 3 akublokid peaksid mahutavuselt jääma 50 kWh ja 75 kWh kanti. Väga täpseid numbreid pole hetkel veel teada, Musk ütles võlakirjaomanikega peetud konverentsikõnes vaid, et 354 km sõiduulatus saavutatakse akublokiga, mille mahutavus on "veidi rohkem kui 50 kWh". Pikema, 500 km sõiduulatusega versioon saab endale aga umbes 75 kWh akubloki. 

Tesla on Model 3-st rääkides seni akuteema üsna tahaplaanile jätnud. Kui Model S-ide ja Model X-ide erinevaid versioone eristataksegi nimele lisatava aku suurust näitava lisandiga, siis Model 3-l on hetkel lihtsalt kaks erinevat versiooni, millest üks sõidab mõnevõrra kaugemale. 

Seda võib selgitada Tesla võimekus akusid toota, sest ka Musk ise vihjas, et just akude tootmine võib kujuneda Model 3 tootmise pudelikaelaks. Kui see juhtub, oleks ka arusaadav, kui Tesla suunaks inimesi lisaks 9000-dollarilisele majanduslikule stiimuline veelgi aktiivselt väikese aku suunas. Niimoodi saaks lihtsalt rohkem autosid müüa. 

Muski sõnul toodab nende Nevadasse rajatav Gigafactory juba praegu rohkem akusid, kui ükski teine autotootja, kuid aastas poole miljoni auto valmistamiseks peab Gigafactory võimekus veel märkimisväärselt tõusma. Hetkel valmistab Tesla aastas umbes 100 000 autot, järgmise aasta lõpuks peaks see tempo aga juba viiekordistuma. 

Märksõnad: autouudised
model 3 aku
Jaga:

Škoda Karoq võib teise nimega Lõuna-Ameerikas jõuda

Volkswagen registreeris Brasiilias nime Tharu. See võib tähendada, et Škoda Karoq jõuab uue nime all Lõuna-Ameerikasse.

Portaal AutoPapo kirjutab, et nime saab uus müügile tulev linnamaastur ning selleks sõidukiks ei saa olema T-Roc, mida toodetakse Argentiinas ja Hiinas. Portaal kirjutab, et selle linnamaastur ehitab Škoda. Väljaanne lisas, et Škoda juba ehitas selle linnamaasturi ning see ongi Karoq.

See mudel tuleb suurem kui T-Roc ning sellest ka ruumikam, kuid see-eest odavam. Seetõttu sobib selline auto väga hästi Lõuna-Ameerikasse. Ka Volkswagen Tharut hakatakse Argentiinas kokku panema.

Uus keskklassi crossover peaks kasutama 1,4-liitrist TSI mootorit, mis toodab 150 hobujõudu (112 kW).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedes hoiatab Indias plaanitava luksusautodemaksu tõusu mõjude eest

Mercedes-Benz teatas, et India plaanitav luksusautode ja linnamaasturite maksutõus võib avaldada mõju nende laienemisele ja anda löögi müügile.

Saksa tootja on üks suurimaid luksautode müüjaid Indias. Mercedes-Benzi India harus juhtival kohal olev Roland Folger ütles, et riigi plaan tõmba vee peale Mercedese pikaajalistele plaanidele, lisades, et pikalt ette planeerimine muutub liiga riskantseks.

“Me usume, et see otsus viiks luksusautode müüki alla,” rääkis Folger. Ta leiab, et valitsus võinuks seda teemat käsitleda alles poole aasta pärast. India võttis 1. juulil vastu kaupade- ja teenustemaksu, mis on mitmetes piirkondades ja provintsides 70 aasta suurim maksumuudatus.

Selle maksu järgi lisandub sõidukite hinnale 18%, kindlat tüüpi autod võivad 18% lisaks saada veel 15% kõrgema maksu. 5. augustil tuldi välja aga mõttega, et tõsta luksusautodele kehtiv maks kuni 25 protsendini. Seega võib nende maksumäär küündida 43%.

Märksõnad: autouudised
Jaga: