Turbomootorite kasutamine on kuue aastaga kasvanud neli korda

Pole mingi saladus, et autotootjad on viimaste aastate jooksul keskendunud väiksematele mootoritele ning lisanud sinna võimsuse säilitamiseks turbod. USA-s läbi viidud uuringu kohaselt on sõiduautode mootorites turbo kasutamine alates 2011. aastast kasvanud neli korda. 

Kui eelmisel kümnendil moodustasid turbomootoriga autod kõikidest müüdud sõiduautodes umbes 4-5 protsenti, siis peale kümnendivahetusel muutusid hakkasid autodele määratud heitgaasinormid järsult karmimaks muutuma. Tulemuseks oli see, et üha rohkem hakati ehitama ka väikesi turbodega bensiinimootoreid. Tänaseks on turboga varustatud aga juba veidi rohkem kui veerand kõigist USA-s müüdud sõiduautodest, kusjuures valdava enamuse sellest moodustavadki just bensiinimootorid. 

See trend peaks edasipidi jätkuma, eriti kuna üha laiemalt kasutusse tulevad elektrilised lahendused võimaldavad turbod ning ka ülelaadurid muuta senisest efektiivsemaks ning mugavamaks. 

Samas näitab antud analüüs, et kuigi pidevalt käib jutt suurtest tulevikuambitsioonidest ning kiiretest, isegi jalustrabavatest muutustest, võtab autotööstuses uute lahenduste massiline kasutamine ikkagi tohutult aega. Uudiseid lugedes võib jääda mulje, et pea kõik uued autod tulevad turbomootoritega, samas niiöelda vähem seksikad ning tavainimesele taskukohasemad autod kasutavad ka täna üldjuhul kõige tavalisemat sisepõlemismootorit. 

Märksõnad: autouudised
mootor heitgaasid
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Škoda Karoq võib teise nimega Lõuna-Ameerikas jõuda

Volkswagen registreeris Brasiilias nime Tharu. See võib tähendada, et Škoda Karoq jõuab uue nime all Lõuna-Ameerikasse.

Portaal AutoPapo kirjutab, et nime saab uus müügile tulev linnamaastur ning selleks sõidukiks ei saa olema T-Roc, mida toodetakse Argentiinas ja Hiinas. Portaal kirjutab, et selle linnamaastur ehitab Škoda. Väljaanne lisas, et Škoda juba ehitas selle linnamaasturi ning see ongi Karoq.

See mudel tuleb suurem kui T-Roc ning sellest ka ruumikam, kuid see-eest odavam. Seetõttu sobib selline auto väga hästi Lõuna-Ameerikasse. Ka Volkswagen Tharut hakatakse Argentiinas kokku panema.

Uus keskklassi crossover peaks kasutama 1,4-liitrist TSI mootorit, mis toodab 150 hobujõudu (112 kW).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedes hoiatab Indias plaanitava luksusautodemaksu tõusu mõjude eest

Mercedes-Benz teatas, et India plaanitav luksusautode ja linnamaasturite maksutõus võib avaldada mõju nende laienemisele ja anda löögi müügile.

Saksa tootja on üks suurimaid luksautode müüjaid Indias. Mercedes-Benzi India harus juhtival kohal olev Roland Folger ütles, et riigi plaan tõmba vee peale Mercedese pikaajalistele plaanidele, lisades, et pikalt ette planeerimine muutub liiga riskantseks.

“Me usume, et see otsus viiks luksusautode müüki alla,” rääkis Folger. Ta leiab, et valitsus võinuks seda teemat käsitleda alles poole aasta pärast. India võttis 1. juulil vastu kaupade- ja teenustemaksu, mis on mitmetes piirkondades ja provintsides 70 aasta suurim maksumuudatus.

Selle maksu järgi lisandub sõidukite hinnale 18%, kindlat tüüpi autod võivad 18% lisaks saada veel 15% kõrgema maksu. 5. augustil tuldi välja aga mõttega, et tõsta luksusautodele kehtiv maks kuni 25 protsendini. Seega võib nende maksumäär küündida 43%.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan müüb oma akuäri Hiina investeerimisfirmale

Nissan sai Hiina investeerimisfirma GSR Capitaliga kokkuleppele ning müüb saladuses hoitava summa eest oma elektriautodele akusid tootva äri.

GSR saab endale Nissani akutootmisüksused USAs, Inglismaal ja Jaapanis, teatas Nissan. Nissanil on USAs ja Inglismaal kummaski üks kompleks, Jaapanis aga kolm.

Jaapani tootja on viimasel ajal müünud tütarettevõtteid, et keskenduda peamiste tehnoloogiasuundade arendamisele, sealhulgas elektriülekannete ja isejuhtivate autode välja töötamisele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen Grupp pakub Saksamaal vanu diiselautosid välja vahetavatele inimestele allahindlust

Volkswagen Grupp on nõus uue auto hinda alandama kuni 10 000 eurot, kui inimene tuleb vahetab enda vana diiselmootoriga auto uue vastu. Tootja tahab nii kiirendada iganenud diiselsõidukite teelt kadumist.

Need, kes ostavad Volkswagen Up’i väikeauto, saavad hinda alla 2000 eurot.  Touaregi linnamaasturi võib aga saada 10 000 eurot soodsamalt. Volkswagen võtab vastu kõikide tootjate mudeleid, mitte ainult Gruppi kuuluvate markide omi. Vahetada saab aasta lõpuni ning sobivad autod peavad vastama Euro 1 kuni Euro 4 nõuetele.

Audi pakub hinnaalandust 3000 kuni 10 000 eurot ning Porsche neljaukselised mudelid on kuni 5000 eurot odavamad, kui vana auto ära antakse. Seati hinnasoodustus on kuni 8000, Škodal kuni 10 000 eurot.

Pakkumine kehtib vaid Saksamaal.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Grupp
Jaga: