Elektriautod ja tuhanded ohtlikud autod liikluses

Hiljaaegu palju poleemikat nii meil kui mujal tekitanud mõnede Euroopa riikide kava keelustada alates 2040. aastast bensiini- ja diiselmootoritega autod on kindlasti võitluses puhtama õhu ja keskkonna nimel väga julge otsus. Üleminekut ainult hübriid- ja elektriautode kasutamisele toetavad ka paljude autotootjate tulevikku vaatavad otsused ja ega ilma poliitikute ja tootjate koostööta sellised plaanid teoks ei saakski.

AMTELi kindel seisukoht on, et tulevikule mõeldes on diskussioon ainult hübriid- ja elektriautodele ülemineku osas igati tervitatav, kuigi Eesti ise autosid tootvate riikide hulka ei kuulu ja seega saavad meie automüüjad pakkuda tarbijatele ainult neid autosid, mida maailma autotööstus toodab. Samas on ka selge, et kui Eestis teiste Euroopa Liidu riikide eeskujul elektri- ja/või hübriidautode soetamist ja/või tarbimist riiklikult (vähemalt esialgu) ei toetata, siis oleks lähiaastatel meil sarnaste keeldude seadustamine keeruline.

Aga teisalt vaatame Eestis seoses meie autopargiga näkku mitmetele palju põletavamatele probleemidele, kui seda on sisepõlemismootoritega autode keelustamine. Meie autopark on keskmiselt vanuselt peaaegu kaks korda vanem, kui Euroopa Liidu keskmine, mis ühest küljest tähendab saastavamaid autosid, aga teisest küljest ka vähem turvalisemaid või lausa ohtlikke autosid.

Ebaturvalistest sõiduautodest rääkides peame ennekõike silmas meie autoparki vaevavat tõsist probleemi - avariijärgselt ebakvaliteetselt taastatud autosid liikluses. AMTELi hinnangul võib nende arv tänaval olla kümnetes tuhandetes - selle tulemuseni on jõutud autopargi koosseisu ja avariide statistika lihtsal ühendamisel. Lisaks ka tagasiside autoremonditöökodadelt ja selliste probleemidega kokku puutunud tarbijatelt. Ühelt poolt on seda põhjustanud meie avariijärgse menetluse levinud praktika - avariis kannatanu auto saab üldjuhul küll korda, kuid samas auto andmetesse erinevates andmebaasides kaasa märkuse avariilise mineviku kohta.

Samas jäävad suur osa süüdlase poole autosid kindlustuste ja tehnilise ülevaatuse, aga ka korrektsete remondifirmade tähelepanust välja. Auto taastatakse vaid väliselt, see läheb müüki - tulemuseks on väga ohtlikke autode hulgaline lisandumine liiklusse. Taoliste autode puhul on kujunenud reegliks, et ei taastata ega asendata turvasüsteeme, vaid vead peidetakse erinevatel viisidel. Lisaks koha peal avarii teinud autodele tuuakse raske avarii teinud autosid ka mujalt sisse ja taastatakse eelpool toodud "kosmeetilisel" viisil.

Probleem on tõsine ja teinud peavalu paljudele tarbijatele, kes on sattunud sellist autot ostma või suunatud avariijärgsesse taastusremonti ebapädevasse töökotta. Lahenduseks oleks raskema avarii puhul mõlema osapoole auto tehnilise ülevaatuse kehtivuse peatamine ning selle ennistamine vaid korrektse taastusremondi järel. Kellelegi võib tulla veidi tööd juurde, kuid eesmärk - liiklusohtlike autode tänavale naasmise vältimine - oleks igati vaeva väärt.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Škoda Karoq võib teise nimega Lõuna-Ameerikas jõuda

Volkswagen registreeris Brasiilias nime Tharu. See võib tähendada, et Škoda Karoq jõuab uue nime all Lõuna-Ameerikasse.

Portaal AutoPapo kirjutab, et nime saab uus müügile tulev linnamaastur ning selleks sõidukiks ei saa olema T-Roc, mida toodetakse Argentiinas ja Hiinas. Portaal kirjutab, et selle linnamaastur ehitab Škoda. Väljaanne lisas, et Škoda juba ehitas selle linnamaasturi ning see ongi Karoq.

See mudel tuleb suurem kui T-Roc ning sellest ka ruumikam, kuid see-eest odavam. Seetõttu sobib selline auto väga hästi Lõuna-Ameerikasse. Ka Volkswagen Tharut hakatakse Argentiinas kokku panema.

Uus keskklassi crossover peaks kasutama 1,4-liitrist TSI mootorit, mis toodab 150 hobujõudu (112 kW).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedes hoiatab Indias plaanitava luksusautodemaksu tõusu mõjude eest

Mercedes-Benz teatas, et India plaanitav luksusautode ja linnamaasturite maksutõus võib avaldada mõju nende laienemisele ja anda löögi müügile.

Saksa tootja on üks suurimaid luksautode müüjaid Indias. Mercedes-Benzi India harus juhtival kohal olev Roland Folger ütles, et riigi plaan tõmba vee peale Mercedese pikaajalistele plaanidele, lisades, et pikalt ette planeerimine muutub liiga riskantseks.

“Me usume, et see otsus viiks luksusautode müüki alla,” rääkis Folger. Ta leiab, et valitsus võinuks seda teemat käsitleda alles poole aasta pärast. India võttis 1. juulil vastu kaupade- ja teenustemaksu, mis on mitmetes piirkondades ja provintsides 70 aasta suurim maksumuudatus.

Selle maksu järgi lisandub sõidukite hinnale 18%, kindlat tüüpi autod võivad 18% lisaks saada veel 15% kõrgema maksu. 5. augustil tuldi välja aga mõttega, et tõsta luksusautodele kehtiv maks kuni 25 protsendini. Seega võib nende maksumäär küündida 43%.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan müüb oma akuäri Hiina investeerimisfirmale

Nissan sai Hiina investeerimisfirma GSR Capitaliga kokkuleppele ning müüb saladuses hoitava summa eest oma elektriautodele akusid tootva äri.

GSR saab endale Nissani akutootmisüksused USAs, Inglismaal ja Jaapanis, teatas Nissan. Nissanil on USAs ja Inglismaal kummaski üks kompleks, Jaapanis aga kolm.

Jaapani tootja on viimasel ajal müünud tütarettevõtteid, et keskenduda peamiste tehnoloogiasuundade arendamisele, sealhulgas elektriülekannete ja isejuhtivate autode välja töötamisele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen Grupp pakub Saksamaal vanu diiselautosid välja vahetavatele inimestele allahindlust

Volkswagen Grupp on nõus uue auto hinda alandama kuni 10 000 eurot, kui inimene tuleb vahetab enda vana diiselmootoriga auto uue vastu. Tootja tahab nii kiirendada iganenud diiselsõidukite teelt kadumist.

Need, kes ostavad Volkswagen Up’i väikeauto, saavad hinda alla 2000 eurot.  Touaregi linnamaasturi võib aga saada 10 000 eurot soodsamalt. Volkswagen võtab vastu kõikide tootjate mudeleid, mitte ainult Gruppi kuuluvate markide omi. Vahetada saab aasta lõpuni ning sobivad autod peavad vastama Euro 1 kuni Euro 4 nõuetele.

Audi pakub hinnaalandust 3000 kuni 10 000 eurot ning Porsche neljaukselised mudelid on kuni 5000 eurot odavamad, kui vana auto ära antakse. Seati hinnasoodustus on kuni 8000, Škodal kuni 10 000 eurot.

Pakkumine kehtib vaid Saksamaal.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Grupp
Jaga: