Continental: Sisepõlemismootorite arendus lõpetatakse 2023. aastal

Kuigi autotootjad investeerivad üha julgemalt elektriautodesse, ei jää uutest mõtetest puutumata ka klassikalised sisepõlemismootorid. Ühe Saksa autoosade tarnija sõnul see pidu aga kaua ei kesta, sest Saksa autotootjad plaanivad väidetavalt juba 2023. aastal sisepõlemismootorite arendamise lõpetada. 

Continental kuulub maailma suurimate autoosade tootjate hulka ning nende finantsjuht Wolfgang Schaefer ütles eelmisel nädalal Reutersile antud intervjuus, et hetkel käib neil ja autotootjatel töö niiöelda järgmise põlvkonna mootorite kallal. Need jõuallikad peaksid valmima järgmise kümnendi alguses, umbes 2023. aasta paiku. Sisepõlemismootorite edasine arendamine pole tema hinnangul enam mõistlik ning väidetavalt ei plaanita seda ka teha. 

See ei tähenda kindlasti, et sisepõlemismootorid Saksa autotootjate autodest 2023. aastal kuskile kaoksid. Neid uusi ja sel hetkel tipptasemel, efektiivseid jõuallikaid võib vabalt kasutada 5, 10, isegi 20 aastat, kuigi iga järgneva aastaga muutuvad nad vähem konkurentsivõimeliseks. Kui samal ajal suurendatakse investeeringuid elektrilistesse autodesse, siis on see juba üsna selge märk, kuidas autotootjad tulevikus kliente leida loodavad. 

Märksõnad: autouudised
saksamaa sisepõlemismootor ice elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Land Rover välistab seitsmekohalise Range Roveri

Land Roveri tegevjuht Gerry McGovern teatas, et pole mõtet oodata praktilist seitsmekohalist Range Roverit. Põhjuseks on see, et säärane maastur võib turul segadust tekitada.

Ta täpsustas, et inimesed, kes soovivad rohkem kui viie istmega Range Roverit, saavad minna ja koputada Land Rover Discovery uksele. “See mudel on tõenäoliselt sama luksuslik või peaaegu sama uhke kui Range Rover,” lisas McGovern.

Kuigi seitsmekohalist Range Roverit pole oodata, võib Range Roverit valik ikka kasvada. Tata Motors’ile kuuluv Land Rover kaalub, kas lähitulevikus tasub ehitada veelgi luksuslikum maastur. Selline rikastele ja ilusatele mõeldud auto paigutuks SVAutobiography kohale. Viimase hind USAs on 200 000 dollarit. Samas aga võib Land Rover, kes tahab konkureerida Bentley Bentaygaga, luua täiesti eraldiseisva mudeli.

McGovern tunnistas, et ta tahab tuua tagasi kaheukselise Range Roveri, mis astuks esimese põlvkonna mudeli jälgedes. Neid sai tuttuuena osta aastatel 1970-1981.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Nissan näitab uue Leafi autonoomseid võimeid

Nissan alustas Jaapanis reklaamikampaaniat, millega tutvustatakse Nissani edusamme autodele autonoomsete funktsioonide arendamisel. Ei tohiks olla suur üllatus, et seal figureerib ka uus Leaf, kuigi kogu autot tema täies hiilguses loomulikult ei näidata. 

Kui õigel hetkel videos paus teha, saab näha reaalse auto siluetti. Nagu eelmisel nädala esitletud video väita üritas, tundub masin tõepoolest parajalt voolujooneline ning ehk isegi sale. Kiire pilgu saab heita ka auto salongis rooli taga analoogkiirusenäidiku kõrval olevale LCD-ekraanile, mis võimaldab ohtralt olulist infot jagada. 

Kogu asja mõte on aga ikkagi autonoomne tehnoloogia ning ka siin näitab Nissan, kuidas Leaf suudab ProPilot Parki abil ise parkida. Kuigi näha on vaid rooli. Sellist autonoomset parkimist pakutakse esialgu vaid Euroopa ja Jaapani klientidele, ülejäänud turud peavad isejuhtivaid funktsioone veidi ootama. 

Leafi ametlik esitlus toimub 6. septembril Frankfurdi autonäituse raames. 

Märksõnad: autouudised
leaf propilot
Jaga:

BMW M5 2018 näitab end paari nädala pärast

Anonüümse allika sõnul näitab BMW uut M5 mudelit 21. augustil, kirjutab BMW Blog.

Napilt enne Frankfurdi autonäituse avapauku näitab BMW järgmise põlve M5-te. Me juba teame, et auto kasutab 4,4-liitrist biturbo V8 mootorit, mis tõenäoliselt toodab 600 hj (441 kW) ja 700 Nm. Lisaks on masinal ka xDrive nelikvedu, mis võimaldab siiski saba liputada. Auto peaks sajani kiirendama 3,5 sekundiga.

Hetkel pole teada, milline saab olema sportauto salong. Igal juhul põhineb salong 5. seeria sisul. Räägitakse, et uus M5 ei jõua müügile enne järgmist aprilli.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Toyota patenteeris manuaalkasti, mis vahetub ise vabakäigule

Toyota registreeris jaanuaris USA patendiametis manuaalkasti, mis suudaks ise vabakäigule vahetuda.

Käigukast paistab olevat tavaline manuaalkast käigukangi ja siduripedaaliga. Kuid sidurit ja käike saab vahetada ka auto ise. Kui vastav režiim on sisse lülitatud, võib auto teatud olukordades lahutada kasti mootorist või isegi valida vabakäigu. Sellisel juhul ei lubaks auto käiku uuesti sisse pannes valida kiirusele mitte sobivat käiku.

Nii välditakse näiteks olukorda, kus rullnokk vahetab käike alla, et kuulata summuti paukumist ning algaja juht paneb foori tagant sõites kolmanda käigu sisse.

Tehnoloogia võib aidata kütust kokku hoida ning vähendada käigukasti ja siduri kulumist.

Märksõnad: autouudised
Jaga: