FCA vihjas liitumisele Vormel E-ga

Fiat Chrysler Automobiles’i juht Sergio Marchionne vihjas, et nad võivad liituda Vormel E sarjaga. Kuid nad ei tee seda Ferrariga.

Tõenäoliselt ei näe Vormel 1 rivaale Mercedest ja Ferrarit nii pea Vormel E sarjas. Tõsi, Mercedes juba teatas, et nad hakkavad sarjas võistlema. Marchionne aga tahab saata sarja kas Alfa Romeo või Maserati - peaaasi, et mitte Ferrari.

Ferrari ja FCA juht kohtus Ungari Vormel 1 etapi eel Mercedese mootorispordi juhi Toto Wolffiga ning üheks jututeemaks oli ka elektrivormelite tulevik. Mercedes teatas möödunud nädalal, et astub välja kodumaisest DTM sarjast ning keskendub täielikult Vormel E-le. Porsche teatas paar päeva hiljem, et lõpetab osalemise WEC kestvussarjas.

Kuigi Ferrari on näidanud elektrivormelite võidukihutamise vastu huvi, siis tahab Marchionne, et sarjas osaleks mõni teine mark. Selleks võib olla Alfa Romeo, Maserati, Fiat, Dodge või Chrysler.

Marchionne ütles Ferrari liitumise kohta: “Ma rääkisin küll Totoga, kuid ma ei arva, et Ferrari liitub otseselt. Me mõtleme, kuidas seda teha FCA-na. Kui me peaksime liituma, siis me ei tea veel, mis margina,” rääkis tegevjuht.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla Model Y rajatakse Model 3 platvormile

Elon Musk sõi oma märtsikuiseid sõnu ning teatas, et raha ja lihtsuse huvides ehitatakse odavam Model Y linnamaastur Model 3 platvormile.

Meeskond veenis tegevjuhti, et omaette platvorm võtaks rohkem aega ja oleks kulukam. Kui Model Y-le arhitektuur arendada, saaks masin valmis alles 2022. aastal. Nüüd aga on võimalus, et linnamaastur valmib ülejärgmiseks aastaks.

Muski jutust jäi ka mulje, et nimi Model Y ei ole raudpolt kindel. See tähendab, et võib-olla me ei näegi mudelitest kokku pandud nimenalja S3XY.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Spioonifotod uuest Aston Martin V8 Vantage'ist

Aston Martinil on teatavasti spioonidega erisuhe ning püüdes päris elu James Bondidest sammukese eespool püsida otsustati vabatahtlikult avalikustada "spioonifotod" uhiuuest Vantage'ist. Selline kontrollitud käitumine loob parema võimaluse ka partnerite, antud juhul Pirelli reklaamimiseks. 

Esimesel vaatlusel hakkavad silma sarnasused 2015. aasta Bondi-filmis "Spectre" esinenud DB10-ga. Muidu võrdlemisi rahulikele joontele lisavad agressiivsema ilme tahapoole valguvad kitsad esituled ning varasemast suurem esivõre. DB10-lt on üle võetud ka külgedel kohe esirataste taga olevad õhutusavad, samuti hästi kitsad tagatuled. 

Ülejäänud on maskeeringu alt keeruline tuvastada. Kindlalt pole teada ka kõik tehnilised andmed, kuigi uue Vantage'i kahe turboga 4,0-liitrine V8 pärineb Mercedes-AMG-lt ning toodab 510 hobujõudu. 

Aston Martini juhi Andy Palmeri sõnul esitletakse masinat veel selle aastanumbri sees, mis võiks parimal juhul tähendada näiteks juba septembris toimuvat Frankfurdi autonäitust. 

Märksõnad: autouudised
vantage mercedes-amg db10 bond
Jaga:

FCA-s on hetkel toimumas kultuurirevolutsioon

FCA brände on teinekord süüdistatud teistest mõnevõrra kehvemas kvaliteedis ning seda on paraku näidanud ka mitmed uuringud. Selliseid perioode on aastate jooksul läbinud mitmed erinevad autotootjad, vahepeal jäädakse lihtsalt liialt loorberitele puhkama ja kvaliteet veidi kannatab. 

Ellu jäämiseks on aga vaja muutuda ning just seda teeb ka FCA, kelle sõnul hakkavad kvaliteeti parandavad reformid üha paremaid tulemusi näitama ning kogu kontsern on tänaseks "tunduvalt paremas kohas" kui näiteks seitse aastat tagasi. 

FCA probleemid algasid juba mõned aastad tagasi, kui nende kvaliteediosakonna juht peale ameeriklaste kaebusi taandati. 2015. aastal järgnesid kaks kümnetesse miljonitesse dollaritesse ulatuvat trahvi ning eelmisel aastal vahetati välja päris mitu klientidega suhtlemise ja autode kvaliteedi eest vastutavat tippjuhti. 

Näiteks toob FCA esile uue USA-s müüdava Chrysler Pacifica, mis on läbinud seniolematu kvaliteedikontrolli ning vallutanud uute mahtuniversaalide kvaliteediedetabelites kõrgeima koha. FCA sõnul on muutuse esile toonud tehastes toimunud kultuurirevolutsioon, mille raames suhtlevad juhid senisest enam tehasetööliste ning ka klientidega. Tulemuseks on probleemide kiirem ilmsikstulek ning nende kiirem lahendamine. 

Tänased protsessid ja juba saavutatud tulemused annavad FCA-le alust loota, et edaspidi muutuvad nende autod iga aastaga üha paremaks ja kvaliteetsemaks.  

Märksõnad: autouudised
pacifica kvaliteet chrysler
Jaga:

Mazda ei usu, et sisepõlemismootorid kuhugi kaoksid

Kuigi autotootjad investeerivad üha julgemalt elektriautodesse ning hiljuti teatas suunamuutusest ka varasemalt skeptiline FCA, on siiski mõned tootjad, kes usuvad vanade heade sisepõlemismootorite ülemuslikkusesse. Näiteks Mazda.

Mazda asepresident Robert Davis rääkis Michiganis peetud autotööstuse konverentsil, et sisepõlemismootorite hukk on üldiselt ülepingutatud teema ning lähiajal ei tohiks need veel kuskile kaduda. Davise hinnangul saab sisepõlemismootoreid praegusest veelgi efektiivsemaks muuta, mistõttu pole nende stagnatsiooni veel oodata. 

Mazda on elektrifitseerimise osas pigem tagasihoidlikuks jäänud ning on selle asemel panustanud oma Skyactiv bensiini- ja diiselmootorite arendamisele. Davise sõnul on küll uuritud ka elektriliste elementide kasutusele võttu, sealhulgas ka hübriidmootorite kasutamist, kuid ka nende juures mängib suurt rolli see vana ja hea sisepõlemismootor. Seega, enne kui hakatakse uutesse tehnoloogiatesse suuri summasid pumpama, tahab Mazda valmis meisterdada hea ja tõeliselt efektiivse sisepõlemismootori. 

Davis kritiseeris ka elektriautodele suunatud riiklike toetusi, öeldes, et autotööstus võiks parem ise järjest karmimaks muutuvatele regulatsioonidele lahenduse leida. Siinkohal on mehe jutus kahtlemata ka tõetera sees, sest vaevalt, et elektriautod ilma praeguste toetusteta tänasel moel konkureerida suudaks. Ainuüksi USA-s toetab riik elektriautode ostu 7500 dollariga. 

Kuigi ka Mazda hinnangul on elektriautod autotranspordi tulevik pikemas perspektiivis, jäävad nende hinnangul vähemalt lähitulevikus siiski domineerima klassikalised sisepõlemismootoriga autod. 

Märksõnad: autouudised
robert davis skyactiv sisepõlemismootor
Jaga: