India keelustas isesõitvad autod

Kuigi isesõitvad autod võiksid inimeste elu lihtsamaks, paremaks ja ohutumaks muuta, ähvardavad need kaotada märkimisväärse osa praegustest töökohtadest. Kui taksodes enam autojuhti olema ei pea ning ka rekad suudavad suure koorma ilma juhita ühest kohast teise transportida, võib üsna lühikese aja jooksul töö tohutu hulk transpordisektoris töötavaid inimesi üle kogu maailma. 

Niiöelda arenenud riigid võiksid selle väljakutsega tarkade otsuste abil hakkama saada, kuid näiteks India poliitikud kardavad isejuhtivaid autosid ning nende mõju tööhõivele, et seal otsustati isegi nende testimine ära keelata. 

India transpordiminister Nitin Gadkari ütles kohalikule väljaandele antud intervjuus, et nemad ei luba autojuhita autosid oma riiki ning tema positsioon selles teemas on vankumatu. "Me ei luba mingeid tehnoloogiaid, mis võtavad inimestelt töö. Riigis, kus on töötud, ei saa aktsepteerida tehnoloogiaid, mis ka töötavate inimeste leiva laualt võtavad," sõnas Gadkari. 

Uute tehnoloogiate tervitamise asemel plaanib India valitsus hoopis luua 100 uut treeningkeskust, kus loodetakse koolitada umbes 22 000 uut kommertssõidukite juhti aastas. 

Isejuhtivaid autosid ootavad Indias ees ka teisedki väljakutsed, eelkõige sealne kaootiline liiklus ning eksootilised, paljuski ümberehitatud autod, mida tarkvara ei suuda teinekord kaasliiklejana tuvastada. Samuti valmistavad probleeme ristmikud, kus näiteks kolm sõidurida ilma ühegi märgi ja teejooniseta sujuvalt üheks koonduvad. 

Seda enam on aga üllatav ülimalt konservatiivne seisukoht isegi isejuhtivate autode testimise osas. Lühiajaliselt võib see ju töökohti säästa, kuid pikemas perspektiivis mõjuks selline lähenemine rahvusvahelisele konkurentsivõimele hävitavalt. Kuna aga isejuhtivad autod veel lähemate aastate jooksul niikuinii massiliselt teedele ei jõua, võib tegu olla ka lihtsalt niiöelda valimiskampaaniaga. 

Märksõnad: autouudised
isesõitev auto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: uus Bentley Continental GT Nürburgringil

Järgmise põlvkonna Bentley Continental GT’d märgati Saksamaal Nürburgringil testimas.

Kuigi mudeli kere paistab kohati meenutavat praegust põlvkonda, siis see nii ei ole. Tõenäoliselt on Bentley maskeeritud, et varjata viimase hetkeni oma tõelist palet.

Bentley disainerid on uut Continental GT’d joonistades vaadanud inspiratsiooni saamiseks EXP 10 Speed 6 ideeautot. Luksusauto ehitatakse MSB platvormile nagu ka värskeim Porsche Panamera. Bentley tuleb esmalt müügile 4-liitrise biturbo V8 ja 6-liitrise biturbo W12 mootoriga. Hiljem peaks valmima ka hübriidvariant.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen Grupi nõukogu ei toeta Ducati ja Renki müüki

Volkswagen Grupp tahab müüa mootorrattatootja Ducati ja käigukastide valmistaja Renk, kuid selleks puudub Grupi nõukogu enamuse poolthääl.

Volkswagen Grupp andis pankadele ülesandeks hinnata, mida oleks mõistlik teha Ducati ja Renkiga. Ühe võimalusena nähakse ettevõtete müümist, misjärel saab paremini rahastada elektriautodele üleminekut ja maadelda heitgaasiskandaali tagajärgedega.

Saksa autotootja on mullu suvest saadik kriitiliselt vaadanud talle kuuluvaid ettevõtteid. Eelmisel suvel võetigi vastu Strateegia 2025, mis keskendub elektriautode ja uute liikumisteenuste pakkumisele.

Ducati ostmiseks on laekunud viis pakkumist vahemikus 1,3 kuni 1,5 miljardit eurot.

Volkswageni tööjõu juhid laidavad Ducati ja Renki müümist. Nende hinnangul peaks seda tegema, kui selleks on tugev rahaline argument. Ehk siis kui sellest saaks palju raha. Tööjõu eest vastutavad võtavad enda alla pooled pingid 20-kohalise nõukogu laua taga.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Audi tõmbab elektriautode nimel püksirihma pingule

Audi tahab 2022. aastaks vähendada kulutusi 10 miljardi euro võrra, et rahastada elektriautodele üleminekut. Audi ja Volkswagen Grupp näevad elektritehnoloogias päästerõngast, mis aitab nad heitgaasiskandaali tekitatud lainetest.

Volkswagen Grupis peamine kasumi tooja Audi tahab lähiaastatel valmis saada viis täielikult elektril sõitvat autot. Neist esimene on e-tron linnamaastur, mille kokku panemisega alustatakse järgmisel aastal Brüsselis.

Sakslased tahavad ka elektriautodesse investeerides hoida kasumimarginaali vähemalt kaheksal protsendil. Selle aasta kuue kuu näitaja oli 8,9%. Suur osa 10 miljardist säästetakse vähendades uurimistööle ja arendusele kuluvaid summasid.

Aud loodab raha säästa ka koostööga. Porschega ühiselt luuakse Volkswagen Grupi elektriautode platvorm, mis võimaldab grupi sees kulusid ja osasid jagada.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Videod: kuidas Porsche 911 Turbo S Exclusive Series’i mudel kuldseks võõbatakse

Porsche näitab, kuidas üks viiessajast 911 Exclusive Series’i mudelitest saab kuldse tooni.



Märksõnad: autouudised
Jaga: