Vesinikautode levik takerdub üha uute probleemide otsa

Vesinikuautode levik kohtab üha uusi takistusi. Kui elekter on sisuliselt igas majapidamises olemas, siis vesinikuautode kasutamise eelduseks on laialdase vesinikutanklate võrgustiku rajamine. 

Vesinikutanklad on aga kallid ning kuna elektriautode sõiduulatus ja hind liigub üha lähemale sisepõlemismootoriga masinatele, kaob ka riiklikel institutsioonidel suurem huvi vesinikutanklate võrgustiku laiendamiseks. Kui hetkel on enam-vähem toimiv tanklate võrgustik rajatud USA-s Californiasse, siis sama taheti teha ka idarannikul. Esialgsest plaanist rajada suveks sinna 12 vesinikutanklat on tänaseks alles jäänud 4, mis valmivad alles aasta lõpus. 

Isegi Californias on vesinikutanklate rajamine aeglustumas. Kogu osariigis on hetkel töös alla 30 vesinikutankla. 

Väga suur pole nõudlus ka Toyota vesinikuauto Mirai järele, mida esimese poolaastaga müüdi USA-s vaid 708 tükki. See on vaid murdosa näiteks Teslade müüginumbritest. 

Mõneti paremini läheb Toyotal Jaapanis, kus vesinikuautod ning ka infrastruktuur naudivad suuri riigipoolseid toetusi. Samas on Toyota igaks juhuks investeerimas ka elektriautodesse. 

Märksõnad: autouudised
mirai vesinikuauto kütuseelement vesinik
Jaga:

Consumer Reports taastas Teslade kõige kõrgema turvalisushinnangu

Consumer Reports teatas kevadel, et pärast alandab Tesla autode turvalisushinnangut. Probleem kerkis esile peale seda, kuid Tesla otsustas autod varustada uuema, teise põlvkonna Autopiloti sensorite ja muu riistvaraga. Paraku vajasid need uued sensorid kalibreerimist ja Tesla deaktiveeris näiteks automaatse hädapidurduse. Lisaks läks Teslal uute sensorite tööle saamisega planeeritust mitu kuud kauem ning mingi hetk ei jõudnud Consumer Reports seda lihtsalt enam ära oodata. 

Aprillis aktiveeris Tesla hädapiduri uuesti, kuid seda ainult kiirusel kuni 40 km/h. Juuli alguses hakkas see tööle ka maanteel ning  nüüd teatas Consumer Reports, et tõstis taas Tesla turvalisushinnangu kõrgeimale tasemele. 

Kui USA-s autode turvalisust hindav NHTSA hakkab automaatset hädapidurdust ametlikult nõudma kõikidelt autodele alates 2022. aastast, siis Consumer Reports soovitab tungivalt see võimalikult vara kasutusele võtta. 

Märksõnad: autouudised
model s model x aeb hädapidurdus nhtsa
Jaga:

Saksamaa käsib Porschel Cayenne’ide tarkvara üle vaadata

Saksamaa andis Porschele korralduse, et tootja kontrolliks, kas nende Cayenne’i linnamaasturid on varustatud tarkvaraga, mis testi tingimustes vähendab väljapaisatavate heitmete kogust.

Saksa valitsusel on tõendeid, et 22 000 Euroopasse müüdud 3-liitrise diiselmootoriga Cayenne’i kasutavad mootoritarkvara, mis aitab neil manipuleerida heitgaaside kogusega testi tingimustes, ütles transpordiminister Alexander Dobrindt. Ta lisas, et kaotab nende sõidukite sertifikaadid ehk need autod ei või enam liikluses osaleda ning kõik kulub peab kandma Porsche.

Dobrindt ütles ka, et suure tõenäosusega on ka Volkswagen Touraregi linnamaasturid sama seadmega varustatud. “Seda me veel pole jõudnud kontrollida, kuid teeme seda otsekohe,” rääkis minister ajakirjanikele. “Volkswagen teeb meiega koostööd ning garanteerib, et kui mõni auto peaks olema säärase tarkvaraga, siis võetakse need kohe käsile,” ütles Dobrindt, kelle jutust jäi mulje, et ka Volkswagen peab oma autosid kontrollima.

Porsche ütles, et nad leidsid tarkvara siseuurimise tulemusena ning nad parandavad kõik autod, millel vastav seade on. 22 000 Cayenne’ist 7000 on Saksamaal.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen
Jaga:

Porsche lahkub pärast tänavust hooaega Le Mans’i sarjast

Porsche teatas, et nad lahkuvad praeguse hooaja lõppedes FIA kestvussõitude meistrivõistluste sarjast nng ei osale enam LMP1 klassis. Selle asemel liitutakse Vormel E sarjaga.

Ka teine Saksa tootja teatas hiljuti, et liitub Vormel E-ga. Nii Mercedes kui ka Porsche hakkavad elektrivormelite kihutamises osalema 2019. aastal.

“Vormel E-ga liitumine ja seal edu saavutamine on loogilised sammud, arvestades, et töötame Mission E elektriauto kallal,” ütles Porsche juhatuse liige Michael Steiner. “Vormel E-ga kaasnev suurem loominguvabadus Porsche sees muudab sarja meie jaoks atraktiivseks.”

Steiner lisas, et Vormel E on parim koht, kus panna proovile kiired autod ja keskkonnasäästlikus, efektiivsus ja jätkusuutlikus.

Porsche vennas Audi lahkus 2016. aastal kestvussõitude sarjast ning samuti selleks, et suunata ressurss Vormel E-sse.

Märksõnad: autouudised
Jaga: