LIDARid peavad isejuhtivate autode jaoks muutuma praegusest võimekamaks, odavamaks

Isejuhtivate autode massiliseks turule tulekuks on ühelt poolt vaja võimekat tarkvara, mis autosid ilma inimese sekkumiseta juhtida suudab. Teisalt on vaja ka riistvara, mis suudab ümbritsevast piisavalt palju infot koguda. 

Viimasel ajal on palju kära tekitanud Uberi ja Waymo vaheline vaidlus LIDARi tehnoloogia pärast. Kuigi mitmed autoosade valmistajad on turule toonud ka taskukohaseid LIDAReid, siis MIT Technology Review andmetel ei suuda need mõistliku hinnaga LIDARid salvestada ümbritsevast piisavalt kvaliteetset infot, seda eriti kiirteedel suurematel kiirustel sõitmiseks. Isejuhtivaid autosid arendavad ettevõtted on küll välja töötanud väga võimekaid ja kvaliteetseid LIDAReid, mis suudavad kogu vajaliku info talletada, kuid nende valmistamine võib maksta kümneid tuhandeid eurosid. 

Näiteks Velodyne'i valmistatud tipptasemel HDL-64E LIDAR suudab väga hea resolutsiooniga näha 120 meetri kaugusele, kuid maksab 80 000 dollarit (68 000 eurot). Sama ettevõtte odavam LIDAR nimega Puck suudab küll näha 100 meetri kaugusele, kuid resolutsioon pole kiireks sõiduks enam piisavalt hea. 

Kui arvestada, et 110 km/h liikuva auto pidurdusteekond on umbes 100 meetrit, siis peavad LIDARid enne laialdast kasutamist veel tubli sammu edasi astuma, seda nii võimekuse kui ka hinna osas. 

Märksõnad: autouudised
isejuhtiv auto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Saksamaa käsib Porschel Cayenne’ide tarkvara üle vaadata

Saksamaa andis Porschele korralduse, et tootja kontrolliks, kas nende Cayenne’i linnamaasturid on varustatud tarkvaraga, mis testi tingimustes vähendab väljapaisatavate heitmete kogust.

Saksa valitsusel on tõendeid, et 22 000 Euroopasse müüdud 3-liitrise diiselmootoriga Cayenne’i kasutavad mootoritarkvara, mis aitab neil manipuleerida heitgaaside kogusega testi tingimustes, ütles transpordiminister Alexander Dobrindt. Ta lisas, et kaotab nende sõidukite sertifikaadid ehk need autod ei või enam liikluses osaleda ning kõik kulub peab kandma Porsche.

Dobrindt ütles ka, et suure tõenäosusega on ka Volkswagen Touraregi linnamaasturid sama seadmega varustatud. “Seda me veel pole jõudnud kontrollida, kuid teeme seda otsekohe,” rääkis minister ajakirjanikele. “Volkswagen teeb meiega koostööd ning garanteerib, et kui mõni auto peaks olema säärase tarkvaraga, siis võetakse need kohe käsile,” ütles Dobrindt, kelle jutust jäi mulje, et ka Volkswagen peab oma autosid kontrollima.

Porsche ütles, et nad leidsid tarkvara siseuurimise tulemusena ning nad parandavad kõik autod, millel vastav seade on. 22 000 Cayenne’ist 7000 on Saksamaal.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen
Jaga:

Porsche lahkub pärast tänavust hooaega Le Mans’i sarjast

Porsche teatas, et nad lahkuvad praeguse hooaja lõppedes FIA kestvussõitude meistrivõistluste sarjast nng ei osale enam LMP1 klassis. Selle asemel liitutakse Vormel E sarjaga.

Ka teine Saksa tootja teatas hiljuti, et liitub Vormel E-ga. Nii Mercedes kui ka Porsche hakkavad elektrivormelite kihutamises osalema 2019. aastal.

“Vormel E-ga liitumine ja seal edu saavutamine on loogilised sammud, arvestades, et töötame Mission E elektriauto kallal,” ütles Porsche juhatuse liige Michael Steiner. “Vormel E-ga kaasnev suurem loominguvabadus Porsche sees muudab sarja meie jaoks atraktiivseks.”

Steiner lisas, et Vormel E on parim koht, kus panna proovile kiired autod ja keskkonnasäästlikus, efektiivsus ja jätkusuutlikus.

Porsche vennas Audi lahkus 2016. aastal kestvussõitude sarjast ning samuti selleks, et suunata ressurss Vormel E-sse.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Kuidas Jaguar E-Pace'i spiraalpöördeks valmistus

Jaguar esitles oma E-Pace kompaktset crossoverit tehes sellega maailma pikima tootmisauto poolt spiraalpöördega lennu. Sellised trikid ei sünni aga niisama ning Jaguar valmistus maailma meedia eest tehtud etenduseks põhjalikult ette, kusjuures harjutamine on pea sama põnev protsess kui hüpe ise. 

Allpool olev video näitab, kuid Jaguar kogu protsessiga alustas ja püüdis hüpet arvuti abil disainida ning modelleerida. Seejärel saab näha prooviautoga tehtud katseid, mis muuhulgas maandus suure täispuhutava padja peale. Pole ehk liiast öeldud, et tegu oli autodele suunatud turvapadjaga, loodetavasti polnud tootjaks Takata. Turvalisuse tagamiseks tehti esimesed hüpped hoopis isesõitva Land Rover Evoque'ga, hiljem astus E-Pace'i rooli siiski ka kaskadöör. 

Nagu Jaguar ütles, siis igapäevatöös ei pea nad kontrollitud õhulendudega eriti tegelema, mistõttu oli tegu mõnevõrra uudse valdkonnaga. Testimine lihviti aga välja kõik vead, kõik viperused, leiti sobiv kiirus ning trampliini kuju ideaalseks õhulennuks ning masina esitlusel sujus kõik juba suurepäraselt. 

Märksõnad: autouudised
e-pace barrel roll spiraalpööre hüpe trikk kaskadöör
Jaga:

Mercedes-AMG esitles uut võidusõiduautot GT4

Mercedes-AMG reklaamis juba möödunud aastal, et tahetakse luua FIA GT4 klassi reeglitele vastav võidusõiduauto. Nüüd onlõpuks projektiga ühele poole jõutud ning Belgias Spa-Francorchampsi ringrajal esitletigi uhiuut Mercedes-AMG GT4 ringrajapilli. 

Koos esitlusega osaleb auto kohe ka nädalavahetusel samas kohas toimuval 24h sõidul, insenerid saavad oma masinat konkurentidega võrrelda. Ülejäänud aasta kasutatakse täienduste tegemiseks ning testimiseks, esimesed huvilised peaksid oma masina kätte saama millalgi aasta lõpus. 

Mercedese jaoks pole kestvussõidud midagi uut. Nad osalevad AMG GT3-ga edukalt ka GT3 sarjas, kuid GT4 võeti ette peamisel selle taskukohasema hinna tõttu, mis võiks auto huvilistele paremini kättesaadavaks muuta. 

Mercedes-AMG GT4 ongi ses mõttes GT R-i ja GT3-e evolutsioon. Tänavasõiduks kõlbuliku masinaga seda ilmselgelt võrrelda ei saa, sest FIA kehtestatud reeglid nõuavad rohkelt ringrajasõiduks spetsiifilisi detaile. Küll aga on nii GT R-is kui ka GT4-s kasutusel sama 4,0-liitrine kahe turboga V8, millel võimsust 510 hobujõudu. Kogu mootori jõud kantakse tagaratastesse. 

Sealt edasi läheb GT4 aga juba oma teed. Kere juures on kerguse tagamiseks kasutatud ohtralt alumiiniumit ning süsinikkiudu, autole on lisatud turvapuur, vajadusel saab katuse kaudu põgeneda ning autos on muuhulgas ka sisseehitatud tulekustuti. Samuti on tavalisest enam vaeva nähtud aerodünaamilise lahendusega, mis peab olema erinevate radade jaoks sobivalt reguleeritav.

Kuigi GT4 on Mercedes-AMG niiöelda kõige taskukohasem võidusõiduauto, on masina hind siiski päris krõbe. Huvilised peavad selle eest välja käima 200 000 eurot. 

Märksõnad: autouudised
gt4 gt3 fia amg gt
Jaga: