Saksa konservatiivid kutsuvad loobuma sisepõlemismootoriga autodest

Saksamaa kantsleri Angela Merkeli erakond kristlikud demokraadid käisid välja idee, et Saksamaa peaks hakkama juba varsti järk-järgult vähendama bensiinil ja diislil töötavate autode hulka.

Sellise ideega tuldi välja pärast seda, kui Suurbritannia valitsus teatas, et uute sisepõlemismootoritega autode müük keelatakse 2040. aastal.

“Me peame alustama sisepõlemismootorite kaotamist,” ütles raadiole kristlike demokraatide ridades kuuluv transpordiekspert Oliver Wittke. Ta lisas, et on vastuvõetamatu, et Suurbritannia näitab suunda, samas kui mitmete suurtootjate kodumaa sammub sabas.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Toyota plaanib juba 2022. aastal elektriautodele uued ja paremad akud tuua

Jaapanis on liikvele läinud jutud, justkui plaaniks Toyota 2022. aastal elektriautode segmendi korralikult segi paisata ning tuua turule uued ja senisest märkimisväärselt paremate akude elektriautod. 

Väidetavalt valmistub Toyota solid state battery tootmiseks. Tegemist on uue tehnoloogiaga, mis veel veebruarikuus oli vaid ülikooli teadustöö tasemel. Tolla kuulutas tänapäevaste Li-Ion akude looja John Goodenough, et on välja töötanud uue aku, mis on seni kasutatavatest kergem, suurema energiatihedusega ning mida saab kõigele tipuks veel kiiremini laadida. Need uued akud peaksid paremini vastu pidama ka rohketele laadimistsüklitele ning tänu oma ehitusele on nad ka ohutumad. 

Hetkel tegelevad solid state battery arendamisega Toyota ja Hyundai, kuigi otseselt pole teada, täpselt millist lähenemist kumbki kasutab. Küll aga annavad jutud, justkui võiks Toyota need akud turule tuua juba 2022. aastal teatava usaldusväärsuse, et tegu pole lihtsalt tavalise sääsest elevandi tegemisega. 

Igasugune uus akutehnoloogia tähendaks juba olemasolevas elektriautode tööstuses suurt ümberkorraldust. Näiteks Tesla on investeerinud tohutu summa Gigafactory rajamiseks ning neile peaksid pigem varem kui hiljem järgnema ka teised tehased. Kui järsku selgub, et Li-Ion  akud pole enam kõige paremad, tähendaks see suure osa investeeringute raisku minemist. 

Märksõnad: autouudised
aku solid state battery
Jaga:

Mercedes lahkub pärast järgmist hooaega DTM sarjast ja liitub Vormel E-ga

Mercedes teatas, et lahkub 2018. aasta hooaja lõppedes Saksamaa võistlussarjast DTM ning kinnitas 2019. aastal Vormel E sarjaga liitumise.

Stuttgardis tegutsev autotootja on Saksa touringautode sarjas osalenud 2000. aastast ning pärast lahkumist jäävad sarja alles vaid BMW ja Audi.

Juba mullu oktoobris näitas Mercedes välja huvi Vormel E vastu ning nüüd on kindel, et järgmine Saksa tootja liitub elektrivormelite võiduajamisega. Sama teevad ka peamised konkurendid Audi ja BMW.

Mercedes mootorispordi juht Toto Wolff tänab kõiki inimesi, kelle fantastiline töö võimaldas Mercedesel saada DTM sarja edukaimaks tootjaks. “Raske on lahkuda ning pingutame, et enne lahkumist võimalikult palju tiitleid noppida. Me peame seda tegema fännide ja iseenda jaoks,” rääkis Wolff.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ferrari piirab töötajatel uue Ferrari ostmist

Ferraris töötada on paljude unistus. Kindlasti on paljude unistus ka Ferrarid omad. Kui aga töötad Ferraris, siis sinu jaoks on tuttuue Ferrari ostmine piiratud.

Nii rääkis Itaalia superautode tootja turundusjuht Enrico Galliera. Selle põhjus on lihtne - nõudlus Ferraride järele on niivõrd suur, et tootja tahab autosid pakkuda esmalt klientidele. Kuid “kliendid ennekõike” kord puudutab vaid piiratud koguses toodetavate Ferrarisid. Sellisel juhul tahab Ferrari soosida kliente, kes tõenäoliselt ei piirdu vaid ühe Ferrari ostmisega ja toovad pika aja jooksul rohkem raha sisse.

Ferrari küll ei keela oma töötajatel tavalisemate mudelite ostmist, kuid samas ka ei soosi seda. Seda sellepärast, et nii läheb kliendil kauem aega oma mudeli kätte saamiseks ja see võib suhted kliendiga rikkuda. Ferrari pingutab, et ostjadele meele järele olla. Siit aga kerkib küsimus, kas Ferrari töötaja ei saa olla ka Ferrari klient?

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Aston Martin võib liituda Vormel 1 mootoriprogrammiga

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer ütles, et nad võivad tulevikus toetada F1 sarja mootori arendamist. Kuid seda vaid juhul, kui 2021. aastast alates kehtivad reeglid on nende jaoks sobivad.

Palmer osales rahvusvahelise autoliidu FIA mootorite teemalisel kohtumisel ning ütles pärast seda, et nad võtaksid mootori arendamisest osas vaid siis, kui mootorite arendamisele kulutatavale summale pannakse piirang.

Aston Martin toetab praegu Red Bull Racingut ning ehitab koos Adrian Neweyga hüperautot Valkyrie. Valkyrie hakkab kasutama Cosworthi arendatud mootorit.

“Me oleme Valkyrie mudelit arendades ja Red Bulli meeskonda toetades praegu Vormel 1 perifeerias,” rääkis Palmer. “Alati küsitakse, kas me tahaksime osaleda meeskonnana. Meie peamine konkurent on Ferrari. Seega oleks osalemine mõnes mõttes mõistlik,” ütles tegevjuht.

“Kuid oleme tootja, kes alles jõudis kasumisse ning meil pole võtta 350-400 miljonit eurot, mida üks Vormel 1 hooaeg nõuaks,” lausus Palmer. Ta lisas, et nad kaaluksid sarjaga liitumist, kui mootori arendamisele seataks piirangud - kas rahalised või piiratakse inimeste arvu, kes ajamit välja töötavad.

Märksõnad: autouudised
Jaga: