Euroopa Liit uurib Saksa autotootjate vahelist kartellilepet

Nädalavahetusel levis meedia info viie Saksa autotootja vastu alustatud uurimisest, kus üritatakse selgitada, kas autotootjad sõlmisid omavahel niiöelda kartellilepingu või mitte. 

Euroopa Liidu poolt algatatud uurimine hõlmab endast Volkswagenit, Audid, Porschet, BMW-d ja Mercedes-Benzi. Autotootjaid süüdistatakse karmidest diiselmootorite heitgaasinõuetest mööda nihverdamises. Uurimine algatati väidetavalt peale endise Volkswageni töötaja poolt esitatud informatsiooni, mille järgi töötasid eelpoolmainitud viis autotootjat ühiselt emissioone kunstlikult vähendava tehnoloogia kallal. 

Süüdistuse kohaselt on autotootjad diiselmootorite emissioonide osas koostööd teinud juba alates üheksakümnendatest ning näiteks 2010. aasta Pariisi autonäituse raames peeti ühine 200 töötajaga koosolek. 

Volkswagen on teatavasti juba tunnistanud, et nemad kasutasid testimise ajal heitgaaside hulka vähendavat tarkvara. Volkswagen Grupi alla kuuluvad teatavasti ka Audi ja Porsche. Mercedes-Benz teatas mõni aeg tagasi, et nad kutsuvad vabatahtlikult remonti 3 miljonit diiselmootoriga autot, samas kui BMW teatas pühapäeval, et nemad lükkavad kategooriliselt kõik heitgaasidega manipuleerimise süüdistused tagasi, et nemad selliste asjadega ei tegele ja et BMW autod vastavad kõigile regulatsioonidele. 

Hetkel on veel veidi vara kellegi peale näpuga näidata, kuid autotootjate vastu esitatud süüdistus on tõsine ning tõeks osutudes oleks tegu Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaalist veelgi suurema sündmusega. 

Märksõnad: autouudised
porshce audi mercedes-benz bmw kartell euroopa liit heitgaasid diiselmootor
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Mercedes näitab, kuidas valmis 300 000. G-klassi maastur

Austrias Magna Steyri tehases on 38 aastat toodetud Mercedese G-klassi maasturit ning nüüd jõuti 300 000. G-klassi valmimiseni.

Esialgselt sõjaväe jaoks loodud maastur on jätkuvalt populaarne ja hinnatud. Mullu osteti 20 000 G-klassi. 300 000 G-klass on G500 versioon.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Audi võib vahetada välja neli juhatuse liiget

Audi kaalub nelja juhatuse liikme välja vahetamist ning sellisel viisil tegevjuhile Rupert Stadlerile tugeva sõnumi andmist, kirjutab Saksa ärileht Handelsblatt.

Oma töö võib kaotada müügi- ja turundusjuht, tootejuht, finantsjuht ja personalipealik. Stadler jätkab veel juhi rollis, kuna teda toetavad Volkswagen Grupi omanikud Porsche ja Piech’i perekonnad. Küll aga võib Stadler jalgealuse kaotada järgmisel aastal.

Audi arutab 29. septembril võimalike muudatuste üle juhatuses. Audi esindaja ütles, et spekulatsioonid Stadleri ametist eemaldamise kohta on valed, sest ta alles mais määrati järgmiseks viieks aastaks ametisse. Ta teisi võimalike muudatusi ei kommenteerinud.

Stadler on olnud Audi tegevjuht rohkem kui 10 aastat.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW eitab kartelli kokkuleppeid

Saksa ajaleht Der Spiegel kirjutas reedeses numbris, et Volkswagen saatis Saksamaa konkurentsiametile kirja, milles kirjutas, et ka Mercedes, BMW, Audi ja Porsche on alates 1990. aastatest heitgaasiandmetega manipuleerinud. BMW on esimene, kes neid süüdistusi eitab.

Baierimaa autotootja tunnistas, et autotootjate esindajad on omavahel kohtunud ning objektiivselt arutanud kütusepaakide üle, kuid teemaks pole kunagi olnud kütusepaakide suurus. Der Spiegel kirjutas, et neli autotootjat nõustusid kasutama väiksemaid paake, vähendamaks kulusid.

BMW kordas, et nad ei ole summutist välja paisatavate heitmete kogust “ilusamaks” muutnud ning nende autod vastavad kõikidele normidele.

Küll aga kutsub BMW vabatahtlikult kontrolli Euroopas müüdud Euro 5 diiselmootoriga autod. Tootja sõnul uuendatakse nende ajamite tarkvara.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen on Ducati ostuks saanud rohkelt erinevaid pakkumisi

Volkswagen tahab osalt diiselmootorite skandaali tõttu tsiklitootja Ducati maha müüa. Kuigi kogu skandaal on Volkswageni jaoks majanduslikus mõttes möödunud planeeritust valutumalt, seda eelkõige jätkuvalt tugevate müüginumbrite tõttu, kulub skandaali tagajärgede likvideerimiseks ikkagi tohutuid summasid ning väike kogus sularaha ei tee neile kindlasti paha. 

Volkswagen on Ducati ostmiseks saanud juba ohtralt pakkumisi. Oma pakkumise on esitanud näiteks USA päritolu Bain Capital, kaks India tsiklitootjat Eicher Motors ja Bajaj Auto ning ka USA juurtega Polaris Industries, mis hetkel ATV-sid, lumesaane jmt valmistab. Üks põnevamaid pakkumisi on aga tehtud Itaalia Benettoni perekonna käes olevalt haldusettevõtte Edizone Holdingu poolt. Benettonide huviks on lisaks kõigele ka see, et Ducati jääks tõeliseks Itaalia juurtega tsiklivalmistajaks. Lisaks neile on pakkumise esitanud ka mitmed investeerimisfirmad, sealhulgas ka näiteks Formula 1 varasem omanik CVC Capital. 

Volkswagen valib lähiajal välja parimat pakkujad, kes saavad edasi niiöelda teise ringi, kus igaühega neist täpsemalt läbi rääkima hakatakse. 

Ducati potentsiaalse hinna osas pole hetkel veel midagi kindlat. Ducati aastane kasum on viimasel ajal jäänud umbes 100 miljoni dollari kanti, mis võiks müügihinnaks teha rohkem kui miljard dollarit, mõnel hinnangul koguni 1,4 miljardit dollarit. 

Märksõnad: autouudised
ducati volkswagen grupp
Jaga: