Lyft suurendab järsult investeeringuid isejuhtivasse tehnoloogiasse

Uberi tugevamaks globaalseks konkurendiks võib pidada ehk Lyfti, mis pakub Uberile suhteliselt sarnast sõidujagamisteenust. Kui Uberi on püüdnud kõike ise teha ja selleks ka tohutult raha kulutanud, siis Lyft on rõhunud rohkem koostööle, seda ka isejuhtiva tehnoloogia osas, mida mõlemad ettevõtted tulevikku silmas pidades äärmiselt oluliseks peavad. 

Nüüd on aga lõpuks käes aeg, mil ka Lyft suurendab investeeringuid isejuhtivasse tehnoloogiasse. Nimelt plaanib Lyft avada San Franciscos uue arenduskeskuse, mis keskendukski isejuhtiva tehnoloogia arendamisele. Seal peaks tööle hakkama mitusada inseneri. Kuid ka siin ei võta Lyft ette sooloprojekti, vaid tahab kogu teemat koos teiste asjast huvitatutega ühiselt arendada. 

Samas on Lyfti jaoks tegu siiski väikese kannapöördega. Kuigi nad teevad juba praegu isejuhtivate autode arendamisel koostööd Waymo, Nutonomy, General Motorsi ja Jaguar Land Roveriga, on nad varasemalt öelnud, et jätavad isejuhtiva tehnoloogia arendamise töö teistele. Nüüd võtab Lyft endale aga tunduvalt konkreetsema rolli, mis võib tähendada mõne senise partneriga otsest konkureerimist. 

Samas ootab Lyft, et nende projektiga liituvad ka mõned partnerid, kellega siis ühiselt kogutud infot jagada saab. Niimoodi püüab Lyft kahtlemata kulusid optimeerida ning mitte võtta endale nii ambitsioonikaid eesmärke ja suuri kohustusi nagu seda on teinud Uber. Lyfti avaldusest võib välja lugeda ka teatavat oportunismi, kuna nende suurimat konkurenti Uberit on tabanud tõsine kohtuvaidlus Waymoga, mis võib halvimal juhul Uberi isejuhtivate autode projekti tükiks ajaks kinni panna. 

Märksõnad: autouudised
waymo isejuhtiv auto nutonomy
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Mercedes näitab, kuidas valmis 300 000. G-klassi maastur

Austrias Magna Steyri tehases on 38 aastat toodetud Mercedese G-klassi maasturit ning nüüd jõuti 300 000. G-klassi valmimiseni.

Esialgselt sõjaväe jaoks loodud maastur on jätkuvalt populaarne ja hinnatud. Mullu osteti 20 000 G-klassi. 300 000 G-klass on G500 versioon.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Audi võib vahetada välja neli juhatuse liiget

Audi kaalub nelja juhatuse liikme välja vahetamist ning sellisel viisil tegevjuhile Rupert Stadlerile tugeva sõnumi andmist, kirjutab Saksa ärileht Handelsblatt.

Oma töö võib kaotada müügi- ja turundusjuht, tootejuht, finantsjuht ja personalipealik. Stadler jätkab veel juhi rollis, kuna teda toetavad Volkswagen Grupi omanikud Porsche ja Piech’i perekonnad. Küll aga võib Stadler jalgealuse kaotada järgmisel aastal.

Audi arutab 29. septembril võimalike muudatuste üle juhatuses. Audi esindaja ütles, et spekulatsioonid Stadleri ametist eemaldamise kohta on valed, sest ta alles mais määrati järgmiseks viieks aastaks ametisse. Ta teisi võimalike muudatusi ei kommenteerinud.

Stadler on olnud Audi tegevjuht rohkem kui 10 aastat.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW eitab kartelli kokkuleppeid

Saksa ajaleht Der Spiegel kirjutas reedeses numbris, et Volkswagen saatis Saksamaa konkurentsiametile kirja, milles kirjutas, et ka Mercedes, BMW, Audi ja Porsche on alates 1990. aastatest heitgaasiandmetega manipuleerinud. BMW on esimene, kes neid süüdistusi eitab.

Baierimaa autotootja tunnistas, et autotootjate esindajad on omavahel kohtunud ning objektiivselt arutanud kütusepaakide üle, kuid teemaks pole kunagi olnud kütusepaakide suurus. Der Spiegel kirjutas, et neli autotootjat nõustusid kasutama väiksemaid paake, vähendamaks kulusid.

BMW kordas, et nad ei ole summutist välja paisatavate heitmete kogust “ilusamaks” muutnud ning nende autod vastavad kõikidele normidele.

Küll aga kutsub BMW vabatahtlikult kontrolli Euroopas müüdud Euro 5 diiselmootoriga autod. Tootja sõnul uuendatakse nende ajamite tarkvara.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen on Ducati ostuks saanud rohkelt erinevaid pakkumisi

Volkswagen tahab osalt diiselmootorite skandaali tõttu tsiklitootja Ducati maha müüa. Kuigi kogu skandaal on Volkswageni jaoks majanduslikus mõttes möödunud planeeritust valutumalt, seda eelkõige jätkuvalt tugevate müüginumbrite tõttu, kulub skandaali tagajärgede likvideerimiseks ikkagi tohutuid summasid ning väike kogus sularaha ei tee neile kindlasti paha. 

Volkswagen on Ducati ostmiseks saanud juba ohtralt pakkumisi. Oma pakkumise on esitanud näiteks USA päritolu Bain Capital, kaks India tsiklitootjat Eicher Motors ja Bajaj Auto ning ka USA juurtega Polaris Industries, mis hetkel ATV-sid, lumesaane jmt valmistab. Üks põnevamaid pakkumisi on aga tehtud Itaalia Benettoni perekonna käes olevalt haldusettevõtte Edizone Holdingu poolt. Benettonide huviks on lisaks kõigele ka see, et Ducati jääks tõeliseks Itaalia juurtega tsiklivalmistajaks. Lisaks neile on pakkumise esitanud ka mitmed investeerimisfirmad, sealhulgas ka näiteks Formula 1 varasem omanik CVC Capital. 

Volkswagen valib lähiajal välja parimat pakkujad, kes saavad edasi niiöelda teise ringi, kus igaühega neist täpsemalt läbi rääkima hakatakse. 

Ducati potentsiaalse hinna osas pole hetkel veel midagi kindlat. Ducati aastane kasum on viimasel ajal jäänud umbes 100 miljoni dollari kanti, mis võiks müügihinnaks teha rohkem kui miljard dollarit, mõnel hinnangul koguni 1,4 miljardit dollarit. 

Märksõnad: autouudised
ducati volkswagen grupp
Jaga: