OPEC: 2040. aastaks on kolmandik teedel sõitvatest autodest elektrilised

Koos autotootjate üha suurenevate investeeringutega hinnatakse ka analüütikute poolt elektriautode tulevikku üha paremas valguses. Kui veel 2015. aasta andmete põhjal OPECi poolt läbi viidud uuringus leiti, et 2040. aastaks sõidab maailma autodeedel umbes 46 miljonit elektriautot, siis möödunud aasta info põhjal läbi viidud uuring näitab, et selleks ajaks on elektriautosid juba 266 miljonit. Seda on viis korda rohkem, kui aasta varem ennustada julgeti. Samuti tähendaks see, et kolmandik kõikidest teedel olevatest autodest on elektrilised. 

OPECi jaoks on antud uuringud olulised, sest autode poolt kasutatav kütus moodustab märkimisväärse osa maailmas kasutatavast naftast ning nõudlus määrab teadagi hinna. Juba praegu vaevlevad mitmed naftatoodete ekspordist sõltuvad riigid juba pikemat aega madala nafta hinna tõttu pidevas rahahädas. Kui lisaks kasvavale pakkumisele hakkab vähenema ka nõudlus, võib see mitmete riikide positsiooni märkimiväärselt mõjutada. 

OPECi ennustuste kõrval on elektriautode tuleviku suhtes veelgi optimistlikum Bloombergi BNEF analüütikud, kelle hinnangul on 2040. aastaks teedel juba 500 miljonit elektrilist autot. Ka teised ennustavad elektriautodele iga aastaga üha helgemat tulevikku. IEA tõstis 2030. aasta ennustatavat elektriautode arvu 23-lt miljonilt 58 miljoni peale ning isegi Exxon Mobile kahekordistas 2040. aasta elektriautode hulka 100 miljoni peale, ehkki lõpptulemusena on nemad ikkagi teistest konservatiivsemad. 

Märksõnad: autouudised
elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

General Motors pikendab tehaste kollektiivpuhkust, laovarud 10 aasta kõrgeimal tasemel

Mitmetes General Motorsi tehastes on hetkel käimas kollektiivpuhkus. Neid isegi pikendatakse, sest laoplatsid on uusi müümata autosid täis. 

General Motorsi USA valmis autode laoseis on tõusnud viimase kümne aasta kõige kõrgemale tasemele ning nad suudavad ilma ühtegi uut autot valmistamata klientide nõudluse rahuldada järgmise 105 päeva jooksul. Veel kevadel ennustas GM, et laovaru väheneb juuni lõpuks 90 päevani ning aasta lõpuks 70 päevani. 

Uute autode müük on USA-s stagneerunud ning hetkel kasvab veel vaid linnamaasturite segment. Klientide nõudlus väiksemate sõiduautode järele näitab aga üha kiiremat langust. 

Laovarud on suured ka Chevrolet Bolti puhul. Tegu on esimese kaugele sõitva ja taskukohase elektriautoga, mida hetkel veel igal pool ei müüdagi. GM suutis aasta esimese poolega müüa kokke 7592 Bolti, mida pole üldse vähe, kuid arvestades, et neid seisab piisavalt ladudes, on number siiski veidi pettumustvalmistav. Seda enam, et konkureeriva Tesla Model S-i jaoks on üle maailma olemas peaaegu 400 000 eeltellimust. 

GM on suurte laevarude tõttu sunnitud pikendama puhkusi kokku neljas tehases, mis toodavad peamiselt sedaane. Tootmisvõimsuse vähendamine toob lähiajal kaasa ka teatavad koondamised ning võib eeldada, et selle tõttu kannatab ka GM-i kasum. 

Märksõnad: autouudised
gm bolt elektriauto tootmine tehas
Jaga:

Lucid Motors tahab Fordiga leivad ühte kappi panna

Kui osa idufirmadest püüab kasvada Facebooki või Google'i suuruseks hiiglaseks, siis paljude teiste eesmärgiks on mingi tehnoloogia välja arendada ning kogu kupatus seejärel suure raha eest maha müüa. 

Tundub, et pigem viimases suunas on liikumas ka Lucid Motors, mis võib varsti Fordi omandusse sattuda. Nimelt kuulis Bloomberg infost, nagu viinuks Lucid Motorsi juhid Fordi juhtidele ettepaneku Lucidi ära ostmiseks. Bloombergi allika kohaselt pole Ford hetkel küll ostust väga huvitatud, kuid sellist käitumist ei tahetud ka täielikult välistada. 

Kogu idee pärineb tegelikult Lucidi kõige viimasest rahakogumisringist, kus otsitakse ressursse nende esimese tehase esialgseks, 240 miljoni dollariliseks investeeringuks. Väidetavalt edeneb raha kogumine hästi.

Lucid Motorsi esimene mudel peaks kõigi eelduste kohaselt olema üpris muljetavaldav. Baasmudeli hinnad peaksid koos kõikide soodustustega USA-s algama 52 500 dollarist ning selle eest saab 380 km kaugusele sõitva ja 400-hobujõulise elektriauto. Kõige kangem versioon sõidab aga juba 500 km kaugusele ning sellele on võimsust koguni 100 hobujõudu. 

Nagu Tesla aga näidanud on, siis tegelikult on tootmise püsti panemine ütlemata keeruline ja kallis protsess. Siinkohal tundub loogiline, et Lucid endale mõnda klassikalisest autotootjast partnerit otsib. Samas Fordi jaoks on Lucidi näol tegu võrdlemisi suure riskiga, sest "autotootja" pole seni ju veel isegi ühtegi mudelit klientidele müünud. 

Märksõnad: autouudised
lucid motors elektriauto air
Jaga:

Daimler kutsub Euroopas tagasi kolm miljonit diiselautot

Daimler teatas, et nende juhtkond kiitis heaks meetmed, mille abil vähendada kolme miljoni diiselmootoriga Mercedes-Benzide heitgaaside kogust. See kõik läheb tootjale maksma 220 miljonit eurot.

Nende sammudega vähendatakse hingamisteede haigusi põhjustava lämmastikoksiidide õhku paiskamist. “Avalik debatt diiselmootorite üle põhjustab inimestes ebakindlust,” ütles Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche. “Ärevuse vähendamiseks võtsime kasutusele lisameetmed, millega suurendada diiselautosid omavatele inimestele usku nendesse ja sellesse tehnoloogiasse,” rääkis Zetsche.

Daimler ei küsi autode uuendamise eest klientidelt raha ning nende tagasi kutsumisega alustatakse järgmisel nädalal. Tootja täiustab kõiki Euro 5 ja 6 normidele vastavaid sõidukeid koostöös Saksa ametkondadega.

Tagasi kutsumine tuleb huvitaval ajal. Saksa võimud kutsusid möödunud nädalal vaibale Mercedese juhtivtöötajad ning küsitlesid neid heitgaasitestide ja -koguste teemal. Selle aasta 23. mail otsis politsei läbi Daimleri kontorid ja tehased, otsides tõendeid heitgaasikogustega manipuleerimisest.

Märksõnad: autouudised
Mercedes-Benz
Jaga:

Viimane tiiser Mercedese X-klassist

Mercedes-Benz paiskas netiavarustesse viimase tiiseri täna õhtul debüüti tegevast  X-klassist.

Kaplinnas tutvustatav luksuspikap ei tohiks märkimisväärselt erineda mullu Pariisis näidatud ideeautost. Pigem saab seeriatoodetav mudel suuremad peeglid, tavapärasemad tuled ja mitte nii kõrgtehnoloogilise salongi - et inimesed suudaksid ilma inseneri pabereid omamata raadiot vahetada ja kojamehed sisse lülitada. Igal juhul tuleb salong luksuslik ja pehmetest materjalidest. Just pehmed materjalid aitavad summutada välist müra.

Nissan Navaral  ja Renault Alaskanil põhinevat X-klassi hakkavad ehitama Nissan ja Renault, Mercedes oma käsi ei määri. Auto saab neljasilindrilise ja V6 diiselmootori.

X-klass jõuab veel sel aastal müügile.

Märksõnad: autouudised
Jaga: