Takata turvapatjade vaidluses tekkis kolmas osapool: vastamisi astuvad ka autotootjad ja kannatanud

Eelmisel nädalal selgus, et vahetusse on vaja kutsuda veel paar miljonit Takata turvapatjadega autot üle maailma. Mõned nädalad enne seda kuulutas Takata välja pankroti ning nüüd on kõik kannatajad, sealhulgas ka autotootjad teatavas teadmatuses, mis tulevikus ees ootab. 

Kokku tarnis Takata autotootjatele 125 miljonit ohtlikku turvapatja, mida kasutati 69 miljoni auto valmistamise juures. Tänaseks on konkreetselt teada 17 hukkunuga lõppenud õnnetust, mille põhjustajaks on just Takata turvapadjad. Lisaks on nendega seni seotud vähemalt 180 vigastusega lõppenud õnnetust. 

Autotootjate, hukkunute lähedaste ja vigastatute poolt on Takatale esitatud kahjunõudeid peaaegu 50 miljardi dollari ulatuses ning kuna ettevõttel pole mitte kuskilt sellist ressurssi võtta, kuulutati juunikuus välja pankrot. Nüüd plaanitakse ettevõte kaheks lüüa, kus kõik mitte turvapatjadega seotud osad müüakse Hiina omanikega Key Safety Systemsile, samas kui turvapatju tootev osa jääb uusi ja turvalisemaid turvapatju valmistama, lootuses defektsed padjad mingi hetk välja vahetada. 

Kui tavaliselt moodustatakse panktroti välja kuulutanud ettevõtete krediitoritest üks komitee, siis sel nädalal teatas USA kohus, et lisaks autotootjaid esindavale komiteele luuakse ka kannatanute huve esindav komitee. Viimased väidavad, et autotootjad on seni püüdnud vähendada omapoolset vastutust vigaste Takata turvapatjade poolt põhjustatud õnnetuste osas, kuid Takatal ei pruugi olla piisavalt raha, et kõiki nende vastu esitatud nõudeid rahuldada. Kannatanud saavad nüüd senisest paremini välja selgitada autotootjate endi vastutuse, võttes eriti arvesse seda, et lõppude lõpuks valmistasid ju autotootjad need masinad, mis on tänaseks 17 hukkunud õnnetust põhjustanud. 

Kuigi ükski ohtlikke autosid müünud autotootja pole otsust veel kommenteerinud, eksisteerib pretsendete, kus osa vastutusest võtavad endale ka autotootjad ise, pannes lauale mingi summa, millega kannatanuid ja ka potentsiaalseid tulevasi kannatanuid kompenseerida. Samas eeldavad autotootjad vastutasuks, et sellega teema nende jaoks ka lõppeb ning edasiste sündmuste eest nad vastutust ei kanna. 

Kogu olukord on tegelikult võrdlemisi uus puhtalt selle mastaabi pärast. Ühelt poolt on suured kõne all olevad summad, teisalt vigaste toodete maht ning kolmandaks erinevate osapoolte arv, kes igaüks võib tahta veidi erinevat lahendust. Ekspertide arvates üritavad osapooled küll pikemat kohtuvaidlust vältida, kuid arvestades nende rohkust, ei pruugi see õnnestuda. Iga juhul on selge, et ohtlike Takata turvapatjade teema ei kao veel kuskile ning puhtstatistiliselt tuleb kindlasti juurde vigastatute ning ka hukkunutega õnnetusi. 

Märksõnad: autouudised
turvapadi
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

2017. aasta Renault Espace

2015. aastal esitletud viienda põlvkonna Espace läbis värskenduskuuri. 2017. aasta Espace on küpsem ja esinduslikum, alljärnevalt tutvustame mudeliuuendusi lähemalt.


Disain


2017. aasta Espace’i uus värv on hall 'Titanium Grey’.  Samuti on valikus algsed värvid: kaheksa metallikvärvi (hallid 'Cassiopée Grey’ ja 'Platinum Grey', beež 'Dune Beige', sinine 'Céleste Blue', pruun 'Glacé Brown', must 'Etoilé Black' ja valge 'Pearlescent White', pluss must 'Améthyste Black' Initiale Paris versioonile) ning üks mittemetallikvärv (valge 'Glacier White').


Espace saab ka kahed uut tüüpi veljed: 18-tollised ‘Argonaute’ veljed (asendavad seniseid 18-tolliseid ‘Lapiaz’ velgesid) ning 19-tollised 'Black Quartz’ veljed (asendavad seniseid 19-tolliseid 'Quartz Diamanté’ velgesid).


 Autosse sisenedes äratavad tähelepanu laialt avanevad uksed ning tervituskiri R-LINK 2 ekraanil. Sõitjateruumi lisavad mugavust ja stiili ventileeritavad esiistmed, hall ‘Graded Sable Grey ‘nahkpolster koos sama värvi on detailidega ustel ning uus LED valgustus päikesesirmidel, kindalaekas ja keskmise käetoe all olevas panipaigas.


Kõrgtehnoloogiline sõitjateruum


Espace’i tänavusel versioonil on kõrgtehnoloogiline sõitjateruum, kust leiab hulga ergonoomikat, sõitjate heaolu ja turvalisust parandavaid tehnoloogiaid.


Renault pakub ligipääsu uue põlvkonna EASY CONNECT mobiilsuse ja ühendatud teenuste platvormile, mis võimaldab:
Nutitelefoni ekraani peegeldamine R-LINK 2 ekraanil rakenduste puhul, mida saab autoga sõites kasutada – näiteks helistamine, sõnumite saatmine, navigeerimine ja muusika kuulamine. Süsteem ühendub nii  iPhone kasutajate Apple CarPlay kui ka Androidi kasutajate Google Android Autoga.
Uus MY Renault rakendus on saadaval alates sügisest, see võimaldab klientidel kasutada Renault' virtuaalset keskkonda ja pääseda autole ligi nutitelefoni kaudu eemalt. Põhifunktsioonid on jagatud kolme kategooriasse: „ühendatud” navigeerimine, kaugekraan ja Renault' teenused.
Algselt Espace'ilt pärinevate tehnoloogiate hulka kuuluvad:
EDC versioonide elektriline käiguvahetus on eriti sujuv.
Täisdigitaalsed näidikud, muu hulgas täielikult kohandatav TFT ekraan, tuuleklaasinäidik ja 8,7-tolline püstformaadis R-LINK 2 ekraan.
Bose® Surround Sound helisüsteem: 12 kõlarit ja Centerpoint® 2 tehnoloogia tagavad nauditava audiokogemuse kõigile sõitjatele.
Espace'i varustusse kuuluvad ka moodsad juhiabisüsteemid (ADAS), mille tööd saab juhtida R-LINK 2 abil. Nende eesmärk on:
Kindlustunnet sisendada: adaptiivne kiirushoidik ja hädapidurdussüsteem Active Emergency Braking.
Hoiatada: sõidurajalt väljakaldumise hoiatus, ohutu pikivahe hoiatus, liiklusmärkide tuvastus ning pimenurgahoiatus.
Abistada: automaatne tulede ümberlülitus (AHL), parkimisandurid ees, taga ja külgedel, tagurduskaamera ja parkimisabisüsteem.
Sõiduelamus 


Espace'i juhitavusomadustesse ja sõidumugavustesse annavad olulise panuse:
4CONTROL süsteem, mis juhib konstantselt tagumiste rataste pööramist. Näiteks Comfort režiimis kiirustel alla 50 km/h (Neutral režiimis 60 km/h Neutral ja Sport režiimis 70 km/h) pööravad tagumised rattad esiratastega vastassuunas ning tagavad parema manööverdusvõime ja väikese pöörderingi. Neist kiirustest ülespoole pööravad tagumised rattad esiratastega samas suunas. Selle tulemuseks on täpsem ja kindlam juhitavus.
Elektrooniliselt juhitavad amortisaatorid, mis kontrollivad auto vertikaalset liikumist, amortisaatorite tööd reguleeritakse kuni 100 korda sekundis vastavalt tee- ja sõiduoludele ning juhi tegevusele (näiteks roolimisele).
Juhil on võimalik nende tehnoloogiate tööd lihtsalt oma soovide kohaselt seadistada – samuti teisi auto sõiduomadusi-mugavust reguleerivaid süsteeme – MULTI-SENSE süsteemi abil R-LINK 2 ekraanil. Valikus on neli eelseadistatud sõidurežiimi (Eco, Comfort, Neutral ja Sport), pluss täielikult isikupärastatav režiim (Perso), mille abil saab nii auto sõiduomadusi kui ka sõitjateruumi meeleolu oma maitsele vastavalt muuta.
Mootorivalik


2017. aasta Renault Espace’i mootorivalikus on kolm jõuallikat: kaks diislit Energy dCi 130 ja Energy dCi 160 EDC ning Renault’ mootorivaliku uus lipulaev - bensiinimootor Energy TCe 225 EDC. 


Initiale Paris: parim 2017. aasta Renault Espace’ide hulgas 
 
Parima võimaliku sõidumugavusega Renault Espace’id kannavad lisanime Initiale Paris. Neil on unikaalne välisdisain ja hoolikalt viimistletud sõitjateruum.
Initiale Paris versioonile pakutakse:
Lisaks olemasolevatele värvitoonidele on valikus eksklusiivne must värv ‘Améthyste Black’,
Spetsiaalsed 19-tollised rattad
Initiale Paris embleem esivõrel
Hall ‘Camaieux Grey’ või pruun ‘Dark Brown’ Nappa nahkpolster
Nahkkate uksepaneelidel ja käetugedel, nähtavate õmblustega armatuurlaud
Kümnes suunas reguleeritavad istmed
‘Relax’ peatoed nii ees- kui ka tagaistmetel
Lamineeritud külgaknad – vaiksem sõitjateruum
Initiale Paris embleemid sõitjateruumis (rool, lävepakud, peatoed), reljeefne polster
Initiale Paris versioon on saadaval Energy dCi 160 EDC diiselmootoriga või Energy TCe 225 EDC bensiinimootoriga.


Espace Executive : äriklass Renault’ stiilis


Renault Espace Executive mudeliversioon on Initiale Paris versioonil põhinev, kuid selle sõitjateruum on veelgi luksuslikum.


Teises reas on kolm istet asendatud kahe individuaalistmega.


Need istmed on soojendusega ja neljas suunas elektriliselt liigutatavad (reguleeritav on kõrgus, edasi-tagasisuund ja seljatoe nurk).


Istmeid saab seada nn ‘mugavusasendisse’, mis võimaldab sõitjatel jalad täies pikkuses välja sirutada.


Teise rea istmete vahel asub esimese rea keskkonsooliga sarnanev konsool. Sellel asuv hoidik mahutab kuni 1,5-liitrise pudeli ning lisaks tavapärase lahtiklapitava käetoega võrreldes praktilisema käetoe, kaks USB-liidest, mis võimaldavad portatiivseid seadmeid laadida, kohta, kuhu paigutada nutitelefonihoidik, topsihoidikut ning veel kaht panipaika.
Espace Executive versiooni pakiruumil on merenduspuidust põrand ning eemaldatav, pakiruumi poolde kõrgusesse ulatuva jaotussüsteem. Pakiruumi LED-valgustus muutub vastavalt sõitjateruumis valitud MULTI-SENSE süsteemi meeleoluvalgustusele.


Espace Executive valmib kahefaasilisena. Esmalt tehakse auto valmis Prantsusmaal Renault’ Douai tehases ning seejärel saab see spetsiaalse varustuse Heudebouville'is, samuti Prantsusmaal, Renault tehnoloogiakeskuses. Selle versiooni mootoriks võib valida kas Energy dCi 160 EDC või Energy TCe 225 EDC. Tellimusi saab esitada Renault edasimüüjate juures, ümberehituse hind on 30 500 eurot. Espace Executive versiooni saab veel omakorda ümber ehitada (näiteks tellida soomustatud auto) Renault' töökodades või vastavate partnerite juures.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mazda RX-9 võib valmida 2019. aastaks

Mitme veebiportaali andmetel tutvustab Mazda 2019. aastal Tokyos rootormootoriga sportkupeed RX-9.

Pole täpselt teada, kus see info pärineb. Seetõttu tuleb infosse kui kuulujuttu suhtuda. Selle järgi jõuab RX-9 müügile debüüdiga samal aastal.  RX-9 stiil peaks järgima 2015. aasta RX-Vision ideeauto oma.

Sportautot viib aga edasi rootormootor, mis toodab 400 hobujõudu (298 kW). RX-9 kaal jääks aga 1300 ja 1350 kg vahele. Mazda MX-5 kaalub näiteks 1,058 kg.

Mazda võib RX-9’t kahe aasta pärast näidata, sest siis tähistatakse rootormootoriga Cosmo mudeli 50. sünnipäeva.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Esimesed Tesla Model 3’d antakse üle 28. juulil

Tesla saatis välja Model 3 kätte andmise kutsed. Tegevjuht Elon Musk ütles varasemalt, üle antakse esimesed 30 elektriautot, neist ühe saab Musk ise.

Esimesed Model 3’d said valmis 7. või 8. juulil. Tesla teeb autode kätte andmisest ka otseülekande.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault’sid osteti poole aastaga kümnendiku võrra rohkem

Renault müüs kuue kuuga 10,4% rohkem autosid. Tõusu toetasid nii Hiinas õigeaegsel müügile jõudnud linnamaastur kui ka naasmine pikalt sanktsioneeritud Iraani.

Juuni lõpuks oli Prantsuse tootja müünud 1,88 miljonit sõiduautot. Renault lõikab vilju, mis külvati koos peadisainer Laurens van den Ackeriga. Kaheksa aastat tagasi Renault’ga liitunud Acker uuendas mudelite välimust, mis meeldib klientidele rohkem. Ka Renault’le kuuluval Dacial läheb hästi ning lisaks on populaarne Renault Captur väikecrossover.

“Meie strateegia uuendada mudeleid ja laieneda uutesse regioonidesse toovad kaasa head tulemused,” rääkis müügijuht Thierry Koskas. Renault kasvas Euroopas, mis on tootja suurimaks turuks, oli 5,6%. Dacia kasv oli Sandero mudelile 9,3%. Iraanis müüdi aga rohkem kui 68 000 autot.

Renault hinnangul kasvavad veel tänavu Venemaa ja Brasiilia turg.

Märksõnad: autouudised
Jaga: