Mercedes teeb X-klassi esitlusest otseülekande

Mercedes kannab 18. juulil kella 14 paiku üle X-klassi luksuspikapi esitluse Kapplinnast. Enne seda saab aga nautida Nissan Navara põhjale ehitatavat X-klassi viimast testsõitu.

X-klass ehitatakse samale platvormile Nissan Navara ja Renault Alaskaniga ning see ei paista palju erinevat eelmisel aastal tutvustatud X-klassi ideeautost.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Jaguar esitles E-Pace'i spiraalpöördega

Jaguari tulevikuplaanide elluviimisel saab olema äärmisel oluline roll nende uuel crossoveri - E-Pace'il. Masinat on siin-seal juba pikemat aega näidatud, kuid nüüd toimus lõpuks ametlik esitlus. Et kogu üritust veelgi põnevamaks muuta, tegi E-Pace ka barrel rolli ehk spiraalpöörde. 

Uhiuus E-Pace sõitis suure hooga hüppesse, tegi 270-kraadise pöörde ning maandus 15 meetri kaugusel, pääsedes sellega ka Guinessi rekorditeraamatusse. 

Jaguar E-Pace on mõnevõrra väiksem, kui 2016. aastal esitletud F-Pace. Sellegipoolest mahub sinna mugavalt istumia viis inimest, kelle transpordiks saab kasutada hetkel kuni 300-hobujõulise 2,0-liitrsei turboga neljasilindrilise R-Dynamic mootori abi. E-Pace'il on ka üheksakäiguline automaatkäigusast ning nelivedu, kusjuures sisuliselt kogu mootori energia saab soovi korral vaid ühe telje peale saata. Loomulikult on valikus ka ohtralt erinevaid sõidurežiime, mis kohandavad käiguvahetused ja gaasipedaali tundlikuse jmt vastavalt vajadusele. 

Ka salongist leiab ohtralt tänapäevast tehnoloogiat, alates 10-tollisest puutetundlikust ekraanist, kvaliteetsest Meridian helisüsteemist kuni 4G ühenduste ja võrku ühendatud navigatsioonisüsteemini välja. 

Jaguar loodab, et E-Pace muutub kiiresti nende kõige populaarsemaks mudeliks, mis võib vabalt ka juhtuda. Näiteks IHS Marketi analüütikud usuvad, et 2019. aastal ostetakse kokku 61 500 E-Pace, moodustades seega peaaegu neljandiku kõigist müüdud Jaguari mudelitest. 

Märksõnad: autouudised
e-pace
Jaga:

Uus S8 võib kasutusele võtta Porsche Panamera jõuallikad

Audi esitles nädala alguses uut A8-t. Sellele järgneb varsti ka S8, mis võib oma jõuallika saada Porschelt. Nimelt plaanib Audi väljaande Evo kohaselt S8-sse paigutada Porsche Panamera Turbol kasutatava kahe turboga 4,0-liitrise V8, millel võimsust 550 hobujõudu. 

Mõlemad autotootjad kuuluvad teatavasti Volkswageni kontserni, seega ei tohiks teatav tehnoloogia vahetus suuri probleeme valmistada. Küll aga muudetakse S8-sse paigutatav jõuallikas tõenäoliselt natuke vähem võimsaks, kuid samas efektiivsemaks. 

Järgmine S8 Plus peaks samuti kasutusele võtma Porsches välja arendatud jõuallika, eeldatavalt koos elektrilise mootoriga. Ka S8 Plusi jõudlus peaks aga jääma natuke alla Panamera Turbo S E-Hybridi 680 hobujõule. On ju Porsche näol tegu ikkagi tunduvalt enam võimsusele ja sõiduomadustele rõhuva brändiga. 

Lisaks uutele ja võimsatele mootoritele peaks järgmise põlvkonna S8 paranema ka juhitavuse poolest. Seda eriti tänu jäigemale kerele ning kõiki rattaid hõlmavale roolisüsteemile. Uute S8-te esitlus peaks toimuma millalgi järgmise aasta alguses. 

Märksõnad: autouudised
a8 s8 s8 plus porsche panamera
Jaga:

Video: Nissan esitles moodsat JukeCam pardakaamerat

Autode pardakaamerad pole iseenesest mingi uus leiutis, kuid Nissan tahab neile uue elu sisse puhuda. Nimelt esitles Nissan niiöelda tehase poolt tarnitavat JukeCam'i, mis tavalisest pardakaamerast kordades funktsionaalsem. 

Esiteks on kaamera võimeline filmima kõike tema ümber toimuvat, ehk 360-kraadist videot. Kaamera kinnitub spetsiaalse kinnituse külge, mis on omakorda disainitud Nissan Juke armatuurlauale mugavalt kinnitamiseks. Kaamera filmib videot 4K resolutsiooniga.

Et Nissani populaarset ja nooruslikku kuvandit veelgi edendada, lõi autotootja võimaluse seda kaamerat ka multifunktsionaalsemalt kasutada. Selle jaoks saab kaamera autost eemaldada ning näiteks kiivri külge kinnitada, et siis oma ekstreemspordiharrastustest hiljem Facebooki suurepäraseid kaadreid jagada.

Märksõnad: autouudised
jukecam kaamera pardakaamera
Jaga: