Fotod: uus “roheline” Londoni takso

London Taxi Company vahetas nime London EV Company’ks (LEVC) ning esitles tuttuut London Taxit.

Hiinlaste Geelyle kuuluv ettevõte lubab, et takso sõiduulatus on rohkem kui 600 kilomeetrit, sellest enam kui 100 heitgaasivabad. Tootja lubab taksojuhtidele, et nädalas hoitakse kütuse pealt kokku rohkem kui 100 eurot.

Autot saab tellima asuda augustis. Alates 2018. aasta jaanuarist pole Londonis enam lubatud uusi diiselmootoriga taksosid kasutusse võtta ning neile litsentse ei jagata.

Geely on LEVCsse investeerinud ligi 400 miljonit eurot. Hübriidtakso kasutab bensiinimootorit ja elektriajamit. Takso jõuülekande arendamisele võeti appi ka Volvo insenerid.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Porschet süüdistatakse pettuses ja eksitavas reklaamis

Porsche kodulinna Stuttgarti ringkonnaprokurör süüdistab sportautode tootjat heitgaasitestide pettuses. Väidetavalt jälgib tarkvara, kuna pööratakse rattaid ning saab aru, millal on tegemist testi, mitte reaalse sõiduga.

Saksa tootja tunnistas, et nende töötajad Euroopas ja USAs on uurimise all ning neile võidakse esitada kahtlustus pettuses ja eksitavas reklaamis. Võimalik pettus tuli ilmsiks, kui Saksamaal transpordi valdkonnas järelvalvet teostav amet avastas Porschet kontrollides, et selle heitgaaside hulk sõltub rooli liigutamisest. Kui rooli liigutati, läks auto üle vähem saastavale režiimile.

Porsche teatas möödunud kuul, et ükski Porsche mudel ei kasuta rooli liikumist, et aru saada, kas tegu on heitgaasitestiga.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen võis juba enne diiselmootorite skandaali avalikustamist selle maksumust teada

Peaaegu kaks aastat peale diiselmootorite skandaali avalikuks tulekut hakkavad erinevad uurimised lõpuks ühele poole jõudma. Volkswagen on küll esimese hooga määratud trahvid tasunud ning tegeleb aktiivselt autode tagasiostmisega, kuid jätkuvalt uuritakse, kuidas selline petutarkvara skeem üldse tekkida sai ning kes sellest tegelikult teadlikud olid. 

Pahased on ka Volkswagen investorid, kes kaotasid autotootja aktsia langedes tohutuid summasid. Bild am Sonntagi andmetel esitles üks Volkswageni juhtidest Oliver Schmidt juba 2015. aasta 25. augustil ettevõtte tollasele tegevjuhile Martin Winterkornile hinnangut, et petutarkvara avalikuks tulekul võib Volkswagenile tekkida kahju 16 miljardi euro ulatuses. 

Tõeks osutudes tähendab see seda, et Volkswageni juhid tegelikult teadsid probleemist ja potentsiaalsetest suuretest trahvidest ning väljaminekutest, kuid hoidsid seda salajas ning sellega ka ettevõtte aktsionäre ja investoreid teadmatuses.

Mitmed Volkswageni aktsionärid otsivad Volkswagenilt kahjutasu protseduurireeglite rikkumise vastu. Ka Saksamaa seadused ütlevad, et ettevõte peab aktsionäre aegsasti informeerima infost, mis aktsia hinda muuta võib. Pole aga selge, kas ühekuune viivitus sellega otseselt vastuolus on ning teema tuleb kohtus selgeks vaielda. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal diisel
Jaga:

Video: Jay Leno räägib enda Ford GT 2017 superautost

Autokollektsionäär Jay Leno oli üks vähestest, kes soetas endale uue Ford GT. Nüüd on aeg sellest autost rääkida.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

McLaren võib tulevikus kasutada nelikvedu

McLareni tegevjuht Mike Flewitt ütles Goodwoodi näitusel, et nad võivad tulevikus, ja mitte väga kauges tulevikus, mõelda nelikveo lisamisele.

“Me ei ole veel jõudnud piirini, kuid me oleme piiri lähedal,” vihjas Flewitt, et tagaveolise superautoga pole varsti enam kiiremini võimalik sajani kiirendada. Aga just selle nimel paljud tootjad pingutavadki. “Me veel ei plaani nelikvedu, kuid teame, et see on üks suund, kuhu minna,” rääkis ta.

Kui Flewitt annab inseneridele käskluse töötada välja nelikvedu, siis ei tule traditsiooniline. Tõenäoliselt paneks eesmised rattad tööle elektrimootor. Tegevjuhi sõnul on nende hübriidülekanne paindlik ning ta ei näe põhjust, miks peaks auto keskelt kardaani läbi vedama.

Murekohaks on aga see, et nelikvedu toob kaasa suurema kaalu. Üks lahendus oleks see, et mootorid paigaldatakse otse süsinikkiust kerele, mitte kahe vahel asuvale raamile.

Märksõnad: autouudised
Jaga: