Video: Lucid Air sõidab 378 km/h

Elektriautode tootmisega alustavate idufirmade seas on ka Lucid Motors, kes püstitas oma Lucid Air Alpha prototüübiga just muljetavaldava kiiruserekordi - 378 km/h. Kõigest mõned nädalad tagasi saavutas auto tarkvaraga piiratud tippkiiruse - 350 km/h, kuid insenerid tahtsid näha, milleks akud ja elektrimootorid ilma piiranguteta võimelised on. 

Samas hoiatas Lucid, et kuigi 378 km/h võis olla tippkiiruseks sel ühel päeval, sellistes oludes ning auto praeguses arengujärgus, ei saa seda siiski võtta tootmisse mineva mudeli tippkiirusena. Küll aga võib Lucidi hinnangul uuest tippkiirusest välja lugeda, et Lucid pole auto valmistamisel kompromisse teinud ning pakub tõepoolest uskumatut kiirust ja suurepäraseid sõiduomadusi, jättes samas alles ka mugavuse ja luksusliku sõidukogemuse. 

Kuigi Lucidi esialgsed plaanid on Faraday Future'ist tunduvalt tagasihoidlikumad, vajavad ka nemad edasi liikumiseks märkimisväärseid investeeringut. Esialgsete plaanide kohaselt tahetakse alustada umbes 10 000 auto tootmisega aastas, selle käimalükkamiseks on aga vaja umbes 240 miljonit dollarit. Lucidi eesmärgiks on tootmisega alustada juba järgmisel aastal. 

Märksõnad: autouudised
lucid motors air elektriauto kiirus
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Jay Leno räägib enda Ford GT 2017 superautost

Autokollektsionäär Jay Leno oli üks vähestest, kes soetas endale uue Ford GT. Nüüd on aeg sellest autost rääkida.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

McLaren võib tulevikus kasutada nelikvedu

McLareni tegevjuht Mike Flewitt ütles Goodwoodi näitusel, et nad võivad tulevikus, ja mitte väga kauges tulevikus, mõelda nelikveo lisamisele.

“Me ei ole veel jõudnud piirini, kuid me oleme piiri lähedal,” vihjas Flewitt, et tagaveolise superautoga pole varsti enam kiiremini võimalik sajani kiirendada. Aga just selle nimel paljud tootjad pingutavadki. “Me veel ei plaani nelikvedu, kuid teame, et see on üks suund, kuhu minna,” rääkis ta.

Kui Flewitt annab inseneridele käskluse töötada välja nelikvedu, siis ei tule traditsiooniline. Tõenäoliselt paneks eesmised rattad tööle elektrimootor. Tegevjuhi sõnul on nende hübriidülekanne paindlik ning ta ei näe põhjust, miks peaks auto keskelt kardaani läbi vedama.

Murekohaks on aga see, et nelikvedu toob kaasa suurema kaalu. Üks lahendus oleks see, et mootorid paigaldatakse otse süsinikkiust kerele, mitte kahe vahel asuvale raamile.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan ehitab hiinlaste jaoks uue, üliodava elektriauto

Nissanil on uue põlvkonna Leafi turule toomisega veidi liiga kaua läinud ning vahepeal on oma edu elektriautode valdkonnas teistele maha mängitud. Uus Leaf peaks tulema aga juba septembris ning lisaks teatas Nissan, et Hiina turul positsiooni parandamiseks viiakse sealsele turule täiesti uus ja seekord juba tõeliselt odav elektriauto. 

Kui Nissan Leafi, Tesla Model 3-e ja Opel Ampera-e hinnad algavad kõik umbes 30 000 eurost, siis Hiina jaoks on Nissanil midagi täiesti uut plaanis. Hiinlastele suunatud elektriauto ehitatakse väiksema sissetulekuga piirkodades kasutatavale põhjale, kuhu on muuhulgas rajatud ka Nissan Kwid. Tegu on platvormiga, mis on oma disainilt võimalikult lihtne ja odav, loobudes samas mitmetest luksusfunktsioonidest. 

Nissani uus elektriauto tuleb ka väga konkreetselt linnaauto kujul. See tähendab võrdlemisi väikest sõiduulatust, suure tõenäosusega vähem kui 150 km. 

Kõige kõige selle juures hakkab silma aga auto hind. Esialgsete plaanide kohaselt peaks see olema umbes 90 000 RMB (umbes 12 000 eurot). Koos akutootmise odavnemisega loodetakse masina hind mingil hetkel veelgi alandada. Kui sinna juurde panna veel Hiinas kehtivad erinevad elektriautodele kehtivad maksu- ja liiklemissoodustused, võib masin vägagi populaarseks kujuneda. Masin peaks valmima ja Hiinas müüki tulema juba järgmisel aastal. 

Märksõnad: autouudised
kwid renault hiina elektriauto
Jaga:

Audi võtab üle Abt Schaeffler Formula E meeskonna

Audi on juba algusest peale elektrivormelite sarja Formula E-ga seotud olnud. Audil oli ka Abti näol meeskond, mida aktiivselt sponsoreeriti ja kuhu aeg-ajalt oma tarkust jagati. Nüüd on asjad arenenud aga nii kaugele, et Audi plaanib lähiaastatel oma elektriautode valikut suurendada ning koos sellega tahetakse ka oma brändi senisest enam esile tuua. 

Kui varasemalt kandis kõne all olev meeksond nime Abt Schaeffler Audi Sport, siis nüüd muutub meeskond Audi ametlikuks tehasemeeskonnaks ning võtab sellega ka nime Audi Sport Abt Schaeffler. Nimi annab ka aimu, et Schaeffler jätkab meeskonnaga jõuallikate tarnimisel senist edukat koostööd. 

Audi juhatuse liikme sõnul on Audi viimaste kuude jooksul üha tihedamalt Formula E tegemistega kaasa mõelnud ning koos suureneva rõhuasetusega elektriautodele on igati mõistlik asuda elektriliste vormelitega ka võidu sõitma. 

Formula E elektrivormelite sari meelitab võistlema üha enam suuri autotootjaid. Rohkemal või vähemal määral on sarjaga seotud Jaguar, Renault, Faraday Future ning järgmisest aastast ka BMW. Ka Mercedes-Benz on sarjas osalemise vastu huvi näidanud, ehkki tänaseks pole väga konkreetseid samme veel astutud. 

Märksõnad: autouudised
abt schaeffler formula e elektrivormel elektriauto sport
Jaga: