Göteborg laiendab elektribusside kasutuselevõttu

Pärast kaht edukat aastat, mil Rootsis Göteborgis sõitsid liinil nr 55 elektribussid, otsustasid ElectriCity projektipartnerid elektribusside kasutuselevõttu laiendada. Järgmise aasta juunis alustab liinil nr 16 kaks täielikult elektritoitel bussi. Samal ajal on müra- ja saastevaba linnaliikluse nimel plaanis tegevust laiendada raskeveokite valdkonda.
„Göteborgis on tugev autotööstus ja ühtlasi Põhjamaade logistika sõlmpunkt. Üks plusse on asja juures see, et saame järgmise põlvkonna tehnoloogia katsetamisel väga varakult kaasa lüüa. See on põnev ja koos ElectriCity partneritega õpime veelgi rohkem, kui omapead suudaksime. Saadud kogemusi võtame Göteborgi kui suure ja atraktiivse linna planeerimisel arvesse. Vaiksed saastevabad tulevikusõidukid teevad linna veelgi meeldivamaks kohaks, kus elada, töötada ja end hästi tunda. Tunnen rahulolu ja uhkust, et meie ühine ettevõtmine on olnud nii edukas, et soovime nüüd jätkata teise etapiga," sõnab Göteborgi linnatranspordi planeerimise ameti direktor Stefan Eglinger.ElectriCity on alates 2013. aastast ühendanud ettevõtteid, teadlasi, asutusi, linna ja regiooni esindajaid eesmärgiga välja töötada ja katsetada uusi lahendusi säästva transpordi ja linna arengu jaoks. Üks tähelepanuväärsemaid saavutusi on bussiliin nr 55, millel 2015. aastast saadik sõidavad kümme osaliselt või täielikult elektritoitel bussi. Algse kava kohaselt pidid katsetused lõppema 2018. aastal, ent nüüd laiendatakse seda tegevust, kaasates ka teist tüüpi sõidukeid ning katseperiood jätkub aastani 2020.

Kui 2018. aasta juunis jõuab Göteborgi Volvo Ocean Race'i regatt, siis saavad kaks elektrilist liigendbussi demonstreerida uusimaid arenguid, sõites Nordstani kaubanduskeskuse ja Frihamneni sadama vahel. Need kaks prototüüp-bussi sõidavad siis liinil nr 16, mis on varustatud kõrgvõimsusega elektribussidele tarviliku laadimistaristu ja bussipeatustega. Peale paljude teiste uuenduste ehitatakse Eriksbergstorgetile ja Sahlgrenska haigla juurde uued laadimisjaamad.

„Teame, et Västra Götalandi elanikud soovivad rohkem elektribusse ja liini nr 55 reisijad on äärmiselt rahul," lausub Västra Götalandi ühistranspordi arengu eest vastutav sealse ühistranspordi ameti juht Ulrika Frick. 
„Soovime, et rohkem inimesi loobuks autosõidust, vähendades seeläbi heitmeid ja muutes linna vaiksemaks. Elektribusside abil saame need eesmärgid saavutada ning meie missioon on tuleviku ühistranspordi loomine. Seepärast ootamegi järgmist suurt sammu, suuremate elektribusside katsetamist suurema koormusega ja suurema sõitjate arvuga liinidel." 
Varem keskendusime eeskätt elektri toitel liikuvatele ühissõidukitele, kuid nüüd kaasame ka teisi raskesõidukeid, mis tegutsevad linnaruumis müravabalt ja heitmeid tekitamata.

„Üleilmne transpordisektori suundumus on elektrifitseeritud sõidukid ja järgmine suur väljakutse ongi nende kaasamine investeeringutesse, et luua nutikad ja säästvad tulevikulinnad. Seepärast peamegi näitama liigend-elektribusse ja muid elektri jõul liikuvaid raskeveokeid linnakeskkonnas. Kõnealuse projektiga saab Rootsi olla teenäitaja ja ühtlasi astuda suure sammu edasi fossiilkütustest vaba transpordi poole Rootsimaal," sõnab Rootsi Energiaagentuuri peadirektor Erik Brandsma.

ElectriCity raames jätkatakse ka automatiseerimise katsetamist, nt uudsed peatuselahendused (dokkimine) ja olukord, kus sama liini bussid satuvad oma graafikus hilinemise või ettepoole nihkumisega sõitma üksteise järel. 
„Transpordisektoris on muudatused hädavajalikud, kui soovime luua jätkusuutliku ühiskonna ja viia linnad uuele tasemele. Peame linnades rakendama säästvat transporti nii reisijate kui kaupade veoks. Just selle pärast pakubki suurt rahuldust, et laiendame ElectriCity katsetusi ja asume uurima automatiseerimist, mis aitaks elektrisõidukite kasutamist veelgi tõhusamaks muuta," sõnab Volvo Groupi säästva arengu juht Niklas Gustafsson.
Rohkem infot ElectriCity projekti kohta leiate lehelt goteborgelectricity.se

Fakte ElectriCity kohta
ElectriCity on partnerlus, mis ühendab endas teadust, tööstust ja ühiskonda ning mille raames töötatakse välja, proovitakse järele ja hinnatakse uusi lahendusi tuleviku säästvaks linnatranspordiks. Partnerite hulgas on Volvo Group, Västra Götalandi piirkond, Västtrafik, Göteborgi linn, Chalmersi Tehnikaülikool, Rootsi Energiaagentuur, Johannebergi teaduspark, Lindholmeni teaduspark, Göteborgi Energia, Älvstranden Utveckling AB, Ericsson, Keolis, Akademiska Hus ja Chalmersfastigheter. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Jay Leno räägib enda Ford GT 2017 superautost

Autokollektsionäär Jay Leno oli üks vähestest, kes soetas endale uue Ford GT. Nüüd on aeg sellest autost rääkida.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

McLaren võib tulevikus kasutada nelikvedu

McLareni tegevjuht Mike Flewitt ütles Goodwoodi näitusel, et nad võivad tulevikus, ja mitte väga kauges tulevikus, mõelda nelikveo lisamisele.

“Me ei ole veel jõudnud piirini, kuid me oleme piiri lähedal,” vihjas Flewitt, et tagaveolise superautoga pole varsti enam kiiremini võimalik sajani kiirendada. Aga just selle nimel paljud tootjad pingutavadki. “Me veel ei plaani nelikvedu, kuid teame, et see on üks suund, kuhu minna,” rääkis ta.

Kui Flewitt annab inseneridele käskluse töötada välja nelikvedu, siis ei tule traditsiooniline. Tõenäoliselt paneks eesmised rattad tööle elektrimootor. Tegevjuhi sõnul on nende hübriidülekanne paindlik ning ta ei näe põhjust, miks peaks auto keskelt kardaani läbi vedama.

Murekohaks on aga see, et nelikvedu toob kaasa suurema kaalu. Üks lahendus oleks see, et mootorid paigaldatakse otse süsinikkiust kerele, mitte kahe vahel asuvale raamile.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan ehitab hiinlaste jaoks uue, üliodava elektriauto

Nissanil on uue põlvkonna Leafi turule toomisega veidi liiga kaua läinud ning vahepeal on oma edu elektriautode valdkonnas teistele maha mängitud. Uus Leaf peaks tulema aga juba septembris ning lisaks teatas Nissan, et Hiina turul positsiooni parandamiseks viiakse sealsele turule täiesti uus ja seekord juba tõeliselt odav elektriauto. 

Kui Nissan Leafi, Tesla Model 3-e ja Opel Ampera-e hinnad algavad kõik umbes 30 000 eurost, siis Hiina jaoks on Nissanil midagi täiesti uut plaanis. Hiinlastele suunatud elektriauto ehitatakse väiksema sissetulekuga piirkodades kasutatavale põhjale, kuhu on muuhulgas rajatud ka Nissan Kwid. Tegu on platvormiga, mis on oma disainilt võimalikult lihtne ja odav, loobudes samas mitmetest luksusfunktsioonidest. 

Nissani uus elektriauto tuleb ka väga konkreetselt linnaauto kujul. See tähendab võrdlemisi väikest sõiduulatust, suure tõenäosusega vähem kui 150 km. 

Kõige kõige selle juures hakkab silma aga auto hind. Esialgsete plaanide kohaselt peaks see olema umbes 90 000 RMB (umbes 12 000 eurot). Koos akutootmise odavnemisega loodetakse masina hind mingil hetkel veelgi alandada. Kui sinna juurde panna veel Hiinas kehtivad erinevad elektriautodele kehtivad maksu- ja liiklemissoodustused, võib masin vägagi populaarseks kujuneda. Masin peaks valmima ja Hiinas müüki tulema juba järgmisel aastal. 

Märksõnad: autouudised
kwid renault hiina elektriauto
Jaga:

Audi võtab üle Abt Schaeffler Formula E meeskonna

Audi on juba algusest peale elektrivormelite sarja Formula E-ga seotud olnud. Audil oli ka Abti näol meeskond, mida aktiivselt sponsoreeriti ja kuhu aeg-ajalt oma tarkust jagati. Nüüd on asjad arenenud aga nii kaugele, et Audi plaanib lähiaastatel oma elektriautode valikut suurendada ning koos sellega tahetakse ka oma brändi senisest enam esile tuua. 

Kui varasemalt kandis kõne all olev meeksond nime Abt Schaeffler Audi Sport, siis nüüd muutub meeskond Audi ametlikuks tehasemeeskonnaks ning võtab sellega ka nime Audi Sport Abt Schaeffler. Nimi annab ka aimu, et Schaeffler jätkab meeskonnaga jõuallikate tarnimisel senist edukat koostööd. 

Audi juhatuse liikme sõnul on Audi viimaste kuude jooksul üha tihedamalt Formula E tegemistega kaasa mõelnud ning koos suureneva rõhuasetusega elektriautodele on igati mõistlik asuda elektriliste vormelitega ka võidu sõitma. 

Formula E elektrivormelite sari meelitab võistlema üha enam suuri autotootjaid. Rohkemal või vähemal määral on sarjaga seotud Jaguar, Renault, Faraday Future ning järgmisest aastast ka BMW. Ka Mercedes-Benz on sarjas osalemise vastu huvi näidanud, ehkki tänaseks pole väga konkreetseid samme veel astutud. 

Märksõnad: autouudised
abt schaeffler formula e elektrivormel elektriauto sport
Jaga: