Venemaa autoturg kasvas juba neljandat kuud järjest

Juunikuus registreeriti Venemaal 15% rohkem uusi sõidukeid kui aasta varem. See on neljas järjestikuna kuu, kui idanaabri turg kasvab.

Peipsi taga võeti arvele 141 084 uut sõidukit ning paistab, et neli aastat “miinuses” olnud turg võtab tasapisi jalgu alla. Poole aasta kasv on 6,9%. Selle ajaga soetati ligi 720 000 autot.

Juunis osteti kõige rohkem turuliidri Lada masinaid. Kohalik tootja kasvatas müüki 23%. Tal järgnes 31-protsendilise edasimineku teinud Kia. Kolmas oli 22%-ga Hyundai ja neljas 21%-ga Renault.

Analüütikute hinnangul kasvab Venemaa autoturg tänavu neli protsenti. Ülejäänud Euroopa sanktsioneerib agressiivseid venelasi Ukrainas toimuva sõja pärast.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Magna tahab Volvo suunamuutust ära kasutada

Volvo otsus elektrifitseerida kõik oma tulevased autod võib tähendada rohkem tööd autotehnoloogia tootjale ja alltöövõtjale Magna International.

Kanada ettevõte on mõnede andmete kohaselt maailmas suuruselt kolmas autotehnoloogia tootja. Magna varustab hetkel Volvot elektrifitseeritud tagasilla ülekandega eRAD. Seda kasutavad Volvo V60 ja S60 pistikhübriid mudelid ning seda juba 2012. aastast.

Magna Austria haru, mis vastutas selle ülekande välja töötamise eest, sai aprillikuus Volvolt auhinna, millega tuuakse elektrifitseeritud ülekande suurepärasus välja.

Volvo teatas möödunud nädala keskpaigas, et alates 2019. aastast hakkavad kõik nende uued mudelid kasutama mingil moel elektrienergiat. Kõik autod ei tule puhtaverelised elektriautod, enamus on hübriidid. Küll aga saab iga masin elektriajami ning seda võimalust tahabki Magna ära kasutada.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswageni hinnangul vajab autotööstus 40 gigatehast

Volkswageni arendusjuht leiab, et liitiumioonakude põud võib nakatada autotööstuse ülemaailmse probleemiga, kui 2025. aastaks ei valmi 40 uut Tesla gigatehase suurust kompleksi.

Ulrich Eichhorn, kes Saksa tootja arenduse eest vastutab, muutis äsja 2025. aastaks vajalike aku koguste prognoosi, mis alles 13 kuud tagasi tehti. Tema hinnangul on siis  müüdud grupi autodest veerand elektrisõidukid.

“Me vajame rohkem kui 200 gigavatt-tundi,” rääkis mees eelmise kuu lõpus ajakirjanikele. 2016. aasta suvel ennustas tegevjuht Matthias Müller, et neil on 150 gigavatt-tunni jagu energiat salvestavaid akusid.

Volkswageni hinnangul vajab terve autotööstus 2025. aastaks juurde 40 Tesla gigatehase suurust akukompleksi, et varustada maailma 1,5 teravatt-tundi mahutava elektriga.

Autotehnoloogia tootja Bosch teab, et autotööstus satub energianälga ning seetõttu kaalub, kas hakata samuti akusid tootma.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedes-Benz plaanib Hiinasse koos kohalikega uue akutehase rajamist

Üha enam autotootjad tahab lähiaastate jooksul elektriautosid müüma hakata. Elektriautot pole tänapäeva tehnoloogia juures otseselt keeruline valmistada, küll aga võivad autotootjatele probleeme hakata valmistama akud. Ka akude valmistamine pole tehniliselt ülikeeruline, kuid elektriautode tulekuga kasvab nõudlus akude järele kõigest mõne aastaga mitmekordseks ning just see tootmisvõimekus võib elektriautode suuremahulise tootmise käima lükkamise juures kõige olulisemaks saada. 

Tesla jätkab teatavasti koos Panasonicuga Gigafactory ehitamist, mis peaks juba 2018 aastal suutma toota 50 GWh jagu akusid. Ka näiteks Daimleril on oma akutehas, mis asub Saksamaal Kamenzi linnas. Seal valmistatakse akusid tegelikult juba 2010. aastast. Hetkel ehitatakse seda umbes poole miljardi euro eest suuremaks. 

Daimlerile ja Mercedes-Benzile sellest aga ei piisa ning nii teatatigi, et Hiinasse rajatakse veel üks akutehas, see koostöös Hiina autotootja BAICiga. Pekingi lähistele rajatav Hiina akutehas läheb kahele autotootjale kokku maksma umbes 640 miljonit dollarit. 

Daimleril on akutehaseid aga vaja, kuna Mercedes-Benz on 2022. aastaks seadnud eesmärgi tuua turule 10 uut elektrilist autot. 2025. aastaks peaks praeguste prognooside kohaselt elektriautod moodustama koguni veerandi kõikidest Mercedes-Benzi poolt müüdavatest autodest. Nende eesmärkide täitmisel mängib olulist rolli ka Hiina ning seega on vaid loogiline, et sealgi oma tootmishooned püsti panna. 

Märksõnad: autouudised
eq elektriauto baic hiina peking
Jaga:

Toyotas avas hiiglasliku Põhja-Ameerika peakontori

Pärast kahe aasta pikkust ehitustööd ja ligi kolm aastat kestnud kolimisprotsessi avas Toyota lõpuks ametlikult uue Texasesse rajatud USA peakontori uksed. 

Toyota uus Põhja-Ameerika peakontor asub Dallasest paarkümmend kilomeetrit põhjapool Plano linnas. See meenutab mõneti ülikoolilinnakut, sest kompleks koosneb kokku kuuest erinevast hoonest, mis võtavad enda alla 18,6 hektarit. Seal hakkavad töötama 4000 inimest, kellest enamik kolib Dallasesse teistest USA piirkondadest, kuid Toyota plaanib palgata ka umbes 1000 kohalikku töötajat. Nendest kohtadest umbes 200 on hetkel veel vabad. 

Toyota loodab, et erinevate regioonide inimeste ühte kohta toomine suurendab nende vahelist koostööd loob parema keskkonna innovaatiliste otsuste tegemiseks. Toyota usub, et üks keskus peaks kiirendama ka otsustusprotsesse. 

Et tänapäeval on igasugune keskkonnasäästlik tehnoloogia hästi populaarne, saab ka Toyota uus Põhja-Ameerika peakontor osa energiast päikeselt. Kompleksi on paigaldatud päikesepaneele, mille koguvõimsus küündib 8,79 MW, lisaks plaanitakse kokku koguda vihmavesi ning haljastuse valikul püüti võimalikult palju arvestada Texase võrdlemisi kuiva kliimaga. 

Märksõnad: autouudised
usa hq plano texas
Jaga: