Superautode tootjad hõõruvad käsi - nõudlus aina kasvab

Rahakatele eurooplastele meeldivad superautod ning tootjad saavad rõõmust käsi kokku hõõruda. Eelmisel aastal osteti 10 700 superautot. Tänavu peaks nende arv jõudma 13 000 lähedale.

Põhjus, miks nende nõudlus aina kasvab, peitub inimeste rahakottides. Nimelt tuleb juurde järjest enam inimesi, kes jaksavad kalli sportauto osta. Alates 2010. aastast on miljardäride arv kahekordistunud. Seega on Vanas Maailmas aina rohkem inimesi, kes on nõus neljarattalise eest ulmelisi summasid maksma.

Superautode esikolmiku moodustavad Ferrari 488 GTB, Aston Martin DB11 ja Audi R8. Ennustatakse, et dekaadi lõpuks ostetakse Euroopas aastas 15 000 superautot.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Mercedes-Benz plaanib Hiinasse koos kohalikega uue akutehase rajamist

Üha enam autotootjad tahab lähiaastate jooksul elektriautosid müüma hakata. Elektriautot pole tänapäeva tehnoloogia juures otseselt keeruline valmistada, küll aga võivad autotootjatele probleeme hakata valmistama akud. Ka akude valmistamine pole tehniliselt ülikeeruline, kuid elektriautode tulekuga kasvab nõudlus akude järele kõigest mõne aastaga mitmekordseks ning just see tootmisvõimekus võib elektriautode suuremahulise tootmise käima lükkamise juures kõige olulisemaks saada. 

Tesla jätkab teatavasti koos Panasonicuga Gigafactory ehitamist, mis peaks juba 2018 aastal suutma toota 50 GWh jagu akusid. Ka näiteks Daimleril on oma akutehas, mis asub Saksamaal Kamenzi linnas. Seal valmistatakse akusid tegelikult juba 2010. aastast. Hetkel ehitatakse seda umbes poole miljardi euro eest suuremaks. 

Daimlerile ja Mercedes-Benzile sellest aga ei piisa ning nii teatatigi, et Hiinasse rajatakse veel üks akutehas, see koostöös Hiina autotootja BAICiga. Pekingi lähistele rajatav Hiina akutehas läheb kahele autotootjale kokku maksma umbes 640 miljonit dollarit. 

Daimleril on akutehaseid aga vaja, kuna Mercedes-Benz on 2022. aastaks seadnud eesmärgi tuua turule 10 uut elektrilist autot. 2025. aastaks peaks praeguste prognooside kohaselt elektriautod moodustama koguni veerandi kõikidest Mercedes-Benzi poolt müüdavatest autodest. Nende eesmärkide täitmisel mängib olulist rolli ka Hiina ning seega on vaid loogiline, et sealgi oma tootmishooned püsti panna. 

Märksõnad: autouudised
eq elektriauto baic hiina peking
Jaga:

Toyotas avas hiiglasliku Põhja-Ameerika peakontori

Pärast kahe aasta pikkust ehitustööd ja ligi kolm aastat kestnud kolimisprotsessi avas Toyota lõpuks ametlikult uue Texasesse rajatud USA peakontori uksed. 

Toyota uus Põhja-Ameerika peakontor asub Dallasest paarkümmend kilomeetrit põhjapool Plano linnas. See meenutab mõneti ülikoolilinnakut, sest kompleks koosneb kokku kuuest erinevast hoonest, mis võtavad enda alla 18,6 hektarit. Seal hakkavad töötama 4000 inimest, kellest enamik kolib Dallasesse teistest USA piirkondadest, kuid Toyota plaanib palgata ka umbes 1000 kohalikku töötajat. Nendest kohtadest umbes 200 on hetkel veel vabad. 

Toyota loodab, et erinevate regioonide inimeste ühte kohta toomine suurendab nende vahelist koostööd loob parema keskkonna innovaatiliste otsuste tegemiseks. Toyota usub, et üks keskus peaks kiirendama ka otsustusprotsesse. 

Et tänapäeval on igasugune keskkonnasäästlik tehnoloogia hästi populaarne, saab ka Toyota uus Põhja-Ameerika peakontor osa energiast päikeselt. Kompleksi on paigaldatud päikesepaneele, mille koguvõimsus küündib 8,79 MW, lisaks plaanitakse kokku koguda vihmavesi ning haljastuse valikul püüti võimalikult palju arvestada Texase võrdlemisi kuiva kliimaga. 

Märksõnad: autouudised
usa hq plano texas
Jaga:

Video: Tesla sai kokkupõrketestis soovitust kehvema tulemuse

Tesla alustab täna Model 3 tootmisega. Uute ja populaarsete mudelite ootuses peab Tesla tähelepanu pöörama aga ka olemasolevatele autodele. USA kindlustusfirmade poolt rahastatud IIHS viis läbi 2017 Tesla Model S-iga kokkupõrketestid ning mõnevõrra üllatuslikult selgus, et uus Model S polegi nii turvaline, nagu Tesla alati räägib. 

Problemaatiliseks osutus taaskord kurikuulus esinurgaga kokkupõrke test, kus IIHS sõnul vedas alt Model S-i turvavöö, mis ei hoidnud autojuhti piisavalt tugevalt kinni ning mannekeen põrutas seetõttu liialt suure hooga peaga vastu rooli. Tänu sellele jäi Model S ilma antud kategooria kõrgeimast hindest. 

Tesla pressiesindaja ei jätnud asja aga sugugi niisama, vaid vihjas, et IIHS-il ja teistel erakapitalil põhinevatel gruppidel üle kogu maailma on oma meetodid ja oma huvid, mis töötavad nende subjektiivsete eesmärkide nimel. Pressiesindaja sõnul on kõige õigem ja erapooletum Model S-i test USA valitsuse poolt läbi viidud kokkupõrketest, kus Model S hinnati kõige väiksema vigastuseriskiga autoks üldse. 

Tesla mõnevõrra valulisest vastusest hoolimata on IIHS-i kokkupõrketestid viimastel aastatel autotootjate seas üha olulisemaks muutunud ning mitmed tootjad püüavad oma autosid disainida nii, et need lisaks NHTSA testmetoodikale suudaksid ka IIHS-i testides parima tulemuse saavutada. 

Märksõnad: autouudised
iihs kokkupõrketest model s
Jaga:

Video: BMW Z4 2018

Autotootjate testimise Mekas Nürburgringil nähti sõitmas BMW Z4 2018 mudelit.

Märksõnad: autouudised
Jaga: