LeEco vaevleb tõsistes rahahädades, Jia Yueting palus arvete tasumiseks aega juurde

Eelmisel aastal sattus tõsistesse rahalistesse raskustesse Faraday Future. FF-i peamiseks investoriks pidi olema Hiina meelelahutus- ja tehnoloogiagigant LeEco, millel aga paljude kallite laienemisplaanide tõttu ühel hetkel lihtsalt raha otsa sai. Lisaks Faraday Future'ile tahtis LeEco asutaja ja senine tegevjuht Jia Yueting luua eraldi elektriautode brändi ka Hiinas. Seal kandis ka loodav autotootja LeEco nime.

Kui rahapuuduse korral tõmmati esimese hooga kraanid kinni Faraday Future'is, siis LeEco juures arendustegevus jätkus. Nüüd on aga tõsiste raskuste küüsi sattunud ka LeEco, mistõttu palus Jia Yueting investoritelt vabandust, lubas ise kogu vastutuse enda kanda võtta ning palus neilt ka lisaaega võlgade tagasimaksmiseks. 

Kui senimaani vaevles LeEco majanduslikes raskustes, siis sel nädalal hakkasid ringlema ka jutud, justkui võiks Jia positsioon ohus olla. Nimelt on Jia ilma suurema kärata LeEco tegevjuhi kohalt välja vahetatud, kuigi ta jätkab juhtival positsioonil ning ta on jätkuvalt ka ettevõtte suurim aktsionär. Jia enda sõnul loobus ta mõnes kohustusest, et keskenduda FF91 tootmise alustamisele. FF91 on antud juhul USA-s Faraday Future'i käe all välja töötatud masin, kuid kuna FF-i omanikuks on LeEco, võib ta seda tahta ka mingil kujul Hiinas müüma hakata. 

Mitmete analüütikute hinnangul ongi LeEco peamiseks probleemiks autotööstusse sisenemine. Kuigi ka mitmed teised valdkonnad, sealhulgas jalgrataste ja televiisorite tootmine on esialgu planeeritust kallimaks osutunud, siis just autotootmise suured ambitsioonid on LeEco rahakotile kõige suurema põntsu pannud. Jia Yueting aga tahab iga hinna eest oma tulevikuvisiooni elus hoida. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: BMW Z4 2018

Autotootjate testimise Mekas Nürburgringil nähti sõitmas BMW Z4 2018 mudelit.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Pagani Zonda 760 Goodwoodis

Nüüdseks juba 18 aastat vanale platvormile loodud Pagani Zonda on jätkuvalt üks kiire ja ilus auto. Seda hüperautot sai näha ka tänavusel Goodwoodi kiirusefestivalil.

See konkreetne Zonda 760 on ainulaadne ning see ehitati 2016. aastal - mitut aastat pärast seda, kui Zonda tootmine oli lõpetatud. Selle V12 mootor toodab 750 hj (559 kW).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Alates 2019. aastast kasutavad kõik uued Volvod edasi liikumiseks mingil määral elektrit

Volvo tuli välja paraja pommuudisega, kui teatas, et ülejärgmisest aastast saavad kõik värsked Volvod mingisuguse elektriajami. See muidugi ei tähenda, et kõik Volvod muutuksid siis paugust elektriautodeks.

Sisepõlemismootorid veel säilivad, kuid neid toetavad elektriülekanded. Osad autod tulevad müügile täishübriididena, osa pistikhübriididena. Mõni mudel saab 48-voldise elektrisüsteemi. Volvo kavatseb aja möödudes ja autosid uuemate vastu välja vahetades suurendada elektrimootoriga autode hulka. Eesmärk on müüa 2025. aastaks miljoni elektrisõidukit.

“Inimesed nõuavad järjest rohkem elektrifitseeritud autosid ning me tahame täita klientide praeguseid ja tuleviku soove,” ütles Volvo juht Hakan Samuelsson.

Aastatel 2019-2021 toob Volvo müügile viis vaid elektril sõitvat autot, neist kolm Volvo ja kaks Polestari nime all.

Rohkem kui sajand on sisepõlemismootorid domineerinud ning paistab, et nüüd on kätte jõudnud uus revolutsioon autotööstuses.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo teeb alates 2019. aastast kõigist uutest mudelitest ka elektrilise versiooni

Viimase aasta jooksul on mitmed autotootjad agressiivselt elektriautodele keskendunud ning varsti nende töö hakata vilja kandma. Volvo on protsessiga jõudnud juba niikaugele, et teatas, et iga auto, mida peale 2019. aastat esitletakse, tuleb vähemalt ühe elektrilise versiooniga, olgu selleks siis hübriid või täiesti 100% elektri pealt sõitev masin.

Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson rääkis, et tegu on kliendi soovidele vastu tulemisega. "Inimesed nõuavad üha enam elektrifitseeritud autosid ning me tahame klientide praegustele ja tulevastele soovidele vastata. Inimesed saavad valida, misiganes kujul elektrifitseeritud Volvot nad tahavad."

Klassikalise sisepõlemismootori austajatel ei tasu veel heituda, sest vähemalt lähiajal jäävad Volvodele alles ka traditsioonilised jõuallikad. Küll aga tahab Volvo 2019-2021 tuua müüki kolm täiesti elektrilist autot. Kolm neist saavad olema Volvod, kaks neist aga uue brändi Polestari alt müüdavad mudelid. 

Volvo pikemaks eesmärgiks on 2025. aastaks müüa kokku miljon elektrifitseeritud autot. 

Märksõnad: autouudised
polestar elektriauto
Jaga: