Video: Faraday Future FF91 püstitas Pikes Peaki rekordi

Kuigi Faraday Future'i esialgsel investoril on raha otsas ning FF-i tulevik tundub tume, on nad kõigest hoolimata saanud valmis igati võimeka potentsiaalselt menuka elektriautoga. Kulisside taga käib uute investorite otsimine, avalikult püütakse aga näidata, kui hea FF91 ikkagi on. 

FF91 osales nädalavahetusel kuulsurikkal Pike Peaks'i mäkketõusuvõistlusel ja püstitas niiöelda masstootmises olevate elektriautode klassis muljetavaldava rekordi, kui läbis raja 11 minuti ning 25,082 sekundiga. FF91 läbi raja rohkem kui 20 sekundit kiiremini, kui seda suutis senine rekordihoidja, Tesla Model S. 

Tõsi, võistlusel osalenud FF91 näol on hetkel veel tegu prototüübiga, mis ametlikult pole veel tootmises. Kui auto üldse kunagi sinnamaani jõuab, võivad mõned detailid muutuda, kuid drastilisi muutusi kõigi eelduste kohaselt ette ei võeta. Auto teatavat noorust ja toorust demonstreeris ka raja lõpu eel esile kerkinud tehniline viperus, mistõttu juht Robin Shute masina korraks seisma pidi jätma, et autole niiöelda restart teha. 

Faraday Future'i probleemid pole sugugi läbi, kuid küllap suudab väike võit positiivselt motiveerida nii töötajaid kui ka tulevasi investoreid. Seda, kas igati võimekas FF91 kunagi ka reaalselt tootmisse jõuab, näitab aga hetkel vaid aeg. 

Märksõnad: autouudised
ff ff91 elektriauto pikes peak tesla model s
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kängurud ajavad Volvo isejuhtiva süsteemi segadusse

Nagu mitmed teised autotootjad, töötab ka Volvo aktiivselt autonoomse tehnoloogia kallal. Sellel teekonnal ootab arendajaid aga ees ohtralt takistusi. Näiteks Google teatas mõni aasta tagasi, et paneb autod spetsiaalselt halloweeni ajal sõitma, et tarkvara suudaks paremini tuvastada maskeeritud ja igasugu erinevate kostüümidega lapsi. Volvo tunnistas samas, et nende autodele paigaldatud sensoritele valmistavad probleemi kängurud. 

Volvo sensorid ja tarkvara suudavad igati edukalt tuvastada teele jooksvaid suuri loomi ning juba praegu oskavad autod vajadusel ka hoo maha võtta ja niimoodi õnnetusse sattumist ennetada või kasvõi kokkupõrke kiirust vähendada. Kängurud liiguvad aga hoopis teistmoodi ning nende hüppamine viib Volvo sõnul süsteemi segadusse. Nimelt tundub tarkvarale, et õhus olev känguru on kaugemal ja maandudes paistab kängurul lähemal olevat. 

Õnneks pole kängurud maailmas eriti levinud, küll aga on probleem tõsine Austraalias, kus enamikus loomadega toimunud kokkupõrgetes on kannatajaks just känguru. Volvo sõnul on kängurude tuvastamine lihtsalt osa tehnoloogia arendusprotsessist ning koos partnerite Nvidia ning Autoliviga loodetakse lähiajal ka kängurusid paremini tuvastama asuda. 

Märksõnad: autouudised
känguru austraalia kokkupõrge isejuhtiv auto
Jaga:

Video: BMW M5 2018 Nürburgringil

Seda vaest uut testivat BMW M5 mudelit jälitati pikalt Nürburgringil. BMW peaks uut nobedat sedaani varsti täies hiilguses näitama.

M5 kapoti all on 4,4-liitrine biturbo V8, mis toodab 600 hobujõudu (441 kW) ja 700 Nm. Lisaks teame ka, et M5 saab tutika xDrive nelikveo, mis võimaldab hõlpsasti valida edasi liikumiseks ainult tagasilla.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Jaguari kõige võimsam seeriatoodetav auto Goodwoodis

Jaguar näitas kodusel Goodwoodi näitusel XE SV Project 8 mudelit. Selle 5-liitrine ülelaaduriga V8 mootor toodab 592 hj (441 kW) ja 700 Nm.

Maheda häälega Jaguar näeb kena välja ning selle valmimise eest vastutas erimudeleid valmistav SVO osakond. SVO ehitas ka F-Type Project 8 auto ning see jagab mootorit XE SV Project 8-ga.

Neljaveolisel Jaguaril on palju kergeid süsinikkiust detaile. Näiteks pamperid ja õhuavadega kapott. Erilise XE välimus on agressiivsem ning peale keredetailide peaksid ka 20-tollised veljed aitama autol eristuda tavalisest XE-st.

Jaguar toodab erimudelit vaid 300 tükki.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen nõustus California nõudmistega

Volkswagen nõustus California osariigi nõudmisega, et autotootjate uutest elektritaristu investeeringutest 35% tehakse vaesematest piirkondades.

Volkswageni tütarettevõtte Electrify America juht Mark McNabb ütles, et 800 miljoni dollari suuruse investeeringuga paigaldatakse kuute kogukonda elektriautode laadimispunktid. Varasemalt kavatseti taristut uuendada viies piirkonnas. Seega on tegu väikese edasiminekuga.

Saksa tootja investeerib vaesematesse piirkondadesse kahe ja poole aasta jooksul 200 miljonit dollarit.

California osariiks survestab Volkswagenit, et see paigaldatakse elektritaristut just vaesemasse piirkonda ja aitaks seda järjele.

Märksõnad: autouudised
Jaga: