Autotootmise alustamine on kogu LeEco kontserni tõsistesse raskustesse viinud

Kuigi autotootjaid, kes Teslaga konkureerida tahavad, oli neist kõigist üks julgemaid ja agressiivsemaid kahtlemata Faraday Future. Faraday Future tahtis ehitada hiiglasliku, rohkem kui miljard dollarit maksma mineva tehase veel enne seda, kui nende esimene auto täielikult valmis oli. Nendeks suurteks investeeringuteks pidi raha tulema Hiina meelelahutus- ja tehnoloogiahiiult LeEcolt. 

Lisaks Faraday Future'ile püüdis LeEco ka Hiinas LeEco enda brändi alt elektriautosid valmistama hakata. Sinna otsa tulid veel ka mitmed investeeringud teistesse valdkondadesse, näiteks jalgrataste tootmine, telerid jmt. 

Möödunud aastal sai ettevõttel aga kiire laienemise käigus raha otsa ning sellega lõppesid sisuliselt ka Faraday Future'i maailmavallutusplaanid. Käesoleva aasta algul teatas ettevõtte asutaja ja tegevjuht Jia Yueting, et  leidis lõpuks probleemidele lahenduse uue investori abil, kes pidi ettevõttesse süstima 2,2 miljardit dollarit. 

Aprillis aga selgus, et sellest ei piisa ning Yueting tunnistas aktsionäridele, et ettevõte on taas rahahädas ning hetkel ei suuda nad mitmeid investeeringuid lõpuni viia ning seetõttu ei saa sealt ka teenima hakata. 

Yueting sõnas, et kõige suuremaks rahaprobleemide põhjuseks on justnimelt LeEco autodele keskenduv üsksus. Kui Faraday Future'i rahastamisest on mees tänaseks sisuliselt loobunud, siis LeEco alt tahab ta kõigest hoolimata siiski autotootmisega pihta hakata. Yuetingi sõnul on vaja veel viimast rahastusvooru, et tootmine püsti panna ja hakata autode valmistamiselt ka reaalselt teenima. 

Eks ole näha, kas see ka teoks saab, kuid kogu protsess näitab, kuidas ambitsioonikad autode ehituse plaanid võivad isegi hiiglaslikke ettevõtteid raskuste äärele viia. Selles kontekstis pole ehk ka keeruline mõista, miks näiteks Google ja Apple otsustasid, et nad ikkagi ei taha oma autosid valmistama hakata. 

Märksõnad: autouudised
faraday future yueting hiina
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Ebaselgus Mercedeses elektriautode tootmise üle võib mõjutada E-klassi

Stuttgardis asuva Mercedes-Benzi suurima mootoritehase töötajad valmistuvad võitlema oma tuleviku eest. Sealsed töötajad kardavad, e üleminek elektritehnoloogiatele võtab neilt töö.

Mercedese emafirma Daimler käis pingete langetamiseks välja lahenduse. Selle järgi kompleks laieneb ja hakkab tootma akusid. Töötajad on aga lubanud, et lõpetavad järgmisest kuust ületunnitöö.

Kui nii peaks minema, siis saab löögi mootorite toodang. See aga tähendab, et Mercedes peab vähendama E-klassi sedaani tootmist ja veel inimesi koju saatma.

Untertürkheimi tehase esindaja ütles, et järgmise 8 kuni 15 aasta muutused annavad põntsu tehastele nagu nende oma. “Kui me juba praegu ei käi oma nõudmisi välja, siis tulevikus saab meil olema veel raskem,” ütles Wolfgang Nieke, kes esindab 19 000 töötajat.

Konfliktid toimuvad sisepõlemismootoreid ja käigukaste tootvate inimeste ja tulevikku elektriautodes nägevate juhtide vahel. Mercedes investeerib elektriautodesse 10 miljardit eurot ning tahab ehitada 10 elektrisõidukit. 2025. aastaks peaksid elektriautod moodustama 25% Mercedese müügist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ford lõi robootika ja tehisintellekti arendava meeskonna

Ford Motors otsustas luua arendusosakonna alla meeskonna, kelle ülesandeks on robootika ja tehisintellekti arendamine.

USA tootja tehnikapealik Ken Washington ütles, et arendus- ja inseneeria haru saab ühe osakonna juurde. Haru eesmärk on välja töötada uusi lahendusi ja pakkuda neid erinevatel turgudel. Ford ei täpsustanud, kui suur on värske osakond.

Autoarenduses keskendutakse järjest rohkem tehisintellekti ja robootika arendamisele. Nende abil luuakse uusi süsteeme ja andureid, mis suudaksid veel paremini keskkonda lugeda ja õppida.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: selline sai uus BMW 8. seeria ideeautot

Motor1 tutvustab verivärsket BMW pereliiget - 8. seeriat. Tõsi, hetkel on tegemist veel ideeautoga.

Kui aus olla, siis pole 8. seeria midagi nii uut. BMW alustas mudeli ehitamist samal aastal, kui kukkus Berliini müür ning lõpetas selle tootmise enne uut millenniumi. Nüüd aga on 8. seeria tagasi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Takata pankrot paneb eelkõige Jaapani autotootjad keerulisse olukorda

Turvapatjade tootja Takata kuulutas nädala alguses välja pankroti ning püüab nüüd oma tegevust pingevabamas keskkonnas restruktueerida. Viimati hinnati Takata turvapatjade väljavahetamise hinnaks 15 miljardit dollarit ning autotootjad lootsid, et suurema osa selle eest vastutab just Takata. 

Summa jaguneb küll mitme erineva autotootja vahel, olenevalt sellest, kui palju Takata turvapatju nende autodesse paigutatud oli. Samas on näiteks Honda aga juba praeguseks kutsunud tagasi ja välja vahetanud turvapatju rohkem kui 5 miljardi dollari eest. Suuremaid summasid on selle alla pannud ka Toyota, Subaru, Mazda, Mitsubishi ja Nissan. 

Kõik need tootjad eeldasid, et Takata kompenseerib suurema osa tagasikutsumistele kuluvast summast. Nüüd, kus Takata on aga pankroti kuulutanud, võimaldavad pankrotikaitse seadused neil osadest kohustustest loobuda. Autotootjad võivad sellega kaotada võimaluse Takata tekitatud kahju sissenõudmiseks. 

Honda pressiesindaja teatas samas, tegelikult on nad asjade sellise käiguga mingil määral arvestanud. Takatat on pankrot ähvardanud tegelikult juba alates turvapatjade skandaali algusest, sest vähe oli neid, kes uskusid, et Takata suudaks üksinda oma tohutute kohustustega hakkama saada. Summad on aga päris suured ning kui selgub, et teedel liigub veel rohkem ohtlike turvapatjadega autosid, võivad ka nende vahetamise kulud mingi hetk autotootjate elu tõeliselt raskeks muuta. 

Märksõnad: autouudised
takata toyota subaru mazda mitsubishi nissan turvapadi
Jaga: