ChargePoint laiendab 125 miljoni eest Euroopa laadimisvõrgustikku

ChargePoint opereerib hetkel kokku rohkem kui 35 000 laadimispunktiga, tehes koostööd Volkswageni, BMW ja mitmete teistega. ChargePoint on niimoodi koos teistega arenedes suutnud rajada maailma suurima elektriautode laadimisvõrgustiku ning tundub, et kuskilt pole näha ka kasvu pidurdumist. 

Nimelt teatas ChargePoint, et kindlustas 125 miljoni dollarilise investeeringu. 82 miljonit sellest pärineb Daimlerilt ja nende partneritelt, 43 miljonit pärineb aga Siemensilt. Kõik 125 miljonit investeeritakse Euroopasse uute laadimispunktide rajamiseks. 

Siemens on investeeris ChargePointi juba 2010. aastal ning usub siiamaani, et CharePoint rajab oma praeguse tegevusega vundamenti elektrilise transpordi kiireks arenguks. Lisaks kasutab ChargePoint oma laadimispunktides ohtralt Siemensi tehnoloogiat. 

Nädala algus teatas ChargePoint, et ostis ka senise General Electri laadimispunktide võrgustiku, mis hõlmas endas 1800 kommertskasutuses olevat laadimispunkti ning 8000 kodudesse paigaldatud laadimispunkti. Selle käiguga kindlustas ChargePoint oma positsiooni USA turul, et nüüd siis agressiivsemalt Euroopale keskenduda. 

Märksõnad: autouudised
kiirlaadija elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

BMW hakkab pakkuma vähem viimistlusastmeid

BMW soovib paigutada rohkem raha arendusse. Seetõttu loobutakse osadest viimistlusastmetest ning tulevikus pakutakse vähem mootoreid ja varustust.

Otsusest andis teada BMW finantsjuht Nicolas Peter. Saksa tootja arendab hetkel elektrilisi, isejuhtivaid ja värskeima infotehnoloogia autosid, lisaks ka sisepõlemismootoreid, mis peavad vastama järjest rangematele normidele. Seetõttu tuleb liigutada rohkem raha arendusse.

Hiina liigub jooksusammul rangete nõuete poole ning seepärast peavad Euroopa autotootjad ehitama järjest rohkem ja kiiremini elektriautosid ja hübriide. See aga tõstab kulutusi.

BMW suunas 5,5% müügitulust ehk 5,16 miljardit eurot arendusse. Peter ütles, et järgmised kolm aastat jääb see 5,5 ja 6 protsendi vahele.

Kuna elektriautod ja hübriid ei too nii palju kasumit, otsustas BMW vähendada viimistlusastmete, varustuse ja mootorite keerukus ja hulka. “Me pakume rohkem kui 100 rooli. Kas me vajame nii palju variante?” ütles Peter.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW peaks tulema välja elektrilise 3. seeriaga

BMW kavatseb veel sel aastal tutvustada elektrilist 3. seeriat. Elektriautoga loodetakse panna piiri Tesla laienemisele.

Saksa leht Handelsblatt kirjutas eile, et elektrilist 3. seeriat näidatakse septembris Frankfurdi autonäitusel. Auto, mis on Tesla Model 3 otseseks rivaaliks, sõiduulatus on 400 kilomeetrit. Model 3 tuleb müügile sel aastal.

BMW keeldus sellele infole vastamast.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Aston Martin jätkab RapidE arendamist ka peale Hiina investori lahkumist

Ka Aston Martin tahab elektriautode turule siseneda. Selleks vajalike suurte investeeringute tegemiseks kaasati projekti ka Hiina partner LeEco. LeEco on teatavasti sama ettevõte, mis pidi finantseerima ka Faraday Future'i esimese tehase ehitust, kuid pärast liialt ambitsioonikat laienemist on ettevõttel nüüd vaba raha otsas. Seda ei jätku ka Aston Martini jaoks, mistõttu otsustas Briti autotootja oma ambitsioone veidi koomale tõmmata. 

Paradoksaalsel kombel võib valmis elektriauto seeläbi aga veelgi uhkem tulla. Kuna suuremat sorti tootmise alustamiseks ressurss puudub, otsustas Aston Martin, et valmistatakse vaid 155 RapidE-d. See on esialgsest mahust vaid umbes kolmandik. Lisaks kaasab Aston Martin varasemast enam nende F1 partneri Williamsi tipptasemel insenere ja teadmisi. 

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer sõnas, et nad otsustasid RapidE teha hästi haruldaseks. See viib loomulikult ka hinna üles, kuid haruldaste autode puhul on see klientidele aktsepteeritavam. Aston Martin on sisuliselt täiesti iseseisev autotootja, kes võtab elektriauto arendamisel sisuliselt kogu riski enda kanda. Kui esialgu taheti masin müügile tuua juba 2018. aastal, siis praegu lükati valmimise tähtaeg edasi 2019. aastasse. 

RapidE hinnad peaksid algama veidi vähem kui 200 000 naelast (225 eurot), mis on 60 000 euro võrra rohkem sisepõlemismootoriga variandist. Aston Martin aga loodab, et üle maailma õnnestub neil kallimast hinnast hoolimata siiski 155 klienti leida. 

RapidE arendamisel saadud teadmised kavatsed Aston Martin rakendada aga tulevase DBX crossoveri elektriliseks muutmisel. 

Märksõnad: autouudised
rapide dbx elektriauto
Jaga:

Fordi 1-liitrine EcoBoost hääletati kuuendat aastat järjest parimaks mootoriks

Saksamaal Kölnis kuulutati enne jaanipäeva välja selle aasta parimad mootorid. Fordi 1-liitrine EcoBoost ajam valiti 1-liitriste ja väiksemate mootorite kategoorias juba kuuendat aastat parimaks.

Jänkide kolmesilindriline väikemootor on oma kategooriat domineerinud valmimise hetkest saati. See tähendab siis 2012. aastast. 1-liitrine EcoBoost, mis tuksub iga viienda uue Euroopas müüdud Fordi kapoti all, on elu jooksul pälvinud kümme kõrgeimat rahvusvahelist tunnustust.

Kuigi kompaktne ja võimas mootor on end juba tõestanud ja see on niigi hea, ei kavatse ameeriklased jalgu seinale visata. Nüüd töötatakse silindri deaktiveerimise süsteemi kallal. Värskeima tehnoloogiaga ajam tuleb müügile järgmise aasta alguses.

"Meie väikemootor muutis mängureegleid ning lõi uue väikeste mootorite standardi. EcoBoost turbo ja otsesissepritsega ajamid on keerulised, kuid võimsad ja kompaktsed," rääkis Ford Euroopa tootearenduse asepresident Joe Bakaj.

1-liitrist EcoBoosti pakutakse kolmes variandis. See arendab kas 100, 125 või 140 hobujõudu.

Märksõnad: autouudised
Jaga: