Saksamaa võib tagasi kutsuda 12 miljonid diiselmootoriga autot

Saksamaal diiselautosid müüvate autotootjate elu ähvardab veel enne septembris toimuvaid üldvalimisi äärmisel keeruliseks minna. Nimelt tahab Saksa transpordiministeerium läbi suruda eelnõud, mille kohaselt peaksid autotootjad uuendama kokku 12 miljoni Saksa teedele liikleva diiselmootoriga auto mootori tarkvara. Peamiseks eesmärgiks on vähendada heitgaasides olevate lämmastikuoksiidide hulka, mis teatavasti hingamisteedehaigusi põhjustavad. 

Saksa suuremad autotootjad lubasid veel möödunud aasta aprillis vabatahtlikult tarkvarauuendusele kutsuda 630 000 autot, kuid regulaatoritele sellest ei piisanud. 

Saksa parlamendisaadikud tõstis eile panuseid, kui nõudsid Saksa autotootjate ühendustelt õhku paisatavate lämmastikuoksiidid 25% vähendamist. See läheks tootjatele aga maksma kokku 1,5-2,5 miljardit eurot, mille peaksid kinni maksma autotootjad. Transpordiministeerium nõuab lisaks, et tarkvarauuendusele kutsutaks euro4, euro5 ja euro6 heitgaasinormidele vastavad masinad. 

Tegemist on suures osas Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali tagajärgedega. Peale seda on avalikkuse arvamus diiselmootoriga autodest järsult langenud ning mitmed linnad üle Euroopa, sealhulgas ka Stuttgart ja Münhen kaaluvad diiselmootoriga sõiduautode täielikku keelustamist. Kuigi autotootjad on suures plaanis valmis õhukvaliteedi parandamisele kaasa aitama, siis praegusele plaanile ollakse tugevalt vastu peamiselt selle mastaabi ja sellega kaasneva kõrge hinnalipiku tõttu. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootor lämmastikuoksiidid nox
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Chevrolet Bolt vs VW Golf GTI

Tesla on korduvalt tõestanud, kui kiired nende elektriautod on. Maksab keskmine Tesla peaaegu 100 000 eurot, mistõttu pole neid kõige mõistlikum niiöelda tavaliste autodega võrrelda. Hoopis teine tera on aga Chevrolet Bolt, maailma esimene "taskukohane" ja rohkem kui 300 km kaugusele sõitev elektriauto. 

Alloleval videol pandi joonele igati võimekas ning oma klassi üks edukamaid masinaid, Volkswagen Golf GTI, ning Chevrolet elektriautode lipulaev Bolt. Bolt võitis kiirenduse suhteliselt vabalt kahes sõidus kolmest. Ühe kaotuse põhjuseks oli kehv start, kuid ka siis imes Bolt ennast traditsioonilisele sisepõlemismootoriga autoga kiirelt järele. 

Kusjuures Golf GTI on neist kahest 210 hobujõu juures võimsam, samas kui Bolti elektrimootorite võimsuseks on Chevrolet andmete kohaselt 200 hobujõudu. Tehaseandmete järgi peaks tegelikult veidi kiirem olema just Golf GTI, kuid tundub, et Chevrolet on vähemalt kiirenduse osas välja reklaaminud üsna konservatiivse numbri. 

Bolti edu seisneb loomulikult elektrimootoris, mis annab suurepärase pöördemomendi kohe, kui jalg gaasipedaalile vajub. Golf GTI sisepõlemismootor peab aga kõigepealt hoo sisse saama ja saab alles seejärel kogu oma võimsuse ratastesse kanda. 

Märksõnad: autouudised
chevrolet bolt general motors golf gti elektriauto kiirendus
Jaga:

Subaru on maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja

Subarust on saanud nelikveoliste sõidukite sünonüüm ja nüüdsest ka maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja.

Oma esimese nelikveolise sõiduki - Leone Combi - tõi Subaru turule 1972. aastal. Viimase 45 aasta jooksul on ettevõtte oma nelikveo tehnoloogiat järjepidevalt edasi arendanud. Läinud aastal küündis Subaru uue tähiseni, kui esimest korda ettevõtte ajaloos toodeti üle miljoni auto. Peale autotööstuse 2016. aasta statistika avaldamist ilmnes, et Subaru jõudis veel ühe verstapostini ja on nüüdseks ka maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja.

Nelikveoliste sõidukite üleilmsest turuosast moodustab Subaru toodang tänaseks tervenisti 15 protsenti. 2016. aastal müüs Subaru üle maailma 965 892 nelikveolist sõidukit. Seda on 245 382 sõiduki võrra rohkem, kui järgmise positsiooni hoidjal Audil, kes müüs 2016. aastal 720 510 nelikveolist sõidukit, ja kõvasti rohkem kui kolmandal kohal oleval kaubamärgil Jaguar Land Rover, kes müüs 485 797 nelikveolist autot.

Subaru legendaarne sümmeetriline nelikveosüsteem kuulub peaaegu kõikide Subarute standardvarustusse. Nelikveolised sõidukid moodustavad 99,3 protsenti Subaru toodetud autodest. Ainsamaks erandiks Euroopa ja Põhja-Ameerika turgudel on tagaveoline sportkupee Subaru BRZ, Jaapanis on müügil ka mõned kaheveolised miniautod.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Leedulased mõõtsid ära: universaalkerega autosse mahub 60 korvpalli

Korvpall on rahvussport Leedus. Sealse kolme miljoni inimese jaoks tähendab see kustumatut võidulootust ja tahet mängida end maailmas suureks. Võitude nimel treenitakse tugevalt ning ehk hingavadki leedulased korvpalli rütmis kiiremini kui kui nädalavahetuse väljasõite või oma argipäevatoimetusi ette võttes.

 

"Otsustasime täita universaalid korvpallidega," ütlesid Kaunase Žalgirise mängijad Renaldas Seibutis, Brock Motum ja Edgaras Ulanovas ning tõid pallid ja auto väljakule. 

  

Selleks, et rohkem palle autosse mahuks, laiendati pagasiruumi – tagumised istmed klapiti alla ja algas pallide autosse loendamine. Testiks kasutati Talisman Grandtouri, mis on Renault’ suurim universaalkerega mudel. Renault on Leedu korvpallikoondise kauaaegne autopartner.

 

Ühtekokku mahutasid leedulased Talisman Grandtouri 60 korvpalli. Renault Talisman Grandtour on aktiivsetele inimestele loodud ruumikas ja praktiline auto, selle tagumiste istmete kokkuklappimise süsteem võimaldab pagasiruumi on kiirelt ja lihtsal viisil suurendada. Teine mugav lahendus selle mudeli juures, mis teeb ta pere- ja ärireisiks sobivaks, on automaatne pagasiluugi avamine ja sulgemine – tuleb vaid jalaga tagumise kaitseraua all viibata.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Uus Land Rover Defender saab uue kuue, kuid säilitab tuntud sitkuse

Land Rover plaanib pärast väikest vaheaega juba järgmisel aastal uue Defenderi müügiga alustada. Tootja disainijuhi Gerry McGoverni sõnul püütakse uue mudeliga jätta midagi alles nii traditsioonide austajatele kui tuua sisse ka modernsemaid elemente, lootes samas, et ka uue Defenderi ümber tekib sama suur austajate ring nagu vana mudeli puhulgi. 

Land Rover Defender on üks autotööstuse suurtest ikoonidest, püsides tootmises üle 60 aasta ning luues endale peaaegu igavesti kestva masina maine. Möödunud aastal auto tootmine aga peatati, kuna ajale jalgu jäänud disain ei vastanud enam tänapäevastele nõuetele ning ka müügimahud kippusid kokku kuivama. Kui pikka aega ringlesid jutud, nagu sellega Defenderi tootmine lõppekski, siis lõpuks otsustas Land Rover fännide tungival nõudmisel masinast siiski uue versiooni ehitada. 

Uue Defenderi täpset esitlemiskuupäeva pole McGoverni sõnul veel paika pandud, kuid see peaks toimuma juba järgmisel aastal ning auto peaks müüki minema järgmise aasta lõpus või 2019. aasta alguses. 

Kuigi uus Defender tuleb uue, tänapäevasema ja rohkemaid inimesi võluva disainiga, püütakse ka seal alles jätta mõned klassikalised Defenderi jooned. Samas rõhutas McGovern, et uus Defender tuleb vähemasti sama sitke ja vastupidav nagu enne. 

Märksõnad: autouudised
defender mcgovern
Jaga: