Uberi endine tegevjuht teadis Waymost varastatud dokumentide olemasolust

Uberi looja ja endise tegevjuhi ametist lahkumisel võib olla üks varjatud külg, mida ei tahetud esialgu välja tuua. Teatavasti kestab jätkuvalt vaidlus Waymo ja Uberi vahel LIDAR-i intellektuaalomandi üle. Kuigi Uber on seni väitnud, et nemad ei teadnud Ottot ostes Waymo intellektuaalomandi väidetavast vargusest midagi, kirjutab The Wall Street Journal, et nüüdseks ametist lahkunud Travis Kalanick teadis Anthony Levandowsky firmat ostes ja teda palgates, et selline asi on juhtunud. 

Kusjuures, selliste "süüdistustega" pole välja tulnud mitte Google/Waymo, vaid Uberi enda juristid. Samas rõhutavad Uberi juristid, et Kalanick käskis Waymost kaasa võetud dokumendid hävitada ning Uber ei käskinud Levandowskyl dokumente ebaseaduslikult Waymost kaasa võtta. Sellega üritatakse kogu süü veeretada just Levandowsky ja tema kaaslaste kaela. 

Levandowsky on juba varasemalt Uberist lahkunud ja Uber püüab nüüd näidata, et kuigi Levandowsky valduses olid tõepoolest Waymo dokumendid, siis Uber neid oma LIDARi loomisel ei kasutanud. Kui kohus sellega ei nõustu, võidakse Uberi isejuhtivate autode programm peatada ning suur hulk seniseid investeeringuid võib kaotsi minna. 

Märksõnad: autouudised
kalanick waymo levandowsky
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Vaata, kuidas Chevrolet Bolt takistusega kokku põrkab

Pole palju möödas sellest, kui Tesla Model X teenis kõikides USA kokkupõrketestides maksimumtulemuse. Seekord on luubi alla võetud Chevrolet esimene elektriauto Bolt. 

Elektriautodel on traditsioonilistes kokkupõrketestides üldiselt väike eelis. Kuna kapoti all pole suurt ja kohmakat mootorit, saab auto esiosa valmistada just nii, et see võimalikult suure osa kokkupõrkel vabanevast energiast endasse neelaks, kuid samas juhi jäsemeid vigastama ei kipuks. 

Seega polegi ehk liialt üllatav, et Chevrolet Bolt teenis oma esimeses kokkupõrkestis kõik head tulemused ning sai lõppkokkuvõttes üsna hea "Top Safety Pick" hinde. Kõrgeima hinde saamisel osutusid takistuseks ka paljudele teistele tootjatele peavalu valmistanud esituled, mis liialt vastutulevate autode juhte segavad ja nii vaid "nõrga" hinde teenisid. 

Märksõnad: autouudised
bolt elektriauto crash test iihs
Jaga:

Tesla kaalub, kas lasta ka teisi tootjaid Superchargerite juurde

Üheks Tesla tugevaks eeliseks teiste autotootjate ees on Tesla Supercharger kiirlaadimisjaamade võrgustik. Spetsiaale ühenduslüli tõttu saavad hetkel seal ennast laadida vaid Teslad, samas kui Teslad saavad adapterite abil ka teisi laadimispunkte kasutada. Sisuliselt tähendab see seda, et Tesladel ja ainult Tesladel on ligipääs maailma suurimale laadimispunktide võrgustikule. 

Tesla aga uurib võimalust anda oma Superchargerite võrgustik ka teiste autotootjate käsutusse. Tegelikult pole tegu isegi mingi eriti uue ideega, Tesla tegevjuht Elon Musk tõi selle idee esile juba 2015. aasta lõpus, kuigi tookord sellest asja ei saanud.  

Kõige uuema vihje Superchargerite jagamisele tegi Tesla tehnoloogiajuht JB Straubel, kes mainis Wisconsinis toimunud energeetikanäitusel, et Tesla uurib jätkuvalt Superchargerite jagamist. Koos uute kommentaaridega tekib üha enam tunne, et küsimus pole tingimata "kas", vaid "millal" seda lõpuks tehakse. 

Samas on Tesla juba teatanud soovist sel aastal laadimispunktide arvu kahekordistada. Juba praegu on teatud laadimispunktides järjekorrad ning kui Model 3 tootmine hea hooga pihta hakkab, tõuseb nõudlus Superchargerite järele kindlasti veelgi.

Märksõnad: autouudised
straubel model 3 supercharger elektriauto kiirlaadija
Jaga:

Lamborghini juht kasutab autotootja edasiviimiseks Vormel 1 kogemust

Lamborghini tegevjuht Stefano Domenicali kasutab Vormel 1 Ferrari meeskonna juhina omandatud kogemusi autotootjas. Ta tahab, et Lamborghini ei jääks loorberitele puhkama ega võtaks edu iseenesest mõistetavana.

“Kui lipp kukub, siis sa pead alustama võidusõiduga. Sama on ka autode tootmisega. Edasilükkumise enam ei andestata,” ütles Domenicali sel nädalal Automotive Newsile.

Itaalia tootja tunneb ajasurvet praegu, kui nad rabavad tootmisemahu kahekordistamise nimel. Mahu suurendamine on hädavajalik, et tagada tulevase Urus mudeli edu. Alla 200 000 euro maksev linnamaastur valmib 2018. aasta keskpaigaks.

Alates 2016. aasta kevadest Lamborghinit tüürinud Domenicali tahab, et Urus mudelit ostetakse aastas 4000. See on suur hüpe, arvestades, et mullu müüdi kokku 3457 Lamborghinit. 2019. aasta lõpuks peaks sooja garaaži ja armastava omaniku leidma juba 7000 Itaalia superautot.

Tootja laiendab eesmärki täitmiseks Sant’Agata Bolognese tehast. See on Lamborghini ainus tehas, mis hetkel valmistab Aventadori ja Huracani mudeleid. Pärast laienemist on kompleks 80 000 ruutmeetri asemel kaks korda pirakam. Nelja aasta jooksul võetakse tööle 600 uut inimest. Domenicali sõnul on see suur töö. Mullu oli nende leival 1415 töötajat.

Domenicali on suurte kogemustega mees. 2014. aastal liikus ta pärast 23 aastat Ferraris Audisse.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Audi kaalub elektrilise RS superauto loomist

Juba 2020. aastal on kõik Audi RS mudelid vähemal või rohkemal määral elektrifitseeritud. Elektrimootorite abil suurendatakse autode võimekust, hoides samal kütusekulu madalal. 

Kuigi Audi ja Volkswagen Grupi elektriautodele keskendumine on teada laiemalt, kaalutakse nüüd ka elektriautodest RS versioonide ehitamist, kusjuures lõpptulemuseks võiks olla tõsine superauto. Audi on selles osas juba natuke ka katsetanud, luues 455-hobujõulise R8 e-tron elektriauto, mis tänu ülikõrgele hinnale paraku väga populaarseks ei osutunud. 

Audi arendusmeeskonna juhi Peter Mertens rääkis Formula E võistlusel, et võib vabalt ette kujutada Audi elektrilist superautot. "Ma saan teile öelda, et Audi kui brändi jaoks on superauto alati huvitav ning see on ka segment, kus me oleme varasemalt kaasa löönud, kus me oleme tõsiseltvõetav tegija," sõnas Mertens. 

Mertens sooviks RS logodega elektrilise Audi valmis meisterdada pigem varem kui hiljem, kuigi konkreetsemat ajakava ta välja öelda ei tahtnud. Kahtlemata peavad siin ka mõned teised mutrid paika loksuma, kuid arvestades, et Audi kavatseb juba lähitulevikus oma elektriautosid müüma hakata, võiks üks korralik Audi elektriline superauto ka tavamudelitest teadlikkust tõsta. 

Märksõnad: autouudised
e-tron rs elektriauto mertens superauto
Jaga: