Bosch ehitab isejuhtivate autode jaoks mälumoodulite tehase

Autotehnoloogiat tootev Saksamaa ettevõte Bosch kinnitas, et ehitab Saksamaale miljard eurot maksva pooljuhtide tehase. See on Boschi suurim ühekordne investeering.

Kompleksi abil hakatakse valmistama mälumooduleid, mida isejuhtivad autod, targad kodud ja uusim taristu hädasti vajavad. Tehas alustab tootmisega 2021 aastal.

2019. aastaks valmivas tehases saab tööd kuni 700 inimest.

“Tootmismahtude laiendamine aitab meil rivaalide positsiooni hoida ja parandada,” ütles tegevjuht Volkmar Denner. Ta lisas, et pooljuhtide kasutamine muutub aina tavalisemaks.

Boschi tuntakse muuhulgas pidurite ja sisepõlemismootorite ehitajana. Samas on ettevõtte juba pikka aega arendanud autotarkvara ja investeerinud uutesse tehnoloogiatesse Mälumoodulite valmistamisega alustati juba 40 aastat tagasi.

Boschil on Lõuna-Saksamaal Reutlingeni linnas üks kiibitehas. Lisaks valmistab sealne kompleks andureid. Kuid sellest ei piisa nõudluse rahuldamiseks. Eelmisel aastal ehitatud autodest igaühel oli keskmiselt üheksa Boschi kiipi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Õpilased ehitasid Citigost elektrilise linnabagi

Paarkümmend õpilast Škoda õppeasutusest muutsid väikese A-segmendi linnaauto elektriliseks linnabagiks.

Loojad panid valmis saanud auto nimeks Element. Selle ehitamiseks kulus alla 1500 tunni. Me teame, et see Citigo on elektriline, kuid Škoda täpseid andmeid ei avalikustanud. Peale selle, et vahetati välja Citigo sisepõlemismootor, eemaldati ka tagaistmed ja katus. Väikesesse pagasiruumi paigaldati uus helisüsteem.

Tšehhi tootja on loonud ka varem sarnaseid ühekordseid projekte. Näiteks loodi Fabia pikap nimega Funstar ja Rapid kupee, mis kandis nime Atero. 2014. aastal valmis Citijet - Citigol põhinev kabriolett.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Kia Stonic crossover astub juulis üles

Hyundai uue mudeli Kona vend Kia Stonic teeb esimese avaliku esinemise järgmisel kuul. Stonic on omapäraste joonte ja disainiga B-segmendi linnamaastur.

Kia aseesimehe Lee Hyong-keuni sõnul näitab neljasilindrilise mootoriga korealane end suve teisel kuul ehk oodatust varem. Vennasmudel Hyundai Kona debüüt toimus alles möödunud kuul.

Kia kinnitas jaanuaris, et Stonic jõuab tootmisesse. Vahepeal oleme näinud linnamaasturi visandeid. Teame, et auto võtab malli Konast, seda nii platvormi kui ka ajamite osas. 2-liitrine vabalthingav nelja silindriga ridamootor toodab 147 hj (109 kW) ja 178 Nm. Võimsam 1,6-liitrine turboajam käib välja 175 hj (135 kW) ja 264 Nm.

Stonicut näidatakse esmalt veebis, seejärel juba Frankfurdi autonäitusel.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Magna Steyr ehitab BMW-le 5. seeria hübriidi

Magna Steyr teatas täna, et hakkab ehitama BMW uut 5. seeria hübriidi.

Autot hakatakse sel suvel kokku panema Austrias Grazis asuvas tehases. Samas kompleksis hakatakse valmistama ka Jaguar I-Pace elektriautot, seda aga uuel aastal.

Magna Steyr kuulub Põhja-Ameerika suurima autoosade tootja Magna Internationali alla. Nende Austria tehas suudab aastas toota 200 000 masinat. Magna ehitab tootmismahtude suurenemise tõttu Sloveeniasse uut tehast, mis läheb maksma koos taristuga 1,24 miljardit eurot. Valmiv kompleks suudab ehitada kuni 200 000 autot aastas.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

California nõuab, et Volkswagen ehitaks trahvi eest laadimispunkte ka vaesematesse piirkondadesse

Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali heastamise USA kokkuleppe üheks osaks olid teatavasti Volkswageni suured investeeringud sealsesse niiöelda transpordi roheinfrastruktuuri. Kuna peaaegu pool selleks kulutatavast kahest miljardist dollarist kasutatakse ära Californias, plaanis Volkswagen suurema osa nendest laadimispunktidest rajada kiirteede ja teiste tiheda liiklusega piirkondade lähedusse. 

Sellele plaanile tekkis aga kiirelt ka ohtralt vastaseid, kelle sõnul üritab Volkswagen "trahvi" nime all rajada laadimisvõrgustikku piirkondadesse, kuhu plaanivad sama teha ka mitmed rivaalid, seda kusjuures lihtsalt ärilistel kaalutlustel. Maikuus palus California kohalik regulaator CARB Volkswagenil viisakalt kulutada 35 protsenti summast vaesematesse piirkondadesse laadimispunktide rajamiseks. Nüüd andsid osariigi seadusandjad CARB-ile volituse tagada, et see 35 protsendi nõue ka täidetakse. 

Antud teema tõstatab taaskord üles küsimuse, et kellele siis elektriautode riiklikud soodustused ikkagi suunatud on. Kriitikute väitel on elektriautod isegi koos soodustustega liiga kallid, et need niiöelda tavalise inimese jaoks majanduslikult tasuvad oleks ning maksumaksja raha kulutatakse rikkamate inimeste huvide teenindamiseks. Kui Volkswagen osa laadimisvõrgustikust ka vaesematesse piirkondadesse rajab, loob see aga võimaluse ka seal elektriautode laialdasemaks kasutuselevõtuks. 

Märksõnad: autouudised
carb elektriauto diiselmootorite skandaal dieselgate california
Jaga: