Video: Milline velg on parim?

Suurus pidi teatavasti oluline olema. Ilmaselgelt kehtib see ka velgede osas, sest suurem on ju lahedam ja vingem ja näeb ka parem välja. Praktiliselt lähenedes võib aga tekkida rohkelt küsimusi, et milline veljesuurus ikka kõige kiirem, mugavam ja vaiksem on. 

Tyre Reviewsi Jonathan Benson võttis appi Goodyeari rehvitestimisspetsialisti ja otsustas võrrelda Volkswagen GTI kolme erinevate tehase poolt pakutavat erineva suurusega velge täpselt sama rehviga. 

Kuigi veljesuurus ei mõjutanud auto käitumist kardinaalselt, osutus kuivades oludes kiireimaks 19-tolline velg ning kõige aeglasemaks 17-tolline velg. See on ka ootuspärane, kuna rehvikülg on selle võrra väiksem ning rehv deformeerub vähem ja auto reageerib juhi käsklustele konkreetsemalt. Märjal rajal osutus kiiremaks aga 17-tollise veljega ratas, kuna see suunas paremini vee rehvi ja teepinna vahelt ära. 18-tolline velg jäi antud testides niiöelda vahepeale.

Müra ja sõidumugavuse osas osutus lõpuks parimaks 18-tolline velg, mis oli 19-tollisest veljest vaiksem, kuid töötas ebatasasustest üle sõites vedrustusega kõige paremini kooskõlas ning andis kõige sujuvama tulemuse. 

Test ise on paljuski subjektiivne, kuid loob siiski eelduse veljesuurustele rohkem tähelepanu pööramisele. Iga auto puhul võib tulemus erineda, kuid kui eeldada, et pidamine on kriitilisema tähtsusega just rasketest (märgades) oludes, oleks mõistlikum valida ehk just väiksema veljeläbimõõduga ratas. Samuti vähendab see müra ja muudab sõidu mugavamaks. Kui aga juhile meeldib hea ilmaga kihutada ning teinekord ka ringrada külastada, annab parima tulemuse siiski suurem velg. 

Märksõnad: autouudised
tyre reviews rehv
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

California nõuab, et Volkswagen ehitaks trahvi eest laadimispunkte ka vaesematesse piirkondadesse

Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali heastamise USA kokkuleppe üheks osaks olid teatavasti Volkswageni suured investeeringud sealsesse niiöelda transpordi roheinfrastruktuuri. Kuna peaaegu pool selleks kulutatavast kahest miljardist dollarist kasutatakse ära Californias, plaanis Volkswagen suurema osa nendest laadimispunktidest rajada kiirteede ja teiste tiheda liiklusega piirkondade lähedusse. 

Sellele plaanile tekkis aga kiirelt ka ohtralt vastaseid, kelle sõnul üritab Volkswagen "trahvi" nime all rajada laadimisvõrgustikku piirkondadesse, kuhu plaanivad sama teha ka mitmed rivaalid, seda kusjuures lihtsalt ärilistel kaalutlustel. Maikuus palus California kohalik regulaator CARB Volkswagenil viisakalt kulutada 35 protsenti summast vaesematesse piirkondadesse laadimispunktide rajamiseks. Nüüd andsid osariigi seadusandjad CARB-ile volituse tagada, et see 35 protsendi nõue ka täidetakse. 

Antud teema tõstatab taaskord üles küsimuse, et kellele siis elektriautode riiklikud soodustused ikkagi suunatud on. Kriitikute väitel on elektriautod isegi koos soodustustega liiga kallid, et need niiöelda tavalise inimese jaoks majanduslikult tasuvad oleks ning maksumaksja raha kulutatakse rikkamate inimeste huvide teenindamiseks. Kui Volkswagen osa laadimisvõrgustikust ka vaesematesse piirkondadesse rajab, loob see aga võimaluse ka seal elektriautode laialdasemaks kasutuselevõtuks. 

Märksõnad: autouudised
carb elektriauto diiselmootorite skandaal dieselgate california
Jaga:

Volkswagen näitas uut Polo

Volkswagen esitles eelmisel nädalal kuuenda põlvkonna Polo väikeautot. Auto on eelkäijatest märkimisväärselt suurem.

Polo mõõtude kõrval kasvas ka mudeli pagasiruum, mis mahutab nüüd 351 liitri jagu kraami. MQB platvormile ehitatud Polo tuleb automaatse püsikiirusehoidja, hädapidurdusega, mis aitab ohtlikus situatsioonis pidurdamisega, pimenurga anduri ning LED esituledega.

Digitaalse armatuuriga Volkswagenil on 8-tolline ekraan ning esimest korda saab mudelisse siseneda ja seda käivitada võtit kasutamata.

Polot pakutakse üheksa Euro 6 normidele vastava mootoriga. Nende hulgas on näiteks 1-liitrine bensiiniajam, mis toodab 65 hj ning 1,5-liitrine bensiinimootor, millel on 150 hobujõudu. 1,6-liitrine diiseljõuallikas käib välja kas 80 või 95 hj.

Tootja näitas kohe ka uut GTi mudelit. Selle 2-liitrine turbomootor arendab 200 hj.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Škoda on tootnud neli miljonit Fabiat

Škoda on ehitanud nii palju Fabia mudeleid, et iga Gruusia elanik saaks endale ühe.

Octavia järel müüdavuselt teisel kohal olev Fabia läks tootmisesse 1999. aastal ning tänaseks on neid valminud rohkem kui neli miljonit. Kolmanda põlvkonna Fabia tuli müügile 2014. aasta lõpus ning neid on ostetud poole miljoni jagu.

Esimest põlvkonda toodeti 2007. aastani ja neid osteti ligi 1 790 000. Järgmise generatsiooni müüdi vahemikus 2007-2014 ja neid soetati ca 1 171 000.

Fabia jagab küll osasid Volkswagen Polo ja Seat Ibiza, kuid väikeauto pole ehitatud nende MQB platvormile. Tšehhi auto põhineb Modular Transverse Matrix ja vanal PQ25 arhitektuuril.

Kiirete väikeautode huvilised peavad mujale vaatama, sest praegune Fabia ei saa nobedat varianti. Tootja sõnul ei tasuks investeering end ära.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Audi E-Troni märgati parklas

Hamburgi parkimismajas nähti Audi ideeautot E-Tron Sportbacki.

Pole teada, miks pole seda ideeautot unustatud. Tavaliselt ju nii nendega läheb. Võimalik, et Audi kasutab elektrilinnamaasturit turunduskampaania tarbeks.

Märksõnad: autouudised
Jaga: