Euroopa autoturg kasvas mais kaheksa protsenti

Euroopas registreeriti möödunud kuulu 7,7 protsenti rohkem autosid kui möödunud mai. Aprilli langus pöörati kasvuks, millest said osa peaaegu kõik autotootjad.

Euroopa Liidus ja majanduspiirkonnas osteti 1,43 miljonit sõidukit. See maht on võrdväärne 2007. aasta majanduskriisi eelse ajaga. Positiivse kuu suurimad võitjad olid Suzuki ja Toyota, kelle müük kasvas 21 ja 20 protsenti. Daimleri kasvuks oli 14%.

Fiat Chrysler Automobiles müüs 12% rohkem autosid. Alfa Romeo kasv oli lausa 49%, Jeep aga kukkus 7,3% võrra. Renault’sid registreeriti 11% rohkem, PSA Grupi autosid ligi viis protsenti. Euroopa suurima autotootja Volkswagen Grupi tõus oli 8,4 ja Fordi kasv 4,8 protsenti.

Ainsad tootjad, kes varasemast vähem müüsid, olid Jaguar Land Rover (9,3%), Honda (14,5%), Mazda (2,3%) ja Opel Grupp (1,7%).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Porsche sammub Vormel E sarja suunas

Porsche on pärast Monacos toimunud kohtumist lähedal Vormel E sarjaga liitumisega.

Monacos rääkisid omavahel Porsche tegevjuht Oliver Blume, juhatuse liige Michael Steiner ja praegune Le Mans’i meeskonna juht ja tehniline direktor Andreas Seidl ning Vormel E pealik Alejandro Agag.

Räägitakse, et Porsche taldrikul on Vormel E sari juba pikemat aega. Prognooside järgi pistab tootja selle tüki kõige varasemalt suhu 2018. aastal. Selline käik pole üllatus, sest Volkswagen Gruppi kuuluv luksusmark panustab elektrimobiilsuse arendamisesse.

Märksõnad: autouudised
Vormel E
Jaga:

McLaren näitas katuseta 570S mudelit

McLaren võttis Sport Series 570S mudelilt katuse, mille saab vajadusel tagasi pea kohale tõmmata.

570S kasutab katuse eemaldamiseks tehnoloogiat, mis pärineb 650S ja 675LT mudelitelt. Kabriolett on kupeest seetõttu 46 kilogrammi raskem. McLareni sõnul ei pea nad masina jäikust ja tugevust parandama.

Katuse maha võtmine võtab 15 sekundit ning seda teha kiirusel, mis ei ületa 40 km/h.

Kabriolett jagab kupeega sama mootorit. 3,8-liitrine biturbo V8 toodab 562 hj (419 kW) ja 600 Nm. Tagaveolisel seitsmekäigulise automaatkastiga masinal kulub sajani jõudmiseks 3,2 sekundit.

20 värvitoonis müügile tulev McLaren 570S Spider teeb debüüdi kuu lõpus Goodwoodi messil. Suurbritannia sportauto hind jääb alla 200 000 euro.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW ja IBM tahavad CarData abil autode kohta reaalajas kõiksugu infot koguma asuda

Veel enne kui tulevad isejuhtivad autod, tulevad teedele üksteisega suhtlevad autod. Selle kasu on ilmselge just autonoomselt ringi vuravate autode juures, kuid teiste autodega suhtlemine võiks potentsiaalselt kasulikuks osutuda ka tänapäevase liiklemise juures.

BMW ja IBM alustasid koostööd, et autod läbi CarData süsteemi võrku ühendada ja autode kogutud andmeid võimalikult efektiivselt töödelda ja kasutada. IBM annab omalt poolt kasutusse nende Bluemix pilveplatvormi, BMW poolt tuleb ConnectedDrive rakendus, mille käivitamisel alustatakse info jagamist. 

Esimese hooga tahetakse kogutud infot teistele ettevõtetele jagama hakata, muutes niimoodi potentsiaalselt autode hoolduse ja remondi lihtsamaks. Näiteks saaksid esindused juba enne auto kohale jõudmist täpselt teada, mis seisukorras masin on ja milliseid detaile vahetama peab. Info vastu on BMW ja IBM hinnangul kindlasti huvi ka kindlustusfirmadel, mis saaksid niimoodi koguda täpsemaid andmeid sõidustiili ja -sageduse kohta. 

Esialgu töötab CarData vaid Saksamaal, kuid juba on olemas plaanid ka teistele turgudele laienemiseks. IBM teatas omalt poolt, et sarnast lahendust pakutakse hea meelega ka teistele tootjatele. 

Märksõnad: autouudised
ibm cardata connecteddrive
Jaga:

Toyota otsib isejuhtivate autode arendamisel abi väiksemate ettevõtete ülesostmiselt

Kuigi Toyotal on tohutud ressursid ja nad suudavad kahtlemata oma väikese mahajäämuse tasa teha, tunnistas Toyota tegevjuht Akio Toyoda aktsionäride koosolekul, et kuna nad on oma ressursi pannud teiste tehnoloogiate taha, on nad konkurentidest mõnevõrra maha jäänud ning peavad nüüd otsima võimalusi selle vahe tagasi tegemiseks. Ühe variandina näeb Toyoda mõne väiksema ettevõtte ostmist, saades endale niimoodi kvalifitseeritud töötajad ja ka juba mingile tasemel arendatud tehnoloogia. 

Toyoda tunnistas, et kogu autotööstust on ees ootamas suured muutused ning väljakutsed, mis varasemate hinnangute kohaselt võinuks tootjaid ees oodata alles kauges tulevikus, jõuavad kiirelt üha lähemale. "Sellepärast peame muutuma agressiivsemaks, kuid samas säilitama ka oma praegused tugevused," sõnas Toyoda. 

Isejuhtivate autode tulek vähendab traditsiooniliste autotootjate ja tehnoloogiahiidude vahelist vahet. Seda ilmestavad selgelt ka näiteks Google'i ja Apple'i ambitsioonid ja plaanid autonoomsete autode arendamisel. Oma elu lihtsustamiseks on Toyota aga juba sõlminud koostöölepped Microsofti, Nvidia ja Uberiga ning lubas hiljuti investeerida ka miljard dollarit tehisintellekti arendamise keskuse rajamiseks. 

Toyota konkreetsemate eesmärkide hulka kuulub 2020. aastaks maanteedel autonoomselt sõitvate autode valmistamine, samas kui näiteks Nissan loodab selleks ajaks ka geoblokiga linnaliikluses ise sõitvaid autosid. 

Toyota suurendab agressiivselt investeeringuid kui elektriautodesse, püüdes samal ajal ka vesinikuautosid edasi arendada. Viimane võib edukaks osutuda eelkõige Jaapanis, kus vesinikuautodele ja neile vajaliku infrastruktuuri rajamisele on õla alla pannud ka riik. 

Märksõnad: autouudised
isejuhtiv auto elektriauto toyoda
Jaga: