Video: Michelini õhuvaba rehv

Rehvitootja Michelin tutvustas õhuta ideerehvi, mille valmistamiseks kasutati 3D printeri abi.

Visionery Concept nimeline rehv on ainulaadne. Peale selle, et see on ebaharilikku värvi, ei vaja rehv enda sisse õhku. Ideerehv on Michelini nägemus tuleviku rehvidest. Kärgstruktuuri tõttu ei vaja rehv õhku. Michelin nimetab seda generatiivseks disainiks - see järgib looduse eeskuju ja ammendab ideid taimedelt, mineraalidelt ja ka loomadelt.

Rehvid valmistatakse biolagunevatest materjalidest ning velg ja rehv on üks tervik struktuur.

Michelin ütles, et kui rehv kulub, siis saab 3D printeri abil värske kihid peale printida. Aastate pärast võib rehvivahetus näha välja selline, et sõidad autoga “kummimasinasse” ning valid rehvi nagu Circle K’s kohvi. Seejärel teeb masin kogu töö.

Samas läheb veel aega enne, kui see lastekingades tehnoloogia massidesse jõuab.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswageni Slovakkia tehase töötajad nõuavad palgatõusu

Volkswagen Grupi töötajad Slovakkias nõuavad tööandjalt 16% palgatõusu ning ähvardavad streigiga.

Bratislavas asuv tehas valmistab Volkswageni, Audi, Škoda ja Seati mudeleid. Lisaks Porsche ja Bentley keresid.

Ametiühing ennustab, et streigist võtavad osa suur osa töötajaid. See tähendab, et Volkswagen Grupi silmapiir terendab tootmisseisak. Streigi korraldajad ütlesid, et nad ei ole meeleavalduse pikkust määranud.

Tehasetöötajad nõuavad 16-protsendilist palgatõusu, mille peale tootja kohalik haru ütles, et see pole võimalik. Volkswagen pakub 4,3-protsendilist palgatõusu ning ühekordset 350 euro suurust väljamakset ja teisi boonuseid.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Grupp
Jaga:

Video: Tesla Model X kokkupõrketestid

Elektriautodel on turvalisuse osas sisepõlemismootoriga masinatest suur eelis - neil pole vaja auto kapoti alla suurt mootorit paigutada ning see annab parema võimaluse kere vajalikest kohtadest tugevdada või luua kokkupõrkelt vabanevat energiat hajutavaid struktuure. Lisaks annavad elektriautode põhja alla paigutatud akud masinatele madala raskuskeskme. 

Tesla Model X teenis NHTSA kokkupõrketestides kõigis kategooriates ja ka alamkategooriates parima hinde - viis tärni. Heade tulemuste peamiseks põhjuseks nimetatigi madalat raskuskeset, mis hoidis auto kokkupõrke korral stabiilsena. Lisaks andis tugev akublokk põhja all masinale jäikust, hoides sõitjatele mõeldud ala sissetungivatest esemetest prii. 

Tesla sõnul on Model X-is olevatel inimestel 93-protsendiline tõenäosus tõsisest autoõnnetusest ilma tõsiseste vigastusteta pääseda. See tulemus jääb alla vaid Tesla Model S-i tulemusele. 

Märksõnad: autouudised
model x kokkupõrketest
Jaga:

Tesla Autopiloti uuendus muudab sõitmise sujuvamaks, lisab parkimisvõimaluse

Tesla teatas, et alustab Autopilot 2.0 kauaoodatud uuenduste väljastamisega, tuues sellega Autopilot kõige uuema riistvaraga versioonidesse rohkelt täiendusi ning uusi funktsioone. 

Näiteks, kui varasemalt suutis Autopilot vaid paralleelparkida, siis nüüdsest suudavad Teslad ennast ka teega risti olevatesse parkimiskohtadesse sisse tagurdada. Lisaks uuendas Tesla märkimisväärselt auto juhtimise algoritme, muutes sellega sõitmise sujuvamaks. See viimane tehti peamiselt vastusena mitmele Tesla uuemate autode kriitikutele, kes väitsid, et Autosteer on liiga rabe ja teeb teinekord ebaloomulikke manöövreid. 

Tesla muutis ka salongis istumise kogemust meeldivamaks, andes nende suurele 17-tollisele ekraanile võimekuse vastavalt ümbruskonnale automaatselt ekraaniheledust muuta. Tegu on paljuski sarnase lahendusega, mida mitmed telefonid kasutavad, kus autojuht määrab manuaalselt talle sobiva ekraaniheleduse, mis seejärel vastavalt välise keskkonna heledusele automaatselt heledamaks-tumedamaks muutub. 

Tesla tegevjuht Elon Musk kinnitas möödunud nädalal, et jätkuvalt on plaanis aasta lõpus läbida teekond USA läänerannikult idarannikule täiesti autonoomselt, nii et seadusega autos nõutud autojuht kordagi rooli ei puutu. Praegused uuendused on tubli samm selles suunas, kuid järgneva poole aasta jooksul on antud eesmärgi saavutamiseks vaja veel nii mõndagi teha. 

Märksõnad: autouudised
autopilot tarkvarauuendus
Jaga:

Hyundai esitles uut Konat, sellest võib valmida ka võimekas elektriversioon

Hyundai püüab teatavasti aktiivselt Euroopasse laieneda ning selle strateegia üheks osaks on tänapäeval kahtlemata ka elektriauto. Chevrolet Bolti (Opel Ampera-e) ja Tesla Model 3-ga konkureerimiseks on HYyundail valmimas elektriline Kona, mida võidakse esitleda juba järgmisel aastal. 

Hyundai esitles eile oma uut crossoverit Kona. Tegu on väiksemat kasvu linnamaasturiga, mis peaks üle lööma mitmed senised Nissan Juke ja Citroen C3 Aircrossi kliendid. Auto on oma disainilt julge ja agressiivne ning vastab igati tänapäevastele nõuetele, näiteks salongist leiab 8-tollise puutetundliku ekraaniga ning suures plaanis võrdlemisi lihtsa keskkonsooli, kus nuppude arv on võimalikult madalal hoitud. 

Lisaks toob Hyundai Kona turule ka ühe omapärase uuenduse - tuuleklaasi sisse ehitatud läbipaistva ekraani, mille abil saab kõige olulisemat infot otse juhi silmade all kuvada. 

Jõuallikatest pakub Hyundai hetkel 1,0-liitrist ja 1,6-liitrist bensiinimootorit, üsna peatselt lisandub ka 1,6-liitrine diiselmootor. Põnevamaks peaks asi minema aga järgmisel aastal, kui saabub Kona elektriline versioon. Auto esitlusel olnud inimeste väitel võiks selle sõiduulatus 390 km, kuigi tõenäoliselt on sellise numbri saavutamiseks vaja kasutada Euroopa testtsüklit. Aga isegi kui 390 km kolmandik maha võtta, jääb ikkagi alles igati võimekas ja kaugele sõitev auto. Kui Hyundai suudab ka masina hinna piisavalt all hoida, et see Tesla ja Chevrolet/Opeliga konkureerida suudaks, võiks Konast üsna ootamatult elektriautode segmendis kõva tegija tekkida. 

Märksõnad: autouudised
kona crossover elektriauto
Jaga: