DS tahab iga aasta vähemalt ühe elektriautoga välja tulla

Citroënist eraldatud DS mark tahab iga aasta müüki paisata vähemalt ühe elektriauto. Tootja täpsustas, et iga 12 kuu järel näeb kas elektrifitseeritud, hübriid või elektriautot.

Ambitsioonikas kava sai alguse DS 7 Crossback E-Tense mudeliga. Crossoverit viib edasi 200-hobujõuline (149-kW) bensiinimootor ja elektriajam. Nende kahe vahele tegi pesa uus ja efektiivne 8-käiguline automaatkast. Elektriajami jaoks on 13 kWh aku, mis paikneb tagumiste istmete all. See Crossback suudab vaid elektrit kasutades läbida kuni 60 kilomeetrit.

DS’i enda sõnul astuvad nad elektriauto scenesse. 2025. aastaks on vähemalt iga kolmas müüdud DS hübriid või vaid elektril töötav sõiduk. Võimsamad DS mudelid tulevad hübriidülekandega.  

DS ütles Vormel E sarjas osalemine annab nende inseneridele võimaluse kogemusi koguda ja kiirendada arengut. Tootja sõnul saab võidusõidukite ja tänavaautode vahel alati sidemeid tõmmata ning teineteiselt õppida.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Tesla Model X kokkupõrketestid

Elektriautodel on turvalisuse osas sisepõlemismootoriga masinatest suur eelis - neil pole vaja auto kapoti alla suurt mootorit paigutada ning see annab parema võimaluse kere vajalikest kohtadest tugevdada või luua kokkupõrkelt vabanevat energiat hajutavaid struktuure. Lisaks annavad elektriautode põhja alla paigutatud akud masinatele madala raskuskeskme. 

Tesla Model X teenis NHTSA kokkupõrketestides kõigis kategooriates ja ka alamkategooriates parima hinde - viis tärni. Heade tulemuste peamiseks põhjuseks nimetatigi madalat raskuskeset, mis hoidis auto kokkupõrke korral stabiilsena. Lisaks andis tugev akublokk põhja all masinale jäikust, hoides sõitjatele mõeldud ala sissetungivatest esemetest prii. 

Tesla sõnul on Model X-is olevatel inimestel 93-protsendiline tõenäosus tõsisest autoõnnetusest ilma tõsiseste vigastusteta pääseda. See tulemus jääb alla vaid Tesla Model S-i tulemusele. 

Märksõnad: autouudised
model x kokkupõrketest
Jaga:

Tesla Autopiloti uuendus muudab sõitmise sujuvamaks, lisab parkimisvõimaluse

Tesla teatas, et alustab Autopilot 2.0 kauaoodatud uuenduste väljastamisega, tuues sellega Autopilot kõige uuema riistvaraga versioonidesse rohkelt täiendusi ning uusi funktsioone. 

Näiteks, kui varasemalt suutis Autopilot vaid paralleelparkida, siis nüüdsest suudavad Teslad ennast ka teega risti olevatesse parkimiskohtadesse sisse tagurdada. Lisaks uuendas Tesla märkimisväärselt auto juhtimise algoritme, muutes sellega sõitmise sujuvamaks. See viimane tehti peamiselt vastusena mitmele Tesla uuemate autode kriitikutele, kes väitsid, et Autosteer on liiga rabe ja teeb teinekord ebaloomulikke manöövreid. 

Tesla muutis ka salongis istumise kogemust meeldivamaks, andes nende suurele 17-tollisele ekraanile võimekuse vastavalt ümbruskonnale automaatselt ekraaniheledust muuta. Tegu on paljuski sarnase lahendusega, mida mitmed telefonid kasutavad, kus autojuht määrab manuaalselt talle sobiva ekraaniheleduse, mis seejärel vastavalt välise keskkonna heledusele automaatselt heledamaks-tumedamaks muutub. 

Tesla tegevjuht Elon Musk kinnitas möödunud nädalal, et jätkuvalt on plaanis aasta lõpus läbida teekond USA läänerannikult idarannikule täiesti autonoomselt, nii et seadusega autos nõutud autojuht kordagi rooli ei puutu. Praegused uuendused on tubli samm selles suunas, kuid järgneva poole aasta jooksul on antud eesmärgi saavutamiseks vaja veel nii mõndagi teha. 

Märksõnad: autouudised
autopilot tarkvarauuendus
Jaga:

Hyundai esitles uut Konat, sellest võib valmida ka võimekas elektriversioon

Hyundai püüab teatavasti aktiivselt Euroopasse laieneda ning selle strateegia üheks osaks on tänapäeval kahtlemata ka elektriauto. Chevrolet Bolti (Opel Ampera-e) ja Tesla Model 3-ga konkureerimiseks on HYyundail valmimas elektriline Kona, mida võidakse esitleda juba järgmisel aastal. 

Hyundai esitles eile oma uut crossoverit Kona. Tegu on väiksemat kasvu linnamaasturiga, mis peaks üle lööma mitmed senised Nissan Juke ja Citroen C3 Aircrossi kliendid. Auto on oma disainilt julge ja agressiivne ning vastab igati tänapäevastele nõuetele, näiteks salongist leiab 8-tollise puutetundliku ekraaniga ning suures plaanis võrdlemisi lihtsa keskkonsooli, kus nuppude arv on võimalikult madalal hoitud. 

Lisaks toob Hyundai Kona turule ka ühe omapärase uuenduse - tuuleklaasi sisse ehitatud läbipaistva ekraani, mille abil saab kõige olulisemat infot otse juhi silmade all kuvada. 

Jõuallikatest pakub Hyundai hetkel 1,0-liitrist ja 1,6-liitrist bensiinimootorit, üsna peatselt lisandub ka 1,6-liitrine diiselmootor. Põnevamaks peaks asi minema aga järgmisel aastal, kui saabub Kona elektriline versioon. Auto esitlusel olnud inimeste väitel võiks selle sõiduulatus 390 km, kuigi tõenäoliselt on sellise numbri saavutamiseks vaja kasutada Euroopa testtsüklit. Aga isegi kui 390 km kolmandik maha võtta, jääb ikkagi alles igati võimekas ja kaugele sõitev auto. Kui Hyundai suudab ka masina hinna piisavalt all hoida, et see Tesla ja Chevrolet/Opeliga konkureerida suudaks, võiks Konast üsna ootamatult elektriautode segmendis kõva tegija tekkida. 

Märksõnad: autouudised
kona crossover elektriauto
Jaga:

130 isejuhtivat Chevrolet Bolti vallutavad USA teed

Chevrolet tutvustas 130st Bolti elektriautost koosnevat isejuhtivate autode kompaniid. Need autod liituvad poolesaja Boltiga, mis juba San Franciscos, Scottsdale’is ja Detroidis testivad.

General Motors väidab end olevat esimene tootja, kes valmistab isejuhtivaid autosid nagu masstoodet. Kõik need Boltid valmisid Michiganis osariigis Orion Townshipis.

Tegevjuhi Mary Barra sõnul aitavad need autod tuua uut visiooni autoga liiklemisest lähemale. “Isejuhtivate autode testimise laienemine pärismaailma aitab kindlustada, et kõik meie autod vastavad turvalisuse ja kvaliteedi nõutele,” ütles ta.

Boltid saavad General Motorsi tütarettevõttelt Cruise Automation tehnoloogia, mille abil omapäi sõita. Cruise Automation on isejuhtivaid Bolte testinud 2016. aastast.

Märksõnad: autouudised
Jaga: