Apple’i juht kinnitas, et nad arendavad isejuhtimise lahendusi

Apple’i roll isejuhtivate autode arengus on segane. Mõni aeg tagasi saime teada, et suure hurraaga väljakuulutatud isejuhtivat õuna-autot ei tule, kuigi esialgsed plaanid oli tehnikahiiul suursugused. Reaalsuses on aga projekt Titan kas surnud või hinge vaakumas.

Aga Apple pole isejuhtivatele autodele, mis saab varsti uueks reaalsuseks, käega löönud. Ettevõte töötab välja süsteeme ja tehnoloogiaid, mis aitaksid isejuhtivatel autodel liigelda. “Keskendume isejuhtimist võimaldavatele süsteemidele,” ütles tegevjuht Tim Cook. “Meie näeme seda tähtsa baastehnoloogiana ning sellest saab seniste tehisintellektide kroonjuveel,” rääkis Cook. Ta tunnistas, et tõenäoliselt on tegu kõige keerulisema tehisintellekti väljatöötamise projektiga.

Apple avalikustas paar kuud tagasi isejuhtivate autode arendamise ja testimise visiooni. Seal kirjutab ettevõte, et tahab sügavuti uurida, kuidas masinad õpivad ning tegutsevad automatiseeritult.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

130 isejuhtivat Chevrolet Bolti vallutavad USA teed

Chevrolet tutvustas 130st Bolti elektriautost koosnevat isejuhtivate autode kompaniid. Need autod liituvad poolesaja Boltiga, mis juba San Franciscos, Scottsdale’is ja Detroidis testivad.

General Motors väidab end olevat esimene tootja, kes valmistab isejuhtivaid autosid nagu masstoodet. Kõik need Boltid valmisid Michiganis osariigis Orion Townshipis.

Tegevjuhi Mary Barra sõnul aitavad need autod tuua uut visiooni autoga liiklemisest lähemale. “Isejuhtivate autode testimise laienemine pärismaailma aitab kindlustada, et kõik meie autod vastavad turvalisuse ja kvaliteedi nõutele,” ütles ta.

Boltid saavad General Motorsi tütarettevõttelt Cruise Automation tehnoloogia, mille abil omapäi sõita. Cruise Automation on isejuhtivaid Bolte testinud 2016. aastast.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

LG Chem ei kinnita Volkswageniga 5,5 miljardi suuruse tehingu sõlmimist

Korea tehnikahiiu LG tütarettevõte LG Chem lükkab ümber meedias levinud väite, et nad sõlmisid Volkswagen Grupiga 5,5 miljardi euro suuruse lepingu. Lehtede järgi hakkab LG Chem sakslastele elektriautode akusid tootma.

Sellise teatega tuli välja DongA Ilbo, mis kirjutas, et LG hakkab valmistama MEB platvormile elektriakusid. Hetkel pakub Volkswagen Grupp Golf ja Up! elektriautosid. Esimene nende puhtatõuline elektrisõiduk valmib 2020. aastal.

LG kordas, et ühtegi lepingut pole sõlmitud ning ei täpsustanud, kas käivad läbirääkimised.

LG Chem valmistab akusid General Motorsile, Renault ja Volkswagenile.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen avalikustas uue Polo tiiserid

Volkswagen esitleb reedel järgmise põlvkonna Polot. Tootja näitab meelitusfotodel, milline uus väikeauto on.

Väikeauto ehitatakse MQB A0 platvormile nagu ka Seat Ibiza, mille tootmisega juba alustati. Senini nähtud prototüüpide fotod lubavad arvata, et Volkswagen uue Pologa midagi uut ei katsetata. Küll aga tuleb uus Polo eelmisest veidi suurem. Polo kapoti alla jõuavad kolme- ja neljasilindrilised mootorid.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Isejuhtiv Chevrolet Bolt ja jalgrattur põrkasid kokku

Chevrolet testib oma autonoomset tehnoloogiat teatavasti elektriliste Chevrolet Boltide abil. Mai lõpus toimus seal omapärane kokkupõrge, kus keegi õnneks tõsiseid vigastusi ei saanud. 

Nimelt sõitis Bolt 25. mail San Franciscos iseseisvalt oma sõidurajal ja sooritas parajasti vasakpööret. Sisemisel sõidurajal olnud auto hakkas ootamatult aga Bolti rajale kalduma. Kokkupõrke vältimiseks otsustas Bolti tarkvara äkitselt pidurdada. Sellele ei suutnud aga reageerida täpselt auto taga sõitnud jalgrattur, kes Boltile tagant sisse põrutas. 

Autos olijad vigastada ei saanud. Jalgrattur kriimustas põlve ning lubas igaks juhuks arsti juurest läbi käija, kuid ka temal esialgu midagi tõsist ei tuvastatud. 

Oma rajalt kõrvale kalduvad autod on linnaliikluses tegelikult tavaline probleem. Mäletatavasti muudeti isegi Tallinnas Niine tänava ja Põhja puiestee ristumine üherealiseks, sest Niine tänavalt tulnud juhid ei mahtunud kitsastesse sõiduradadesse lihtsalt ära ja põrkasid kogu aeg kokku. Ühest küljest on hea ja igati elementaarne, et Bolt sellele reageerida suudab, samas võib ka küsida, kas tarkvara reaktsioon oli sellisel kujul vajalik, ehk kas auto aitas õnnetuse põhjustamisele kaasa. Samas liikluseeskirjade järgi ei teinud auto midagi valesti. 

Märksõnad: autouudised
bolt isejuhtiv auto cruise automation kokkupõrge gm
Jaga: