Waymo lõpetab väikeste ja sõbraliku ilmega isejuhtivate autode testimise, keskendub suurematele masinatele

Google'i isejuhtivaid autosid arendav üksus, mis tänaseks kannab Waymo nime, esitles 2014. aastal oma visiooni tuleviku linnade vahel ringi vuravatest autodest. Google'i autonoomsed Firefly autod pidid juba oma välimusega sisendama sõbralikkust, veendes niimoodi inimesi uudset tehnoloogiat paremini kasutama. 

Aeg on aga oma korrektuurid teinud ning üha laiem isejuhtivate autode testimine annab esimesed signaalid ka sellest, mida inimesed isejuhtivatelt autodelt või sisuliselt taksodelt ootavad. Tuleb välja, et sarnaselt autode ostmisele ootavad ka takso- või sõidujagamisteenust kasutavad inimesed suuremaid autosid. 

Hetkel kasutab Waymo teiste seas oma tehnoloogia testimiseks ja arendamiseks Chrysler Pacifica mahtuniversaale ning selles suunas plaanitakse ka jätkata. Lisaks ütles Waymo, et masstootmises sõidukite kasutamine avab rohkem võimalusi testimiseks kui Firefly'd, mille tippkiirus oli maksimaalselt 40 km/h. 

Waymo astub sellega veel ühe sammu kaugemale ise autode tootmisest ning kavatseb luua vaid autonoomseks sõiduks vajaliku tehnoloogia, platvormi. Suuremad autotootjad pole koostööst Waymoga üldiselt väga huvitatud olnud, kuigi Waymo ja FCA koostöö võib selles osas palju uusi uksi avada. 

Märksõnad: autouudised
google firefly fca chrysler pacifica
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Isejuhtiv Chevrolet Bolt ja jalgrattur põrkasid kokku

Chevrolet testib oma autonoomset tehnoloogiat teatavasti elektriliste Chevrolet Boltide abil. Mai lõpus toimus seal omapärane kokkupõrge, kus keegi õnneks tõsiseid vigastusi ei saanud. 

Nimelt sõitis Bolt 25. mail San Franciscos iseseisvalt oma sõidurajal ja sooritas parajasti vasakpööret. Sisemisel sõidurajal olnud auto hakkas ootamatult aga Bolti rajale kalduma. Kokkupõrke vältimiseks otsustas Bolti tarkvara äkitselt pidurdada. Sellele ei suutnud aga reageerida täpselt auto taga sõitnud jalgrattur, kes Boltile tagant sisse põrutas. 

Autos olijad vigastada ei saanud. Jalgrattur kriimustas põlve ning lubas igaks juhuks arsti juurest läbi käija, kuid ka temal esialgu midagi tõsist ei tuvastatud. 

Oma rajalt kõrvale kalduvad autod on linnaliikluses tegelikult tavaline probleem. Mäletatavasti muudeti isegi Tallinnas Niine tänava ja Põhja puiestee ristumine üherealiseks, sest Niine tänavalt tulnud juhid ei mahtunud kitsastesse sõiduradadesse lihtsalt ära ja põrkasid kogu aeg kokku. Ühest küljest on hea ja igati elementaarne, et Bolt sellele reageerida suudab, samas võib ka küsida, kas tarkvara reaktsioon oli sellisel kujul vajalik, ehk kas auto aitas õnnetuse põhjustamisele kaasa. Samas liikluseeskirjade järgi ei teinud auto midagi valesti. 

Märksõnad: autouudised
bolt isejuhtiv auto cruise automation kokkupõrge gm
Jaga:

Opeli tegevjuht astus tagasi, võib liikuda Audisse

Opeli tegevjuht Karl-Thomas Neumann teatas tagasi astumisest, andes niimoodi varsti PSA omandusse minevale Opelile puhta lehe uuesti alustada. Neumann on viimase 4 aastaga korraliku töö ära teinud ning suutnud märkimisväärselt Opeli mainet kasvatada. Tema ameti võtab üle Opeli senine finantsjuht Michael Lohscheller. 

General Motorsi presidendi Dan Ammanni sõnul on Opel Neumanni juhtimise all teinud tohutu arenguhüppe ning varasemalt pidevalt kahjumis olnud ettevõtte näol on nüüd tekkinud autotootja, millel on potentsiaali üle pika aja taas ka kasumisse jõuda. 

Neumann on ise natukene PSA-d kritiseerinud, väites et viimased ei keskendu piisavalt elektriautodele ja riskivad niimoodi lähitulevikus oma positsiooni kaotamisega. 

Neumann tõenäoliselt tööta ei jää. Kuigi midagi pole veel kinnitatud, liiklevad jutud, nagu tunneks Neumanni vastu huvi Volkswagen Grupp, mis tahab väidetavalt välja vahetada Audi tegevjuhi Rupert Stadleri. Seni on Stadleri kõige tõenäolisemaks asendajaks peetud just Neumanni. 

Märksõnad: autouudised
neumann stadler gm psa
Jaga:

Saksa valitsus andis korralduse Porsche heitgaasi koguste uurimiseks

Saksa transpordiminiseerium andis korralduse selgitada välja, kas Porsche kasutas NOx heitgaaside tegeliku koguse peitmiseks petuseadeldist.

Kahtluse all on V6 diiselmootor, mis pärineb Audilt. Audi on ka ise Saksa valitsuse uurimise all, sest mudelid nagu A8, A7, Q7 ja Q5 paiskaid õhku lubatust rohkem heitgaase. Porsche Cayenne on Q7 vennasmudel. Porsche ja Audi kuuluvad Volkswagen Gruppi.

Saksa väljaanne Der Spiegel kirjutas reedel, et Cayenne’i V6 TDI toodab lubatust märkimisväärselt rohkem saastet ning lasi testida heitgaasikoguste hulka. Selgus, et auto astus lubatud normidest suure kaarega üle.

Porsche ütles, et neid teste ei saa võtta usaldusväärsena ning heitgaaside kogus sõltub mootori koormusest, kiirusest ja temperatuurist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Hyundail valmib järgmine aasta suure sõiduulatusega elektriauto

Suuruselt viies autotootja maailmas Hyundai lubab paisata tuleva aasta esimeses pooles müügile tuttuue elektriauto.

Korea tootja liigub vaikselt elektriautode suunas, kuid nende müük on jätkuvalt languses. Hyundai ütles, et nende mudel Ioniq on esimene auto USAs, mida pakuti kolme elektrilise seadistusega ja oli USA Keskkonnakaitseagentuuri andmetel kõige efektiivsem auto.

Ioniq oli Hyundai esimene suurem samm elektriautode poole. Nüüd valmistutakse uuesti jalga teise jala ette panema. Tootja lubab järgmist suure sõiduulatusega elektriautot. Selleks võib olla Kona linnamaastur. Igal juhul töötab Hyundai neid välja kas vennastootja Kiaga.

Korea analüütiku Lee Hang-koo hinnangul ei muuda Hyundai USAs või Euroopas ühe elektriautoga rivaalidele ohtlikuks. See juhtub ainult juhul, kui selle mudeli hind on ostja jaoks väga hea ehk odav. “Juba praegu müüakse häid elektriautosid nagu Bolt ja Tesla. Hyundail on kerge hinda alla tuua, sest auto tootmiskulud on suured,” rääkis Hang-koo, kes arvas, et Hyundai käik on pigem sümboolne, kui reaalselt maailma kõigutav. On ju ka Lõuna-Korea valitsus liikumas roheliste autode suunas.

Märksõnad: autouudised
Jaga: