Elektriautode turg jõudis viie aastaga kahe miljonini

Viie aastaga tegid elektriautod suure hüppe ning eelmise aasta jooksul osteti neid juba kaks miljonit, kirjutab rahvusvaheline energia agentuur.

Mullu kasvas registreeritud pistikhübriidide ja elektriautode arv üle maailma 60%. Suurest kasvust hoolimata moodustavad elektriautod vaid 0,2% maailma sõiduautodest.

Elektriautodest suur osa paikneb kümnes riigis. 95% elektriautodest müüakse Hiinasse, USAsse, Jaapanisse, Kanadasse, Suurbritanniasse, Prantsusmaale, Saksamaale, Hollandisse, Norrasse ja Rootsi.

Hiina on pika puuga maailma suurim elektriautode turg. 40% maailmas müüdud elektrisõidukitest paiknevad just Hiinas, kus müüakse USAst kaks korda rohkem elektrimasinaid. Agentuur nentis, et elektriautode populaarsus sõltub otseselt riigi poliitikast ja visioonist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kia valmistub uut linnamaasturit turule paiskama

Kia avalikustas eile visandid uuest Stonic linnamaasturist. Tootja sõnul on see nende senini kõige rohkem kohandatav mudel.

Nissan Juke’i rivaali nimi on Stonic ning Korea tootja sõnul on linnamaastur “pilkupüüdev ja enesekindel” ning “Euroopa disainikeelega”. Stonicust saab Kia jaoks tähtis mudel just Euroopas, sest järgmiseks aastaks prognoositakse, et linnamaasturite turg Euroopas ületab kahe miljoni piiri.

Stonic tuleb müügile sel aastal, kui on ära esinenud Frankfurdi näitusel. Põhja-Ameerikasse jõuab Stonic pärast Los Angelese messi novembris.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla avalikustas esimese foto Model Y-st

Teisipäeva pärastlõunal toimus järjekordne Tesla aktsionäride koosolek, kus lisaks senise suuna jätkamisele avaldati ka mitmeid põnevaid detaile Tesla tulevikuambitsioonide kohta. 

Esimeseks neist võib nimetada meelitusfotot Tesla järgmisest autost - Model Y-st. Model Y saab olema Model X-i väiksem ja taskukohasem vend. Viimasel ajal on Tesla keskendunud peamiselt Model 3 tootmise käima lükkamisele ning Model Y on seetõttu veidi tahaplaanile jäänud, kuid kulisside taga käib töö edasi. Musk kinnitas veelkord, et Model Y ehitatakse täiesti uuele platvormile, millega tahetakse auto valmistamise protsessi revolutsiooniliselt uuendada. Eesmärgiks on tootmise hind alla tuua ning auto valmistamist senisest enam automatiseerima. 

Musk isegi tunnistas, et Model X-i juures tehti suur viga, kui see ehitati Model S-iga samale platvormile. Traditsiooniline tarkus väidab, et ühise platvormi kasutamine hoiab kulusid kokku, kuid Muski sõnul peab seetõttu tegema liialt palju kompromisse, mis teevad masina tootmise keerulisemaks ja kallimaks. 

Lisaks teatas Musk, et esimesed Model 3-d hakkavad olema väga lihtsad ning klientidel puudub suurem võimalus erinevate lisade valimiseks. Model 3 tootmine on Tesla jaoks kriitilise tähtsusega ning nad tahavad kogu protsessi ladusamaks muuta, kusjuures olulist rolli hakkab mängima võimalikult ühetaoliste autode valmistamine. Kui tootmine on sujuvalt käima saadud, lisandub ka suurem valik lisavarustust. 

Musk ei jätnud tähelepanuta ka Mobileye, mille riist- ja tarkvara kasutamise nad eelmisel aastal lõpetasid. Ta ütles, et praeguseks on Tesla enda valmistatud sensorid ja tarkvara jõudnud sisuliselt samale tasemele Mobileye tehnoloogiaga ning juba lähiajal peaks tarkvara areng veelgi kiirenema. 

Sellega tunnistas Musk, et Mobileye'ga koostöö lõpetamine oli Tesla jaoks tegelikult võrdlemisi suur tagasilöök. Praeguseks on nad isejuhtiva tehnoloogia osas jõudnud või jõudmas samale tasemele, kus nad tegelikult täpselt aasta tagasi olid. Oma süsteemi tööle saamine on neil võtnud planeeritust sisuliselt pool aastat kauem, kuid Tesla loodab nüüd uuesti suuri edusamme hakata tegema. 

Musk kinnitas taas, et Tesla reka esitlus toimub septembris ning kui kõik sujub, võiks nende raskeveokid turule jõuda juba 2019. aastal. 

Märksõnad: autouudised
model y musk reka semi elektriauto mobileye
Jaga:

Aston Martin plaanib valmistada ka teise keskmootoriga superauto

Aston Martin kinnitas lõpuks, et plaanib lisaks Valkyriele ehitada ka teise keskmootoriga auto. Aston Martin Valkyrie on teatavasti Red Bulli ja Adrian Neweyga ühiselt loodav hüperauto, mis peaks valmides Silverstone'i ringraja läbima kiiremini kui F1 auto. 

Valkyrie on aga juba oma olemuselt masin, mida toodetakse vaid käputäis ning mis hakkab olema ka väga, väga kallis. Aston Martin tahab nüüd mudelivalikusse lisada ka teise keskmootoriga auto, mis oleks huvilistele lihtsamini kättesaadav. 

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer sõnas, et hetkel on nende autode keskmine müügihind Ferraridest veidi madalam, samas kui Valkyrie hind võiks jääda kuskil 3 miljoni euro kanti. Seega oleks igati loogiline luua mingi mudel ka sinna vahemikku, midagi sellist, mis näiteks Ferrari 488GTB-ga konkureeriks. Sellega püüab Aston Martin siseneda tiheda konkurentsiga segmenti, kus hetkel domineerivad Ferrari, Lamborghini Huracan ning McLaren 720S.  

Suurepäraste sõiduomaduste jaoks on vaja head kaalujaotust, mida keskmootoriga auto ka pakub. Lisaks usub Palmer, et Valkyrie loomiselt saadav kogemus aitab neil seda tõeliselt võidusõiduhinge tuua ka veidi odavamatesse mudelitesse, luues võimaluse olemasolevate tootjatega edukalt konkureerimiseks. 

Esimesed Aston Martin Valkyried peaks valmima 2019. aastal, uus, seni veel nimetama mudel võiks klientideni jõuda 2021. aastal. 

Märksõnad: autouudised
valkyrie keskmootor superauto palmer
Jaga:

Opel kinkis paavstile Ampera-e elektriauto

Hetkel veel General Motorsi omanduses olev Opel kinkis paavst Franciscusele elektriauto Ampera-e. Tegu on Euroopa turule suunatud versiooniga Chevrolet Boltist. Vatican City püüab laiemalt keskkonnasõbralikumaks muutuda ning elektriautode kasutamine on osa sellest programmist. Vatican City loodab saada esimeseks "CO2-vabaks" riigiks maailmas ning kuigi suuremas plaanis nad sellega otseselt maailma eriti ei muuda, võib see siiski olla heaks inspiratsiooniks teistele. 

Kui Chevrolet Bolt suudab USA testtsükli kohaselt täis akudega sõita 383 km kaugusele, siis Euroopa tunduvalt vähemnõudliku NEDC standardi järgi sõidab Ampera-e koguni 520 km kaugusele. Igal juhul on tegu hetkel antud segmendi kõige võimekama elektriautoga, Ampera-ega suudab vähemalt sõiduulatuses osas konkureerida vaid Tesla Model S ja Model X, kuigi lähiajal peaks sarnase võimakusega elektriautosid rohkel juurde tekkima. 

Kõigest mõned kuud tagasi teatasid PSA ja General Motors, et PSA ostab Opeli ja ka Vauxhalli 2 miljardi euro eest. Hetkel ootab tehing aga veel regulaatorite nõusolekut, kuigi ületamatuid takistusi seal ei nähta. Peale tehingu kinnitamist muutub PSA Euroopa suuruselt teiseks autotootjaks, jäädes alla vaid Volkswagen Grupile. 

Märksõnad: autouudised
ampera-e elektriauto paavst franciscus
Jaga: