Uuring: elektriautod on rohelisemad kui ei kunagi varem

Elektriautode kriitikute hulka kuuluvad ka need, kelle väitel pole elektriauto sisepõlemismootoriga autost sugugi keskkonnasäästlikumad, kuna nendes kasutatav elekter pärineb tihtipeale fossilsete kütuste põletamisest. Sellele on tegelikult raske vastu vaielda, sealhulgas ka Eestis, kus suur osa elektrienergiast toodetakse põlevkivist. 

USA teadlaste grupeering Union of Concerned Scientist viis aga läbi uuringu, mille tulemusel selgus, et elektriautod muutuvad ka selles osas üha rohelisemaks. Kuna taastuvenergia osakaal energiabilansis pidevalt suureneb, muutuvad üha rohelisemaks ka elektriautod. Teadlaste hinnangul on tänapäevased elektriautod keskkonnasäästlikuselt nüüdseks võrreldavad sisepõlemismootoriga autodega, mille kütusekulu 100 km läbimiseks on 3,2 liitrit. 

Tõsi, see number võib riigiti erineda, sõltuses suurest sellest, millistest allikatest elektrienergia pärineb. Tuule- ja päikeseenergia üha laiem levik kogu maailmas muudab aga energiatootmise üha rohelisemaks ning kahjuks pole võimalik autodel iseenesest rohelist energiat toota, seega tulevikku vaadates on roheline transport ikkagi võimalik vaid elektri- või vesinikuautoe abil. 

Teadlased lükkasid ümber ka populaarse väite, nagu kuluks elektriautode valmistamiseks rohkem energiat, mida autod oma elutsükli jooksul tagasi ei teeni. Näiteks tavalise, u 130 km kaugusele sõitva elektriauto tootmine tekitab tavaautost 15 protsenti rohkem kasvuhoonegaase, kuid see vahe teenitakse tagasi juba auto kuuekuulise kasutamise jooksul. Kõik sellele perioodile järgnevad sõidud aitavad aga juba keskkonda puhtamana hoida. 

Märksõnad: autouudised
uuring
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Seat avas keskklassi linnamaasturile nime leidmiseks konkursi

Volkswagen Grupi kuumavereline Hispaania perekonnaliige Seat palub rahva abi, et aidata leida nimi tulevasele keskklassi linnamaasturile.

Nime välja pakkudes on tähtis, et seda nime kannaks mõni Hispaania piirkond ja et seda saaks erinevates keeltes lihtsasti hääldada. Ettepanekuid saab Seati kodulehe kaudu saata kuni 22. juunini.

Septembris Frankfurdi autonäitusel tullakse lagedale kolme lõppvooru jõudnud nimega, misjärel korraldatakse rahvahääletus. Nimi kuulutatakse välja 15. oktoobril.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Citroën jättis hüdraulilise vedrustusega hüvasti

Citroën lõpetas alates 2007. aasta sügisest tootmises olnud C5 mudeli valmistamise ning ütles seeläbi ka nägemist hüdraulilise vedrustusele, vähemalt praeguseks.

Viimane C5 pandi kokku Rennes’i tehases asuvas tehases. Hetkel tähendab see ka lõppu tootja tuntud hüdropneumaatilisele vedrustusele. Citroën kuulutas 2015. aastal, et asendab selle tehnoloogia millegi uue ja paremaga. Peamine põhjus, miks hüdrovedrustusest lahti öeldi, oli kõrged kulud ja väikene nõudlus.

Teise põlvkonna C5 müüdi kümne aastaga 635 000 tükki, neist enamus Euroopasse. Eelmisel aastal ostsid eurooplased aga vaid 10 000 C5 mudelit.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault tahab autodes kasutatud akublokid kodudesse viia

Autotootjad kipuvad üha enam energeetikavaldkonda, seda võib eriti hästi näha Tesla, kuid üha tugevamalt ka Mercedes-Benzi näol. Nüüd tahab ka Renault osa sellest tulevikku vaatavast pirukast endale saada. 

Renault proovib oma niši leida aga läbi akude taaskasutamise. Nimelt plaanib Renault kokku koguda nende elekti- ja hübriidautodel juba kasutuses olnud akud, need üle vaadata ja korrastada ning seejärel koduste akupankadena uuesti kasutusse anda. Renault hinnangul võiksid sellised taaskasutatavad kodused akublokid kesta umbes 10 aastat. Akude paigaldamiseks võeti endale partneriks Powervault. 

Renault hinnangul võidavad antud projektist kõik. Esimese hooga loodus, sest olemasolevatest akudest võetakse enne põhjalikku ümbertöötlust viimast. Teiseks võidab autoomanik, sest tema auto aegunud akubloki järele tekib reaalne nõudlus ning viimasena võidab lõpptarbija, kes saab oma koju võrdlemisi odava hinnaga akubloki. 

Renault hinnangul saabki nende suurimaks tugevuseks hea hind. Kuna nad kavatse täiesti uut akublokki tootma hakata, saavad nad konkurentidega võrdse mahutavuse pakkuda 30 protsenti madalama hinnaga. Olukorras, kus selliste akublokkide majanduslik tasuvus on niigi kaheldav või parimal juhul väike, võib 30-protsenti odavam hind kogu projekti rohelisse viia. 

Märksõnad: autouudised
powervault akublokk elektriauto
Jaga:

Video: Toyota katsetas lendava auto prototüüpi

Lisaks mitmetele teistele ettevõtetele proovib lendavat autot ehitada ka Toyota. Toyota lähemaks eesmärgiks on ühte inimest kandva lendava auto prototüüp valmis saada juba 2020. aasta Tokyo olümpiamängudeks. 

Eesmärgiks on seega väike lendav auto, mis suudab traditsioonilistel teedel sõita ning mingi hetk ka õhku tõusta. Just õhust peaks auto lõpuks süütama ka olümpiatule. Õnneks on Toyotal veel kolm aastat aega, sest praegune prototüüp on igatepidi alles väga noor. 

Projekti varajasest staadiumist hoolimata kutsus Toyota juba praegu ajakirjanikud ja huvilised oma prototüübi katselendu vaatama. Prototüübi valmistas Cartivator Resource Management, kuhu Toyota investeeris antud projekti jaoks umbes 400 000 dollarit. Paraku esimene lend väga edukaks ei osutunud, kuid tundus, et probleem seisnes pigem tarkvaras ning füüsiliselt on masin lennuks täiesti pädev. 

Nüüd tuleb lennumasin suuremaks ja võimsamaks ehitada ning see mingil viisil ka maanteel sõitma panna. 

Märksõnad: autouudised
lendav auto tokyo olümpiamängud
Jaga: