Apple võimaldab sõidu ajal telefoni segavad teavitused välja lülitada

Apple avalikustas eile hulgaliselt infot uute vidinate ning ka tarkvaraliste lahenduste kohta. Tuleb välja, et kõige muu kõrvalt jäi neil korralikult aega ka autojuhtide elu ohutuks muutmiseks. Tänapäeva ühiskonnas on ikka nii, et ega inimesed ise tihtipeale enda käitumist kontrollida ei suuda ning nii lõigi Apple oma iOS 11 operatsioonisüsteemi võimaluse auto juhtimise ajal automaatselt kõik meeldetuletused ja muud potentsiaalselt tähelepanu kõrvale juhtivad rakendused välja lülitada. 

Tegu on üsna nutika süsteemiga, mis tuvastab Doppleri efekti abil telefoni liikumise kiiruse ning kui telefon liigub piisavalt kiirelt, siis suure tõenäosusega on ta autos. Peale lahenduse esmakordset käivitamist on rakendus edaspidi suuteline iseseisvalt meeldetuletused sõidu ajal välja lülitama. Kui keegi sõidu ajal autojuhile sõnumi saadab, teatab telefon automaatselt, et inimene juhib antud hetkel autot ja ei saa hetkel vastata. Telefoni omanikul on võimalik antud rakendus iga kell välja lülitada, lisaks on võimalik teatud olulised kontaktid lisada erandite nimekirja, nii et nemad saaksid juhiga isegi sõidu ajal ühendust. 

Kui Apple'i autodes kasutatav tarkvara CarPlay loob teist teed pidi juhile võimaluse sõidu ajal turvaliselt telefoni kasutada, siis antud rakendus on suunatud pigem nendele, kelle autol CarPlay puudub. 

Lisaks uuendas Apple ka kaardirakendust, lisades sinna viite, millisel sõidurajal juht oma sihtkohta jõudmiseks liiklema peaks. Samuti hakkab kaardirakendus GPS-i abil mõõdetavat kiirust näitama. Kõik need ja mitmed teised uuendused peaksid Apple'i kasutajateni koos uue iOS 11-ga jõudma juba sel sügisel. 

Märksõnad: autouudised
mobiiltelefon ohutus
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault tahab autodes kasutatud akublokid kodudesse viia

Autotootjad kipuvad üha enam energeetikavaldkonda, seda võib eriti hästi näha Tesla, kuid üha tugevamalt ka Mercedes-Benzi näol. Nüüd tahab ka Renault osa sellest tulevikku vaatavast pirukast endale saada. 

Renault proovib oma niši leida aga läbi akude taaskasutamise. Nimelt plaanib Renault kokku koguda nende elekti- ja hübriidautodel juba kasutuses olnud akud, need üle vaadata ja korrastada ning seejärel koduste akupankadena uuesti kasutusse anda. Renault hinnangul võiksid sellised taaskasutatavad kodused akublokid kesta umbes 10 aastat. Akude paigaldamiseks võeti endale partneriks Powervault. 

Renault hinnangul võidavad antud projektist kõik. Esimese hooga loodus, sest olemasolevatest akudest võetakse enne põhjalikku ümbertöötlust viimast. Teiseks võidab autoomanik, sest tema auto aegunud akubloki järele tekib reaalne nõudlus ning viimasena võidab lõpptarbija, kes saab oma koju võrdlemisi odava hinnaga akubloki. 

Renault hinnangul saabki nende suurimaks tugevuseks hea hind. Kuna nad kavatse täiesti uut akublokki tootma hakata, saavad nad konkurentidega võrdse mahutavuse pakkuda 30 protsenti madalama hinnaga. Olukorras, kus selliste akublokkide majanduslik tasuvus on niigi kaheldav või parimal juhul väike, võib 30-protsenti odavam hind kogu projekti rohelisse viia. 

Märksõnad: autouudised
powervault akublokk elektriauto
Jaga:

Video: Toyota katsetas lendava auto prototüüpi

Lisaks mitmetele teistele ettevõtetele proovib lendavat autot ehitada ka Toyota. Toyota lähemaks eesmärgiks on ühte inimest kandva lendava auto prototüüp valmis saada juba 2020. aasta Tokyo olümpiamängudeks. 

Eesmärgiks on seega väike lendav auto, mis suudab traditsioonilistel teedel sõita ning mingi hetk ka õhku tõusta. Just õhust peaks auto lõpuks süütama ka olümpiatule. Õnneks on Toyotal veel kolm aastat aega, sest praegune prototüüp on igatepidi alles väga noor. 

Projekti varajasest staadiumist hoolimata kutsus Toyota juba praegu ajakirjanikud ja huvilised oma prototüübi katselendu vaatama. Prototüübi valmistas Cartivator Resource Management, kuhu Toyota investeeris antud projekti jaoks umbes 400 000 dollarit. Paraku esimene lend väga edukaks ei osutunud, kuid tundus, et probleem seisnes pigem tarkvaras ning füüsiliselt on masin lennuks täiesti pädev. 

Nüüd tuleb lennumasin suuremaks ja võimsamaks ehitada ning see mingil viisil ka maanteel sõitma panna. 

Märksõnad: autouudised
lendav auto tokyo olümpiamängud
Jaga:

Jaapanis alustati Infiniti Q50 2018 tootmisega

Sel aastal Genfis esinenud Infiniti Q50 2018 kokku panemisega alustati Jaapanis Tochigi tehases. Kui autod on koos, siis hakatakse neid maailma eri otstesse saatma.

Infiniti esimees Roland Krüger polnud kiidusõnadega kitsi. “Uue Q50 koostöökvaliteet ja lahendused on tipptasemel ja vastavad Infiniti standarditele. Insenereid ja tehase töötajad suurendavad tootmismahte ning juba ootame, et saaksime luksussedaani kõigile soovijatele saata,” ütles Krüger.

Infiniti kõige populaarsemat mudelit on siiani ostetud 210 000 korral. Uue Q50 välimust väga palju ei muudetud, vaid piirduti maitseka värskendamisega. Q50 müüakse kolmes variandis (Sport, Pure ja Luxe). Kõige võimsam Q50 kasutab 3-liitrist turbomootorit.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Elon Musk lubas isiklikult tööõnnetusi uurima hakata

Võib vaielda, et Tesla on pingeliste tähtaegade ja tootmise kiire kasvatamise nimel mõnevõrra järgi andnud tehasetöötajate turvalisuse osas. Veel hiljuti juhtus Tesla Freemonti tehases autotööstuse keskmisest enam õnnetusi, kuigi viimasel ajal on nad jõudnud niiöelda keskmisele või isegi sellest paremale tasemele. Sellest hoolimata on just viimastel kuudel hakanud levima jutud, justkui sunniks Tesla töötajaid ebamõistlikult palju töötama ning kui töötajad läbi põlevad, asendatakse nad uutega ja sama protsess kordub uuesti. 

Muskile ei meeldi ametiühingud ning ka kuuldused kehvadest tingimustest võivad ka uute töötajate leidmise keeruliseks muuta, mistõttu asubki Musk nüüd personaalselt vigastuste vähenemisega tegelema. Oma hiljutises töötajatele saadetud kirjas käskis Musk kõigidest tulevastest vigastustest ja õnnetustest otse talle teatada. 

"Ma kohtun iganädalaselt turvalisusmeeskonnaga ning soovin edaspidi iga vigastatud inimesega ka personaalselt kohtuda, et kuulata nende arvamust, mida on vaja teha edaspidiste õnnetuste vältimiseks. Ma lähen ise tööliiniline ning teen samu ülesandeid, mida töötajadki," lubas Musk. 

Muski sõnul ootab ta sarnast käitumist ka osakonnajuhtidelt, kes peavad oma meeskonna turvalisuse tõstma tähtsaimate prioriteetide hulka. Tesla teatel on nad turvalisusega tegelenud pidevalt ning 2017. aasta I kvartalis juhtus nende tehases juba autotööstuse keskmisest vähem õnnetusi. Täpsemate ja usalduväärsemate andmete saamiseks peab aga terve aasta ära ootama. 

Märksõnad: autouudised
musk vigastused
Jaga: