Waymo kinnitas, et töötab ka isejuhtivate rekade kallal

Alphabetist eraldunud ja nüüd kontserni sees iseseisva üksusena tegutsev Waymo kinnitas möödunud nädalal, et ka töötavad isejuhtivate veoautode korral. Kui seni keskenduti autonoomsete sõidukite arendamisel peamiselt sõiduautodele, siis nüüd võetakse tasapisi fookusesse ka rekad, kusjuures isejuhtivate rekade mõju majandusele ja senisele elukorraldusele võib olla isegi suurem kui autonoomsete sõiduautode oma. 

Waymo võtab pressiteate kohaselt kasutusele oma tänaseks juba kaheksa aasta pikkuse kogemuse isejuhtiva tehnoloogia arendamisel ning asub konkreetsemalt uurima, kuidas seni välja töötatud riistvara ja tarkvara saaks kasutada ka rekade puhul. 

Waymo pole aga ainuke ettevõte, kes autonoomsete rekade nimel vaeva näeb. Uber teatas juba möödunud aasta sügisel, et neil õnnestus üks autotäis Budweiserit ilma juhi abita sihtkohta toimetada, isesõitvaid rekasid töötab välja ka Embark. Samuti on USA sõjavägi teatanud, et asub veel juunikuus oma autonoomseid pikamaaveokeid testima. 

Märksõnad: autouudised
google alphabet isejuhtiv auto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Uuendatud Nissan X-Trail jõuab müügile augustis

Nissan tutvustas eelmise nädala lõpus värsket X-Traili, mis jõuab suve lõpuks esindustesse.

Nissani suurim linnamaastur Euroopas sai uue esivõre, suurema logo, teravama väljanägemisega tuled koos LED päevatuledega ning teistsuguse kujuga udutuled. Kõik need muudatused käivad kaasa Nissani disainikeele V-Motioni värskeima välimusega.

X-Traili elektrilist pagasiluuki saab nüüd avada käsi kasutamata - selleks tuleb vajutada auto õigetele nuppudele ehk toksata õigest kohast tagapamperit. Lisavalikus on LED esituled ja värsked 18-tollised veljed ning neli uut kerevärvi.

Nissan paneb  X-Trail ka isejuhtimist võimaldava lahenduse nimega ProPilot ning seda juba järgmisel aastal. Selle tehnoloogiaga suudab linnamaastur maanteel ja ummikutes roolida, kiirendada ja pidurdada. Lisaks on maasturil andureid, mis jälgivad liiklust ja jalakäijad ning vajadusel pidurdab Nissan juhi reaktsiooni ootamata.

X-Traili mootorid püsivad sama. Baasajam on 1,6-liitrine diisel, mis toodab 130 hj (97 kW). Seda saab paaritada manuaal- kui ka automaatkastiga. 2-liitrine diiselmootor arendab 177 hj (132 kW). Mõlemaid variante saab osta esi- või nelikveoga. Bensiini-fännidele on pakkuda 1,6-liitrine turbomootor, mis käib välja 163 hj (123 kW). See variant tuleb vaid manuaalkasti ning esiveoga.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault Trezor valiti tuntud Itaalia näituse ilusaimaks ideeautoks

Renault Trezor krooniti 1929. aastast toimuva Concorso d’Eleganza Villa d’Estate’i näitusel kõige ilusamaks ideeautoks.

Põhja-Itaalias Como järve kaldal toimunud messil osalenud Trezori teeb erilisemaks see, et auto ka päriselt töötab. Reegli on itaallased loonud, et näitusel käiksid n-ö korralikud ja päris ideeautod, mitte ainult ilusad, aga seest tühjad kestad.

Trezori debüüt toimus mullu Pariisis. Tegu on tagaveolise elektriautoga, mille jõuülekanne pärineb Vormel E sarjas osalevalt Renault vormelilt. Kontseptsioonil on 350 hobujõudu.

Kahjuks jääb Trezor vaid ideeautoks ning auto tootmiseks Renault plaani ei ole.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lamborghinil valmis 8000. Huracan

Lamorghini ainsas tehases Itaalias Sant’Agata Bologneses valmis kolme aasta järel 8000. Huracan.

Tänasel päeval pakub Itaalia tootja mitmeid Huracani variante. Näiteks saab soetada kõvakatusega nelikveolise LP 610-4. Siis on veel olemas tagaveoline 580-S ja Spyer kabriolettvariant.

Kõige võimsam Huracan kannab nime Performante. Selle 5,2-liitrine V10 toodab 630 hj (470 kW) ja 600 Nm.

Huracanil on veel pool teed ees, et lüüa Gallardo müüginumber. Gallardosid osteti 14 022 tükki. Murcielagosid osteti aga vaid 4099 ning Aventador tähistas mullu 5000. mudeli müüki.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Toyota müüs viimased Tesla aktsiad

Toyota ostis sarnaselt Daimlerile 2010. aastal 50 miljoni dollari eest Tesla aktsiaid. Kuid kuna tootjad pole viimasel ajal päid kokku pannud ja ühiselt tehnoloogiaid arendanud, siis otsustas Toyota alles jäänud osaluse maha müüa.

Jaapani tootja müüs 2014. aasta oktoobris suure osa Tesla aktsiatest, teenides nii 700 miljonit dollarit. Daimler, kes ostis osaluse 2009. aastal, pistis taskusse rohkem kui 800 miljonit taala.

Tesla ja Toyota tegid alguses koostööd. Näiteks aitas USA ettevõte RAV4 valmistada ja pääses ise pankrotist. Daimler kasutas Tesla abi Smart ForTwo ja Mercedese B-klassi elektriversioonide välja töötamiseks.

Toyotal oli mullu veel 2,3 miljonit Tesla aktsiat, mis leidsid omaniku ligi poole miljardi dollari eest. Jaapani tootja tegi 50 miljonist dollarist 1,2 miljardit. Toyota hoidis aktsiaid nii pikalt, kuna oli lootus, et koostööd jätkatakse, kuid nii ei läinud.

Märksõnad: autouudised
Jaga: