Elon Muski uus tunnelifirma tahab inimesi transportida 200 km/h liikuvates kapslites

Teatavasti asutas Tesla ja SpaceX-i tegevjuht Elon Musk hiljuti ka tunnelite kaevamist odavamaks muuta püüdva ettevõtte The Boring Company. Lisaks vahvale nimele käib juba praegu töö tunnelikaevamise hinna alla toomisel ning kui see õnnestub, võiks Muski visiooni kohaselt suur osa maismaatransporti maa alla kolida. 

Kui mõned aastad tagasi välja käidud Hyperloopi idee järgi võiksid spetsiaalsed kapslid madala õhurõhuga torudes liikuda umbes 1000 km/h, siis maaalused tunnelid on eelkõige mõeldud sellisena, et sinna mahub sisse tavaline sõiduauto, mis tänaval seiklemise asemel liigub sihtkohta või selle lähedusse mööda maaalust tunnelit kiirusega 200 km/h. Lisaks autode transpordile võiks samas süsteemis koha leida lihtsalt inimestele mõeldud kapslitele, mis asendaks niimoodi mitmeid tänapäevaseid ühistranspordimooduseid. 

Kuigi teoreetiliselt võiks liikluse ka lihtsalt rajatavatesse tunnelitesse suunata, peetakse sellist elektrilisi monorelss-raudtee lahendust tunduvalt turvalisemaks, mis vähendaks tunnelites vajadust ventilatsiooni, tuletõrjesüsteemide ja kõige muu lisanduva järele, muutes juba ainuüksi sellega tunneli rajamise odavamaks. The Boring Company sõnul väheneb tunneli rajamise hind 3-4 korda, kui tunneli diameeter oleks praegustest poole väiksem. 

The Boring Company 200 km/h liikuvad kapslid käituksid justkui vahelülina tänapäevaste transpordivahendite ja Hyperloopi vahel. Viimase arendamise nimel näevad küll mitu ettevõtet vaeva, kuid enne esimese käegakatsutava lahenduse valmimist jäävad kogu projekti kummitama kahtlused Hyperloopi ebamõistlikult kõrges hinnas. 

Märksõnad: autouudised
the boring company pod
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Red Bulli piloodid sõidavad Aston Martinitega, mille konksu otsas on haagissuvilad

Red Bull Racingu võidusõitjad Daniel Ricciardo ja Max Verstappen lähevad Aston Martinitega ringrajale. Et sõit huvitavamks teha, said sportautod enda külge ka haagised.

See video tundub olevat kummardus vanale “Top Gearile”, kus karavanid ja nendes reisivad inimesed olid alatasa peksupoisteks.

Ricciardo sai enda istme alla Aston Martin Vanquish Volante, mis käib välja 568 hj (424 kW). Verstappeni koormat vedas Vanquish S Volante, mis 595-hobujõulisena (444-kW) on meeskonnakaaslase sõidukist kiirem. Mõlema mehe haagis kaalus 400 kg ning andis võidusõidule uue mõõtme.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedes-AMG võib aasta lõpuks müüa 100 000 autot

Mullu osteti 99 235 Mercedes-AMG mudelit. Seda oli 2015. aastaga võrreldes lausa 44% rohkem. Tänavu liigutakse kursil, mida hoides ületatakse maagiline 100 000 piir.

Kui nii läheb, siis jõutakse Mercedes-AMG ajaloos esmakordselt kuuekohalise numbrini. Tootja võlgneb edu Euroopas populaarsele A-klassile ning USAs südameid võitvale CLA-le. Vähemalt nii ütles Mercedes-AMG turundusjuht Britta Seeger. “Me pakume A43 mudelit, mille suurepärased sõiduomadused sobivad juhile, kes pole veel valmis 63 mudeli rooli istuma,” ütles ta Autocar’ile.

Hoolimata sellest, AMG mudelid muutuvad järjest tavapärasemaks, soovitakse hoida eksklusiivust. Tegevjuht Tobias Moers sõnas, et eksklusiivsus sõltub strateegiast. “Oleme kasvtanud 63 seeria mudelite hulka ning nüüd saame sama teha 43 autodega,” rääkis Moers. Peale 43 seeria peaks inimesi AMG juurde meelitama tulevane Project One - auto, mida toodetakse vaid 275 tükki. Masina hind ületab kahe miljoni euro piiri.

Moers hinnangul kasvab tänavu Mercedes-AMG müük vähemalt kümme protsenti. Kasvule aitavad kaasa uued eraldiseisvad Mercedes-AMG esindused. Hetkel saavad inimesed valida 19 AMG mudeli vahel.

Märksõnad: autouudised
Mercedes-AMG
Jaga:

Uut Mégane R.S.-i nähti Monaco Grand Prix’l

Uus Mégane R.S. ilmus esimest korda avalikkuse ette kuulsal Monaco Grand Prix’l, roolis Renault’ Vormel 1 piloot Nico Hülkenberg. Mudeli ultrasportlik välimus on mõjutatud Renault Spordi uuest disainikontseptsioonist.

 

“Me poleks leidnud paremat momenti uue Mégane R.S.-I rahva ette toomiseks kui 40 aastat pärast Renault sisenemist Vormel 1 sarja,” ütles Renault Sport Cars tegevdirektor Patrice Ratti.

 

See ei olnud esimene kord Nico Hülkenbergile uue Mégane R.S.-iga sõita. Ta rääkis, et testisin uut Mégane R.S.-I juba siis, kui mudel polnud veel päriselt valmis. "Mis mulle selle juures enim meeldib?” küsis Hülkenberg "Muidugi kerekuju! Renault Sport on teinud tugevat tööd ka tulemusnäitajate parandamise nimel. Hea tunne oli sõita täna selle autoga legendaarsel Monaco tänavarajal.”

 

Alates algupärase Mégane R.S.-i lansseerimisest 2004. aastal on Renault' eesmärk selle mudeliga olnud mootorispordi vaimustuse jagamine ja võidusõidutehnoloogiate kättesaadavaks tegemine kõigile soovijaile. Ka uue Mégane R.S.-i loomisel on Renault Spordi insenerid kasutanud ära F1-st pärit tehnoloogiaid, et muuta mudeli aerodünaamika, teelpüsimine ja saavutusvõimekus tõeliselt heaks. 

 

Uuelt Mégane R.S.-I esimene ametlik esitlus toimub Saksamaal Frankfurdi autonäitusel 12. septembril 2017, müügile jõuab see 2018. aasta esimeses kvartalis nii manuaal- kui ka automaatkäigukastiga. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Uuring: Ka väike hulk isejuhtivaid autosid muudab liikluse rahulikumaks

Kõigi eelduste kohaselt peaksid isejuhtivad autod meie teedele jõudma pigem varem kui hiljem. Tegu pole enam mõne üksiku autotootja ambitsioonika PR-projektiga, vaid enamik suuri autotootjaid on endale eesmärgiks seadnud isejuhtivad autod juba järgmise kümnendi alguses turule tuua. 

Illinoisi, Rutgersi, Temple'i ja Arizona ülikoolid proovisid uurida, kuidas võiks väike hulk isejuhtivaid autosid liikluse sujuvust mõjutada. On ju üldiselt aktsepteeritud teadmine, et teoorias võiks isejuhtivate autodega teede läbivõime oluliselt kasvada, linnades võiks isegi sõiduradu vähendada ja nii üldkasutatavat ruumi juurde võita. Samas, olgu isejuhtivad autod kui kasulikud tahes, nende hulk teedel suureneb ikkagi järk-järgult. Tootmisvõimekused seavad esialgu tehnoloogia kasutusele võtmisele piirangu.

Eelpoolmainitud ülikoolide teadlased viisid läbi eksperimendi, kus kakskümmend autod pandi ühe ringi peale sõitma, igaühe kiiruseks maksimaalselt 15 mph (24 km/h). Üks auto simuleeris isesõitvat autot, see tähendab, et ehkki roolis oli inimene, kasutas auto adaptiivset kiirusehoidjat, ehk juht pidi sisuliselt rooli keerama ning pikivahe hoidmise eest vastutas tarkvara. Ülejäänud juhtidele anti eksperimendi käigus erinevaid ülesandeid, kuidas sõitmisele läheneda, näiteks agressiivselt, üksteisele hästi lähedal jmt. 

Selgus, et juba üksainus autonoomselt käituv masin muudab märkimisväärselt liiklemise pilti. Autonoomne auto suutis märgatavalt vähendada niinimetatud laineefekti, kus iga järgnev auto aeglustab üha enam ning lõpuks tekivad takistusteta koha peal fantoomummikud. Autonoomse auto rahustav mõju suurendas tee läbilakevõimet koguni 40% võrra. 

Isegi uuringu läbiviijad tõdesid, et antud tulemust ei saa üks-ühele reaalsesse maailma ümber tõsta, kuna tegu on ikkagi väga spetsiifilises keskkonnas läbi viidud katsega. Samas on nüüd olemas mingid tõendid, mis lubavad arvata, et juba üksikud isejuhtivad autod võiksid liikluspilti märgatavalt muuta ja seda paremuse suunas. 

Märksõnad: autouudised
isejuhtiv auto katse uuring
Jaga: