Faraday Future loodab lähikuudel leida umbes miljardi dollari väärtuses investeeringuid

Mäletatavasti sattus uus ja ambitsioonikas elektriautode tootja Faraday Future möödunud aasta lõpus tõsistesse majandusraskustesse. Jaanuaris suutsid nad kõigest hoolimata aga esitleda oma esimese mudeli prototüüpi FF91, mis on aga siiski märkimisväärne mudel. 

Faraday Future'i probleemid algasid, kui nende peamine investor, LeEco sattus rahalistesse raskustesse. LeEco oli lisaks FF-ile enda kanda võtnud ka rohkelt teisi kalleid projekte ning neid kõiki ei suudeta lihtsalt rahastada.

Faraday Future on vahepeal tegelenud aga uute investorite otsimisega ning väidetavalt on plaanis nendega ka lähiajal kohtuda. FF-i eesmärk on koguda kokku umbes miljard dollarit, et selle abil tootmine püsti panna ning autotootmisega alustada. FF-i juhid loodavad uued investeeringud kinnitada lähikuudel. 

FF on huvitavas positsioonis, kus neil on olemas tehniliste andmete järgi väga hea toode, kuid neil pole raha, et seda valmistama ja müüma hakata. FF91 võiks suhteliselt vabalt konkureerida näiteks Tesla Model S-iga ning arvestades, et tänasel hetkel pole turul ühtegi tõsiseltvõetavat alternatiivi, leiaksid nad kindlasti endale ka teatud hulga klienti. Iga väiksemgi hilinemine tootmisega muudab ettevõtte tuleviku aga keerulisemaks, kuna lähiaastatel tahavad oma elektriautod müügile tuua ka mitmed traditsioonilised autotootjad näiteks Porsche, Audi ja Mercedes-Benz ning suurem konkurents ei võimalda enam nii lahedalt elada, nagu Tesla seda hetkel teeb. 

Märksõnad: autouudised
ff ff91 leeco elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

BMW tehaste töö on tarnehäirete tõttu häiritud

BMW pikendas tootmispause Saksamaa, Hiina ja Lõuna-Aafrika Vabariigi tehastes, sest roolisüsteemi osade puudumise tõttu pole võimalik autosid kokku panna.

Saksamaa Leipzigi tehas on kinni eelmisest reedest, sest üks Itaalia tarnija pole suutnud vajalikke osasid kohale toimetada. Ka Müncheni tehas on osade puuduse tõttu häiritud.

Hiinas asuv Shenyangi ja LAVis paiknev Rosslyni kompleks suletakse osaliselt. BMW esindaja ütles, et nad antud hetkel ei tea öelda, millal tootmisseisak läbi saab. BMW otsustab tulevikus, kas tarnehäirete tõttu tehakse sarnaseid samme ka mujal.

Tootmine mõjutab 1. ja 4. seeria mudelite tootmist. Iga päev, kui tootmine on häiritud, kaotab BMW miljoneid eurosid.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ferrari muuseum laienes ja sai täiendust

Ferrari tähistab oma 70. sünnipäeva ning laiendas peopäevaks Põhja-Itaalias Maranello linnas paiknevat muuseumi.

Väärtuslikke autosid eksponeeriv asutus võtab nüüd enda alla üle 4100 ruutmeetri. Viimase laiendusega said näituseruumid juurde 600 ruutmeetrit. Lisaks ehitati sobib pind konverentside ja ürituste läbi viimiseks.

Kahte uut näitust tulid avama Ferrari tegevjuht Sergio Marchionne, asepresident Piero Ferrari, Londoni disainimuuseumi direktor Deyan Sudjic ja Maranello linnapea Massilliano Morini. Esimese näituse nimi on “Under the Skin” ja see keskendub Ferrari uutele lahendustele ning omataolistele autodele. Lisaks saab näha tehnilisi visandeid ja eri tüüpi mootoreid.

Teine näitus kannab nime “Infinite Red”. Sellega tähistatakse margi 70. aastat ning seal saab vaadata Ferrari kõige eksklusiivsemaid ringraja ja tänavalegaalseid mudeleid. Nende hulgas on 500 F2, F2004,  F2008 Vormel 1 autod, lisaks ka 250 GT Berlinetta Tdf, 250 GT Berlinetta SWB ja 250 GTO. Puudu ei ole ka F50, LaFerrari, Enzo ja FXX K.

Esimene näitus pakib end kokku sel novembril, teine aasta lõpus.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW kinnitas, et tulemas ka kiire ja kallis M8

See käis nüüd küll kähku. BMW näitas kõigest eelmisel nädalal 8. seeria kupee prototüüpi, nüüd aga teatati, et masinast valmib ka M-versioon.

BMW M-osakond avalikustas napilt enne nädalavahetusel toimunud Nürburgringi 24h sõitu esimesi maskeeritud fotosid tulevasest M8-st. Samuti teatas BMW, et M8 arendamine on käinud juba aastaid, mis tähendab, et ka niiöelda tavalise 8. seeria mudeli kallal on töötatud juba väga pikka aega. 

BMW M-osakonna presidendi sõnul käis mõlema mudeli disainiprotsess paralleelselt. M-osakond on auto arenduses otseselt osalenud ning kui M8 saab suurema fookuse ringrajal kiiremaks sõitmiseks, on selle protsessi käigus parandatud ka 8. seeria sõiduomadusi. 

Tehniliste andmete osas ollakse hetkel veel kidakeelsed. Tõenäoliselt ei paigutata masinasse V12 mootorit, kuna see võiks rikkuda auto kaalujaotuse. Kõige tõenäolisemalt saab masin endale M5-l kasutatava 4,4-liitrise kahe turboga V8, mis tuunitakse M8 jaoks võibolla veelgi võimekamaks. 

BMW M8 saab olema üks tõeliselt kallis BMW. BMW püüab mudelist teha oma uue lipulaeva, paigutades selle kuskile 760Li kõige Rolls Royce Wraithi vahele. Sellega peaks M8 konkurentsi pakkuma Mercedes-AMG S63 Coupe'ile ning Bentley Continental GT-le. Mõned kliendid loodetakse üle lüüa ka Aston Martinilt, Porschelt ning isegi Ferrarilt. 

Märksõnad: autouudised
m8 bmw m
Jaga:

Volkswagen ja JAC hakkavad Hiinas ühiselt elektriautosid tootma

Volkswagen püüab teatavasti diiselmootorite skandaali minevikku jätta ja on seetõttu võtnud suuna elektriautodele. Elektriautode olulisemaks kantsiks on kujunemas Hiina ning Volkswagen sai seal olulise loa oma tegevuse suurendamiseks. Nimelt andsid Hiina ametivõimud Volkswagenil loa koos kohaliku tootja JAC Motoriga luua ühine ettevõte, mis võiks valmistada 100 000 elektriautot aastas. 

Volkswagen ja JAC said ühiste tulevikuplaanide osas kokkuleppele juba möödunud aastal, vahepeal on takistuseks olnud vaid bürokraatia. Volkswagen on endale Hiinas tugeva kliendibaasi loonud, tegu on sealsel turul suurima Lääne autotootjaga. Volkswagenil on varasemalt ühised projektid ka teiste Hiina suuremate tootjatega, näiteks SAIC-i ja FAW-iga. Kuigi JAC-iga loodavas tehases tahetakse hakata ehitama eksklusiivselt elektriautosid, on Volkswagen varasemalt käinud välja eesmärgi müüa Hiinas 2020. aastaks 400 000 hübriidi. 

Hiina autoturg on juba praegu maailma suurim ning tugev kohalolu seal on tulevikku silmas pidades iga autotootja jaoks oluline. Kuna Hiina toetab üleriiklikult ning ka kohalikul tasandil tugevalt elektriautosid, on igati loogiline, et tootjad keskenduvad üha enam just elektrilistele mudelitele. 

Märksõnad: autouudised
jac motor elektriauto hiina
Jaga: