Diiselmootorid kaotasid Euroopas enamuse

Eurooplased ostsid aprillis aasta varasemaga võrreldes 15% vähem diiselajamiga autosid.

Aprillis ostsid eurooplased üleüldse seitse protsenti vähem autosid. Diiselmootoriga autode müük vähenes aga kaks korda kiiremini. 2016. aasta aprillis oli iga teise Euroopas ostetud auto kapoti all diislineelaja. Möödunud kuul aga kukkus see arv 46%-ni, mis tähendab, et diiselmootorid kaotasid turul enamuse.


“Põhjuseid, miks diisel alla jääb, on mitmeid. Kuid kõik viitab sellele, et trepist alla laskumine sai alguse Dieselgate’ist - Volkswageni 2015. aastal hargnema hakanud diisliskandaalist,” ütles JATO Dynamics’i analüütik Felipe Munoz. Lisaks on mitmed riigid kehtestanud seadusi, mis mõjutavad diiselautode omanikke. “Lisaks mõjutab tarbijate käitumist meedia, mis peletab ostjaid diislitest eemale,” rääkis Munoz.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Hiinlaste Geely omandas 51% Lotuse aktsiatest

Hiina autotootja Geely teatas eile, et ostis 49,9 protsendilise osaluse Malaisia autotootjasse Protonisse. Kuigi Proton omab ka Briti sportautode tootjat, tahtis Geely Lotusese üle suuremat kontrolli ning ostis omakorda Protoni käest 51 protsenti Lotuse aktsiatest. Ülejäänud Lotuse aktsiad läksid Etika Automotive'i omandusse. 

Protonist ja Lotusest olid väidetavalt huvitatud veel ka PSA Group ja Suzuki, kuid Geely tegi parima pakkumise. Geely püüab mõlemad autotootjad majanduslikest raskustest hoolimata elule turgutada. 

Sümbioosset suhet võib oodata eelkõige Lotusega. Lotus on tuntud kui ülikergete autode valmistaja ning Geely tunneb kindlasti huvi, kas ja mil määral Lotuse tehnoloogiat ka niiöelda tavaautode juures kasutada saaks. Samas on Geely valmis Lotusesse mudelivaliku uuendamise ja arendamise nimel investeerima. 

Teatavasti ostis Geely 2009. aastal ka Volvo, mis on kõigist Hiinaga seotud hirmudest tänaseks aga tõsiselt õitsema löönud. Uute investeeringute abil võib fööniksina tõusta ka Lotus. 

Märksõnad: autouudised
geely proton
Jaga:

Mercedes ja Renault-Nissan toovad tagasi 1,2- ja 1,4-liitrised bensiinimootorid

Mercedes-Benzi ja Renault-Nissani koostöö kogub tuure. Tootjad peaksid lähiaastatel välja töötama uued neljasilindrilised bensiinimootorid.

Need oleksid 1,2- ja 1,4-liitrised otsesissepritsega ajamid, mis jõuaksid valminuna A- ja B-klassi baasmudelitesse. A-klassi luukpära tuleb müügile 2018. aastal ning talle järgnevad A-klassi sedaan, CLA mudelid, B-Klass, GLA ja GLB. Kõik need väikeautod vajavad ka mootoreid.

Selleks lükati käima salajase koodnimega projekt “M282”. Uued ajamid sobivad kapoti alla ainult ristipidi, seega suuremad Mercedese mudeleid neid kasutama ei hakka.


Lisaks uuendavad tootjad praeguseid 1,6- ja 2-liitriseid mootoreid. Uuendatud 2-liitrine ajam vahetab välja M133 jõuallika. Viimast kasutavad 45 lõpuga Mercedese mudelid, näiteks A45 ja CLA45.  Uus kaheliitrine mootor arendab üle 400 hobujõu, praegune aga 381 hj (280 kW) ja 475 Nm.

Märksõnad: autouudised
Renault-Nissan
Jaga:

Lamborghini neljas mudel ammutab inspiratsiooni möödunust

Sahinad Lamborghini uuest sportautost on levinud aastaid ning mitteametlikud jutud said uuesti hoo sisse.

Neljas Lamborghini mudel ei valmi enne 2023. aastat ning see ehitatakse uuele moodulplatvormile. Portaal CarAdvice kirjutab, et Itaalia tootja näitab neljandat autot pärast kolmanda esitlemist. Kolmas on aga teadupärast Urus linnamaastur. Pole teada, kas tulevane sportauto hakkab asendama Huracani või müüakse autosid kõrvuti.

“GT mudelid, neljaistmelised sportautod ja meie pärand andsid meile ideesid,” nimetas tegevjuht Stefano Domenicali, kust mõtted uuest autost alguse said. “Nüüd peame selgeks tegema, millise suuna võtame ning millist tehnoloogiat tarvis läheb. Peame valmistume eri stsenaariumiteks,” ütles Domenicali.

Pole välistatud, et Lamborghini loob taskukohase hinnaga ja teistest selgelt eristuva baasmudeli.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: viieosaline dokumentaal Mercedes-AMG GT R-st

See oli pea aasta tagasi, kui Mercedes-Benz oli valmis näitama AMG GT R-i - sportautot, mille kapoti alla oli pesa pununud 577-hobujõuline biturbo V8 mootor. Küsimustele, kuidas ja miks selline auto sündis, annab vastuse Mercedese värske dokumentaal.


Märksõnad: autouudised
Mercedes-AMG
Jaga: