4 autotootjat jõudsid Takataga vigaste turvapatjade osas kokkuleppele

Mäletatavasti avastati 2014. asatal, et autodele turvapatjade tootja Takata valmistatud turvapadjad võivad teatud tingimustes oodatust tugevamini lõhkeda ning sellega inimestele tõsiseid vigastusi tekitada. Asja uurides selgus, et mõjutatud autosid on sõna otseses mõttes kümnete miljonite kaupa ning Takata on sellest ajast saati üritanud vigaseid mudeleid korda teha. See on toonud kaasa ka tehasele tõsised majandusraskused ning eelmisel aastal leiti ka uus omanik, kes oli valmis Takatat käigus hoidma. 

Sel nädalal jõudis Takata nelja autotootjaga kokkuleppele 16 miljoni auto parandamise kompenseerimise üle. Kokkuleppe kohaselt maksab Takata BMW-le, Mazdale, Subarule ja Toyotale kokku 553 miljonit dollarit. Kõige suurema osa sellest, ehk peaaegu poole saab endale Toyota. 

Osa rahast kasutatakse inimeste informeerimiseks, ülejäänud raha kasutatakse autoomanike masinate parandusse toomisel tekkinud kulude katmiseks, olgu nendeks kas ajutise rendiauto hind, lapsehoiutasu, kaotatud töötasu vmt. 

Hinda, Ford ja Nissaniga käib vaidlus edasi. Samas on Takata jaoks tegu olulise sammuga kriisist väljumisel, mis annab lootust, et Takata suudab millalgi oma positsiooni taastada. 

Märksõnad: autouudised
bmw mazda toyota subaru turvapadjad
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: kuidas peavad kokkupõrketestis vastu uus ja vana Toyota Corolla

Uus-Meremaa liiklussurmade statistikast selgub, et reisijal on kaks korda suurem tõenäosus õnnetuses surma saada, kui ta sõidab autoga, mis ehitati enne 2000. aastat.

Kui olete mõelnud, kas tasub ligi 20 aastat vana auto uue vastu vahetada, siis see kokkupõrketest peaks aitama otsust langetada.


Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswageni juhi Mülleri järglane tuleb suure tõenäosusega tootja seest

Volkswageni praegune tegevjuht Matthias Müller ütles Saksa lehele Handelsblatt, et järgmine pealik leitakse suure tõenäosusega Volkswageni seest.

“Ma juba vestlen nõukoguga, leidmaks mulle mantlipärijat,” ütles Müller, kelle leping lõppeb alles 2020. aasta keskpaigas. Leht kirjutab, et juhi leidmine on aga pikk protsess, milleks tuleb pikalt valmistuda.


“Tootja jaoks on tugev ja tähtis signaal, kui järgmine juht tuleb Volkswageni seest,” lausus Müller, kelle sõnul peab ametipostile sobivatel kandidaatidel olema rahvusvaheline kogemus ning nende tähelepanu ei tohiks keskenduda igapäevastele ülesannetele, vaid nad peavad nägema suurt pilti.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo alustab Indias XC90 tootmisega

Sellal kui GM mõlgutab Indiast kolimise mõtteid teatas Volvo, et alustab enne aasta lõppu suurriigis XC90 tootmist.

Selleks, et kahekordistada tippmudeli müüki, alustatakse Lõuna-Indias Bangalore lähedal XC90ga kokku panemisega veel sel aastal. Tehas suudab valmistada Volvo SPA arhitektuuril põhinevaid mudeleid. Peale XC90 on sellele ehitatud ka S90 sedaan ja uue põlvkonna XC60.

India luksusautode turg on veel võrdlemisi väike, kuid see peaks järgnevatel aastatel jõudsalt kasvama. Hetkel omab Volvo sellest segmendist viit protsenti. 2020. aastaks peaks see olema kümne juures. Mullu müüs Rootsi tootja 1400 autot. Seda on 24% rohkem kui aasta varem. Selle aasta nelja kuuga on kasvanud 35%.


Volvo Cars’i tegevjuht Hakan Samuelsson ütles, et neil on hea meel alustada Indias autode tootmisega. “Autode kokku panemine Indias on meie jaoks suur asi. Nii saame kasvatada enda rolli aina laieneval luksusautode turul.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Euroopa Komisjon nõuab Itaalialt Fiati heitgaaside kohta infot, ähvardab kohtusse pöördumisega

Peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali on ametivõimud autotootjad senisest karmima järelvalve alla võtnud ning möödunud aastal esitasid saksa ametnikud FCA-le süüdistuse illegaalsete emissioonisüsteemide kasutamises. Itaalia transpordiministeerium lükkas need süüdistused tagasi, väites, et kõik on reeglitepärane. 

Sakslased väitsid, et Fiati osa Fiati mudelite õhku eraldatavate heitgaaside hulk suureneb märkimisväärselt peale 22-minutilist sõitmist. Laboratooriumis testitakse masinaid 20 minutit ning siit tekkis igati õigustatud küsimus, kas peale 22 minutit liiklemist mootori töörežiimi muutmine on millegagi põhjendatud. Itaallased leidsid, et testitud Fiat 500X vastas kõigile kehtestatud regulatsioonidele. 

Euroopa Komisjon pole aga antud seletustega rahul ning nõuab nüüd itaallastelt ametlikke põhjendusi, miks peab kõne all olev süsteem FCA autodel olema. Itaalia ametnikel on nüüd kaks kuud aega Euroopa Komisjoni kahtlused ümber lükata, peale mida võidaks asi juba kohtusse anda. Itaallased on täpsete uuringute läbi viimiseks aga juba aega juurde küsinud. 

Probleem võib tekkida sellest, et Euroopa Liidu seadused lubavad igal riigil oma kohalike tootjate toodangut ise kontrollida. Samas võib siin arusaadavalt tekkida huvide konflikt, sest ega Itaalia valitsus ei taha ilmselgelt majandusele olulist ettevõtet keerulisse olukorda panna. Samas säilib riikidel järelvalvekohustus ning kui Euroopa Komisjon tuvastab, et riik järelvalvet tehes reegleid rikub, võib Itaaliat ees oodata trahv. 

Märksõnad: autouudised
euroopa komisjon heitgaasiemissioonid
Jaga: