GM kavatseb aasta lõpuks Indiast taanduda

General Motors lõpetab sel aastal Indias müümise ning kavatseb maha müüa oma ärid Lõuna-Aafrikas. Need on USA tootja viimased sammud, mille abil soovitakse keskenduda suuremat kasu toovatele turgudele.

Tootja teatas neljapäeval, et investeerib Indiasse, Aafrikasse ja Singapuri pool miljardit dollarit. Samal ajal ütles GM, et miljard dollarit maksvast odavate autode tehaseliini ehitamisest Indiasse.

GM loodab muudatustega säästa aastas 100 miljonit taala. Ülemaailmselt kaotas see GM-i haru möödunud aastat 800 miljonit dollarit.

Tootja president Dan Ammann ütles Reutersile, et restruktureerimisega ja kahjumit toovatest turgudest lahkumine aitab süstida raha nendele turgudele ja autodele, mis aitavad raha teenida. Nendeks on Hiina ja Põhja-Ameerika linnamaasturite ja pikapite turg. Ammannni sõnul on oodata kahe suurriigi turgudele rohkelt uusi mudeleid.

GM lisas, et investeerib aastas ligi 600 miljonit dollarit isejuhtivate autode arendamiseks. “Tähtis on küsida, millele me aega kulutame. Kas me kasutame aega võimaluste ellu viimiseks või probleemide lahendamiseks?” küsis Ammann.

GM-l on sarnaselt Fordil järjest keerulisem püsida arengumaades konkurentsis. Mullu müüs tootja Indias ja Lõuna-Aafrikas 49 000 autot.

Veel 2015. aastal teatas tegevjuht Mary Barra, et New Delhisse tuleb tehas, kus hakatakse tootma Chevroleti mudeleid. Nüüd kui India turul ollakse auku kukkunud, loobutakse plaanist. Lisaks ei suuda GM võidelda Maruti Suzuki Indiaga.


Seetõttu loobutakse aasta lõpuks Chevroleti mudelite müümisest ning 2500 töötajaga Talegaoni tehases toodetakse autosid vaid ekspordiks.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Euroopa Komisjon nõuab Itaalialt Fiati heitgaaside kohta infot, ähvardab kohtusse pöördumisega

Peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali on ametivõimud autotootjad senisest karmima järelvalve alla võtnud ning möödunud aastal esitasid saksa ametnikud FCA-le süüdistuse illegaalsete emissioonisüsteemide kasutamises. Itaalia transpordiministeerium lükkas need süüdistused tagasi, väites, et kõik on reeglitepärane. 

Sakslased väitsid, et Fiati osa Fiati mudelite õhku eraldatavate heitgaaside hulk suureneb märkimisväärselt peale 22-minutilist sõitmist. Laboratooriumis testitakse masinaid 20 minutit ning siit tekkis igati õigustatud küsimus, kas peale 22 minutit liiklemist mootori töörežiimi muutmine on millegagi põhjendatud. Itaallased leidsid, et testitud Fiat 500X vastas kõigile kehtestatud regulatsioonidele. 

Euroopa Komisjon pole aga antud seletustega rahul ning nõuab nüüd itaallastelt ametlikke põhjendusi, miks peab kõne all olev süsteem FCA autodel olema. Itaalia ametnikel on nüüd kaks kuud aega Euroopa Komisjoni kahtlused ümber lükata, peale mida võidaks asi juba kohtusse anda. Itaallased on täpsete uuringute läbi viimiseks aga juba aega juurde küsinud. 

Probleem võib tekkida sellest, et Euroopa Liidu seadused lubavad igal riigil oma kohalike tootjate toodangut ise kontrollida. Samas võib siin arusaadavalt tekkida huvide konflikt, sest ega Itaalia valitsus ei taha ilmselgelt majandusele olulist ettevõtet keerulisse olukorda panna. Samas säilib riikidel järelvalvekohustus ning kui Euroopa Komisjon tuvastab, et riik järelvalvet tehes reegleid rikub, võib Itaaliat ees oodata trahv. 

Märksõnad: autouudised
euroopa komisjon heitgaasiemissioonid
Jaga:

Renault luksuslik Trafic SpaceClass astub üles Cannes’is

Renault kasutab 70. Cannes’i filmifestivali uue Euroopas pakutava Traficu tippmudeli esitlemiseks.

Prantsuse tootja leiab, et see väikebuss piisavalt luksuslik vedamaks sügava rahatasku ja maitseka välimusega inimesi. Ruumikas Traficus saab enda mugavalt tunda kuni üheksa reisijat, kes saavad valida 50 erineva istmete seadistamise võimaluse vahel. Seda tänu sellele, et teise ja kolmanda rea “toolid” on maitse järgi kohandatavad.

Istudes viimases kahes reas, surmavad toonitud aknad liigse päikese ning kliima jahutab kalleid riideid kandvate inimeste keha. Õhtupimeduses aitavad raamatut lugeda LED lambid ning nahksisu paneb nad elu nautima. Tootja pole ka juhti unustanud ning tema käed puhkavad nahast roolil, silmailu pakuvad kroomitud ja musta värvi rõhutused.

Selleks, et maailmaga ühenduses olla, on vaja elektrilt. Renault on sellele mõelnud ning pakub reisijatele 220-voldiseid ja USB pesasid.


Renault Trafic SpaceClassi ostmiseks tuleb rahakott avada sel septembril.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ford patenteeris uut tüüpi rooli

USA autotootja Ford patenteeris rooli, millel olevate nuppude ja lülititega saab kontrollida kõike vajalikku.

Tootja uuel GT superauto roolil on hästi palju nuppe. Suunatule ja kojameeste aktiveerimiseks ol roolil vastavad nupud. Rooli taga on aga labad, millega käike vahetada. Kuid kui juht tahab tagurdada või panna sisse vabakäigu, tuleb üks käsi roolilt tõsta ja viia see keskkonsooli juures asuva kangi juurde. Fordi tulevikurooli puhul ei peaks seda enam tegema.

Selle kavandi järgi saab käike vahetavate labadega ka valida PRND vahel. Vasakpoolset vajutades saab valida parkimise, tagurdamise ja vabakäigu vahel. Parem laba on aga ainult Drive’i jaoks. Ford kirjeldab mitmeid erinevaid viise, kuidas kahe labaga saaks käikude vahel valida.


Sellise rooliga tahetakse vabastada pinda keskkonsoolis.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla lükkas Uberi koostööpakkumise tagasi, üritas neid isegi ümber veenda

Adam Lashinsky kirjutab Uberi kohta uut raamatut "Wild Ride" ning kuigi see pole veel ametlikult müügile ilmunud, avaldatakse sealt juba eelnevalt mõned põnevamad seigad. 

Üheks selliseks on Uberi tegevjuhi Travis Kalanicku ja Tesla tegevjuhi Elon Muski telefonivestlus, kus räägiti just isesõitvate autode tulevikust. Tol oli Tesla küll juba turule toonud Autopiloti, kuid polnud veel esitlenud suuremat visiooni täiesti autonoomsete autode loomiseks. 

Igatahes käis Kalanick välja idee ühiselt isesõitvaid autode arendamise nimel töötama hakata. Kalanickul oli visioon, kus Uberi "taksod" sõidaksid ringi ilma juhtideta, alandades sellega veelgi antud tehnoloogia hinda. Musk oli sellele aga vastanud pika jutuga, kuidas isesõitev tehnoloogia on liiga toores ja valmib alles kauges tulevikus ning kuidas Uber peaks keskenduma on tänasele tegevusele. "See oli hetk, kus sain aru, et Tesla plaanib meiega võistelda," kommenteeris Kalanick telefonivestlust. 

Kõigest mõned päevad peale vestlust avalikustas Musk on suure visiooni, mis hõlmas endas ka autonoomsete autodega sõidujagamisteenuse pakkumist, kuigi seda võinuks inimestele pakkuda pigem Teslade omanikud mitte neid autosid omav eraldi ettevõte. 

Uber on endale partneriks võtnud aga Daimleri ja Volvo ning jätkab kõigest hoolimata aktiivset tööd autonoomsete autode arendamisel. Viimasel ajal on ettevõtet küll tabanud teatud probleemid, eelkõige seoses konkureeriva Waymo intellektuaalomandiga, kuid seni pole kohus Uberile veel väga suuri kaikaid kodaratesse loopinud. 

Märksõnad: autouudised
uber isesõitev auto kalanick musk
Jaga: