GM lubab kasutusele võtta ainult jätkusuutlikult toodetud rehvid

General Motors püüab koostöös rehvitootjatega oma autodele rehvide tootmise juures kasutusele võtta ainult "jätkusuutliku" naturaalse kummi. GM-i sõnul on nad esimeseks autotootjaks, kes sellise suuna on ette võtnud. 

Osa rehvides kasutatavast kummist kogutakse peamisel Kagu-Aasia troopilise kliimaga saarestikelt, kus kasvatatakse selleks otstarbeks kummipuid. Nende istanduste rajamisel unustatakse tihtipeale aga keskkonnakaitse põhimõtted, mistõttu toovad need endaga kaasa metsade hävitamise, lisaks ka inimõiguste rikkumise ning teinekord tooraine kehva kvaliteedi. General Motors tahabki luua konkreetse reeglistiku oma masinatele rehvide tootmiseks, tagamaks jätkusuutlikud ja vastutustundlikud tootmispraktikad ning luua võimaluse kogu protsessi ja ainete päritolu jälgida. 

General Motors on enda plaaniga kaasanud Bridgestone'i, Continentali, Goodyeari ja Michelini. Need neli suurtootjat varustavad rehvidega umbes 80 protsenti kogu General Motorsi autopargist. 

Tegu pole aga puhtalt idealistliku ja keskkonnateadliku lähenemisega, vaid GM loodab läbi karmimate reeglite tagada ka kindlama tarneahela ja seeläbi suurema stabiilsuse. 

Märksõnad: autouudised
rehvid kumm
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault luksuslik Trafic SpaceClass astub üles Cannes’is

Renault kasutab 70. Cannes’i filmifestivali uue Euroopas pakutava Traficu tippmudeli esitlemiseks.

Prantsuse tootja leiab, et see väikebuss piisavalt luksuslik vedamaks sügava rahatasku ja maitseka välimusega inimesi. Ruumikas Traficus saab enda mugavalt tunda kuni üheksa reisijat, kes saavad valida 50 erineva istmete seadistamise võimaluse vahel. Seda tänu sellele, et teise ja kolmanda rea “toolid” on maitse järgi kohandatavad.

Istudes viimases kahes reas, surmavad toonitud aknad liigse päikese ning kliima jahutab kalleid riideid kandvate inimeste keha. Õhtupimeduses aitavad raamatut lugeda LED lambid ning nahksisu paneb nad elu nautima. Tootja pole ka juhti unustanud ning tema käed puhkavad nahast roolil, silmailu pakuvad kroomitud ja musta värvi rõhutused.

Selleks, et maailmaga ühenduses olla, on vaja elektrilt. Renault on sellele mõelnud ning pakub reisijatele 220-voldiseid ja USB pesasid.


Renault Trafic SpaceClassi ostmiseks tuleb rahakott avada sel septembril.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ford patenteeris uut tüüpi rooli

USA autotootja Ford patenteeris rooli, millel olevate nuppude ja lülititega saab kontrollida kõike vajalikku.

Tootja uuel GT superauto roolil on hästi palju nuppe. Suunatule ja kojameeste aktiveerimiseks ol roolil vastavad nupud. Rooli taga on aga labad, millega käike vahetada. Kuid kui juht tahab tagurdada või panna sisse vabakäigu, tuleb üks käsi roolilt tõsta ja viia see keskkonsooli juures asuva kangi juurde. Fordi tulevikurooli puhul ei peaks seda enam tegema.

Selle kavandi järgi saab käike vahetavate labadega ka valida PRND vahel. Vasakpoolset vajutades saab valida parkimise, tagurdamise ja vabakäigu vahel. Parem laba on aga ainult Drive’i jaoks. Ford kirjeldab mitmeid erinevaid viise, kuidas kahe labaga saaks käikude vahel valida.


Sellise rooliga tahetakse vabastada pinda keskkonsoolis.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla lükkas Uberi koostööpakkumise tagasi, üritas neid isegi ümber veenda

Adam Lashinsky kirjutab Uberi kohta uut raamatut "Wild Ride" ning kuigi see pole veel ametlikult müügile ilmunud, avaldatakse sealt juba eelnevalt mõned põnevamad seigad. 

Üheks selliseks on Uberi tegevjuhi Travis Kalanicku ja Tesla tegevjuhi Elon Muski telefonivestlus, kus räägiti just isesõitvate autode tulevikust. Tol oli Tesla küll juba turule toonud Autopiloti, kuid polnud veel esitlenud suuremat visiooni täiesti autonoomsete autode loomiseks. 

Igatahes käis Kalanick välja idee ühiselt isesõitvaid autode arendamise nimel töötama hakata. Kalanickul oli visioon, kus Uberi "taksod" sõidaksid ringi ilma juhtideta, alandades sellega veelgi antud tehnoloogia hinda. Musk oli sellele aga vastanud pika jutuga, kuidas isesõitev tehnoloogia on liiga toores ja valmib alles kauges tulevikus ning kuidas Uber peaks keskenduma on tänasele tegevusele. "See oli hetk, kus sain aru, et Tesla plaanib meiega võistelda," kommenteeris Kalanick telefonivestlust. 

Kõigest mõned päevad peale vestlust avalikustas Musk on suure visiooni, mis hõlmas endas ka autonoomsete autodega sõidujagamisteenuse pakkumist, kuigi seda võinuks inimestele pakkuda pigem Teslade omanikud mitte neid autosid omav eraldi ettevõte. 

Uber on endale partneriks võtnud aga Daimleri ja Volvo ning jätkab kõigest hoolimata aktiivset tööd autonoomsete autode arendamisel. Viimasel ajal on ettevõtet küll tabanud teatud probleemid, eelkõige seoses konkureeriva Waymo intellektuaalomandiga, kuid seni pole kohus Uberile veel väga suuri kaikaid kodaratesse loopinud. 

Märksõnad: autouudised
uber isesõitev auto kalanick musk
Jaga:

Volvo tegevjuhi sõnul võivad praegused diiselmootorid jääda nende viimaseks

Volvo võttis sellest aastast üsna avalikult ja agressiivselt suuna elektriautodele. Nüüd teatas Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson, et koos sellega hakatakse tasapisi vähendama investeeringuid sisepõlemismootoritesse. 

See tähendab, et Volvo praegune diiselmootorite põlvkond võib suure tõenäosusega jääda ka viimaseks. Samuelsson ütles, et tänast olukorda vaadates, siis uusi diiselmootoreid ei hakata enam arendama, kuigi hiljem Samuelsson natuke leebus ja ütles, et ta arutles niiöelda valjult erinevaid ideid ja lõplikke otsuseid pole veel tehtud. 

Samuelssoni praeguse plaani järgi jätkatakse olemasolevate jõuallikate efektiivsemaks muutmist, kuid kuna need on niigi uued mootorid, pole hetkel radikaalseid uuendusi vaja. Praegused mootorid peaksid Volvo autode juurest olulist rolli mängima kuna 2023. aastani, kuigi juba 2020. aastast kehtestab Euroopa Liit uued regulatsioonid, mille täitmiseks kulub ebamõistlikult palju ressurssi. 

Selle asemel püüab Volvo üha enam panustada elektrimootoritele, olgu need siis täieliku elektriauto sees või sisepõlemismootoril hübriidversioonina abis. Samuelsson tunnustas ka Teslat, kes on loonud sellised elektriautod, mille nimel inimesed on valmis järjekorras ootama. Samas usub mees, et Volvo suudab Teslaga konkureerida nii kvaliteedi kui ka atraktiivse disaini osas. 

Märksõnad: autouudised
samuelsson diiselmootor elektriauto
Jaga: