Elextra elektriline superauto suuda läbida 600 kilomeetrit

Elextra neljasukseline elektrisuperauto, mis sarnaneb Lamborghini Aventadorile, suudab tootja arvutuste järgi läbida 600 kilomeetrit.

Hoolimata Elextra sarnasusest Lamborghinile ei ole Itaalia tootja nende peamiseks rivaaliks. Selleks on samuti elektriautosid valmistav Tesla. Classic Factory - ettevõte, mis Elextrat toodab - teatas, et auto suudab läbida 600 kilomeetrit, kui auto kiiruseks on 100 km/h. Tesla Model S 100D suudab läbida ühe akutäiega 632 kilomeetrit, seda vähemalt Euroopas kehtiva testi järgi.

Elextra kaal püsib väike tänu süsinikkiust šassiile ja kerele. Kaks elektriajamit muudavad auto neljaveoliseks. Classic Factory sõnul toodavad need kokku 680 hj (507 kW) ning võimaldavad sajani kiirendada vaid 2,3 sekundiga.

Autosid hakatakse kokku panema Saksamaal Stuttgartis ning nende esimest mudelit plaanitakse toota vaid 100.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

BMW M5 2018 saab valida taga- ja nelikveo vahel

BMW värske M5 pole veel valmis end täies ilus maailmale näitama, mistõttu saatis tootja välja fotod, kus nobe auto on kaetud maskeeringutega. Tootja ütles fotodele lisaks, et M5 tuleb uue M xDrive tehnoloogiaga, mis võimaldab valida, milline sild autot edasi viib.

Kui uus M5 tööle panna, siis vaikimisi on see neljaveoline. Valides aga õige režiimi ja lülitades välja stabiilsuskontrolli, saab nelikveo vahetada tagaveo vastu. Sarnase lahendusega on ka uus AMG E63.

BMW sõnul kasutavad nad 4,4-liitrise biturbo V8 mootori võimsamat versiooni. Arvatakse, et M5 käib välja 600 hobujõudu. Sellisel juhul peaks sakslane sajani kiirendama vähem kui 3,5 sekundiga.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ford muutub kasumlikumaks

Wall Street Journal kirjutab, et Ford valmistub tegevjuhi Mark Fieldsi tüürimisel töötajate vähendamiseks. Tööpere kokku tõmbamisega loodetakse suurendada kasumit ja aktsiahinda.

Fordi eesmärk on vähendada kulutusi kolme miljardi dollari jagu ning kasvatada seeläbi järgmise aasta kasumit. USAs hakkas sõiduautode müük pärast seitset järjestikust kasvuaastat langema.

Esmaspäeval oli Fordi aktsia hind 10,94 dollarit ehk neli senti rohkem kui nende 52 nädala madalaim tulemus. Samal perioodil oli aktsia kõrgeim hind 14,04 dollarit.

Kolme aasta jooksul, mil Mark Fields on tegevjuht olnud, on tootja aktsiate väärtus vähenenud. Lisaks jääb ettevõtte väärtus alla Teslale ja General Motorsile. Koondamistega, millest võidakse rääkida juba sel nädalal, vähendatakse töötajate hulka 10% ja seda üle maailma.


Selle aasta esimese kvartali lõpuks oli Fordi leival 202 000 inimest, neist pooled Ameerika Ühendriikides. Saksamaal töötab Fordi heaks 24 000 kätepaari.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW isejuhtivaid autosid aitab arendada ka Delphi

BMW kõige uuemaks partneriks isejuhtivate autode arendamises on Delphi. Ühiselt tuuakse omapäi liikuvad autod müügile 2021. aastaks.

Enne Delphit lõi BMW käed Mobileye ja Inteliga. Nüüd töötab nelik selle nimel, et meie tänavatel liiguksid neljanda ja viienda taseme isejuhtivad autod. See tähendab, et neljarattalised suudaksid pea kõikides liiklussituatsioonides ise hakkama saada ning juhi panus on minimaalne.

“See on hea võimalus kasutada meie tehnoloogia laiahaardelisust ning isejuhtivate autode ja elektrisõidukite arendamisel omandatud kogemusi,” ütles Delphi tegevjuht Kevin Clark.


BMW alustas isejuhtivate autode platvormi koos Inteli ja Mobileyega välja töötama eelmisel aastal. Delphi lisandumine muudab tarkvara ja riistavara paigaldamise lihtsamaks ja annab juurde analüüsivõimet.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo Trucks ja Renova katsetavad autonoomset prügiveokit

Rootsi jäätmekäitlusettevõte Renova katsetab ja uurib Volvo Trucksiga, kuidas automatiseeritud veokid saaksid muuta prügiveo ohutumaks ja tõhusamaks ning kuidas luua veokijuhtidele parem töökeskkond. Katsetatavad automatiseeritud süsteemid on põhimõtteliselt samasugused, nagu on paigaldatud alates 2016. aasta sügisest Kristinebergi kaevanduses töötavale autonoomsele Volvo veokile.
"Suure tarbesõiduki juhtimine kitsaste tänavate ja kaitsmata liiklejatega elurajoonis esitab kõrgeid nõudeid ohutusele, isegi kui sõiduki kiirus ei ületa jalakäija liikumiskiirust. Praegu katsetatav prügiveok jälgib pidevalt oma ümbrust ja peatub otsekohe, kui teele ilmub ootamatult mingi takistus. Samal ajal annab automatiseeritud süsteem juhile paremad võimalused veoki lähedal toimuva jälgimiseks," ütleb Volvo Trucksi liiklus- ja tooteohutuse osakonna direktor Carl Johan Almqvist.Kui automatiseeritud prügiveokit esimest korda uues piirkonnas kasutatakse, juhib seda inimene, kusjuures veoki pardaarvuti jälgib ja kaardistab teekonda pidevalt andurite ja GPS-süsteemi abil. Järgmisel korral samasse piirkonda sõites teab pardaarvuti juba täpselt, missugust marsruuti mööda liikuda ja missuguste prügikonteinerite juures peatuda.

Kui sisselülitatud isesõitmissüsteemiga tehakse esimene peatus, väljub juht kabiinist, läheb veoki taha, veab prügikonteineri veoki juurde ja tühjendab selle vastavate juhtimisseadmete abil täpselt samamoodi, nagu see toimub praegu. Kui see toiming on lõpetatud, tagurdab veok juhi korralduse peale automaatselt järgmise konteinerini. Juht kõnnib samal marsruudil, mida mööda liigub veok ning seega on tal alati täielik ülevaade liikumissuunas toimuvast. Kuid miks tagurdatakse, mitte ei sõideta edasisuunas?

"Veoki tagurdamise korral saab juht alati jääda jäätmepressi lähedale, mitte ei pea veoki igal liikumisel pidevalt kõndima kabiini ja veoki tagaosa vahet. Ning kuivõrd juhil ei ole vaja igal peatumisel kabiinist väljuda ja sinna tagasi ronida, on tööga seotud põlve- ja liigesevigastuste oht väiksem," ütleb Renova strateegilise arenduse juht Hans Zachrisson.

Üldiselt on tagurdamine üsna ohtlik manööver, sest juhil on isegi paigaldatud tagurduskaamera abil raske näha, kes või mis veoki taga liigub. Mõnedes piirkondades ei ole ohutuse tagamiseks lubatud raske tarbesõidukiga tagurdada, teistes aga nõutakse, et kaassõitja peab seisma sõiduki taga veendumaks, et tee on vaba, enne kui tohib tagurdamist alustada. Katsetatav lahendus on mõeldud nende probleemide lahendamiseks. Et andurid jälgivad pidevalt kogu prügiveokit ümbritsevat ala, on sõit turvaline sõltumata sellest, mis suunas veok liigub. Ja kui tänaval on takistus, näiteks parkiv auto, suudab prügiveok sellest automaatselt mööduda, tingimusel, et takistuse kõrval on küllalt vaba ruumi.

Kuivõrd automatiseeritud süsteemid optimeerivad käiguvahetust, roolimist ja sõidukiirust, saab vähendada ka kütusekulu ja heitgaasi kogust.

Kuigi tehnilised võimalused on juba praegu olemas, seisab enne isesõitvate prügiveokite tänavatele jõudmist ees veel hulk uurimis-, katsetamis- ja arendustööd. Praegune ühisprojekt jätkub 2017. aasta lõpuni ning sellele järgneb funktsionaalsuse ja ohutuse äärmiselt põhjalik hindamine. Samuti uuritakse, kuidas sõidukijuhid, teised liiklejad ja kohalikud elanikud seda tüüpi veoki omaks võtavad. Erineva automatiseeritustasemega sõidukid võetakse tõenäoliselt varem kasutusele nendel tegevusaladel, kus transporditööd toimuvad rangelt piiratud alal (näiteks kaevanduses või kaubaterminalis).

Märksõnad: autouudised
Jaga: