2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks rekordiline

2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks läbi aegade kõige edukam. Kogumüük ületas esmakordselt kahe miljoni sõiduki piiri ning paljudel turgudel tõusti edukaimaks premium-margiks. Läbi aegade parimad tulemused saavutasid ka Mercedes-AMG ja smart, mille autosid müüdi orienteerivalt 100 000 (kasv +44,1%) ja 144 800 (kasv +21%).

Stuttgart – 2016. aastal andis Mercedes-Benz klientidele üle 2 083 888 sõidukit. Lisaks sellele, et Mercedes-Benzi kasv ületas ülemaailmselt kodumaiste konkurentide kasvu, oldi premium-segmendis kõige edukam.

Dr Dieter Zetsche, Daimler AG juhatuse esimees ja Mercedes-Benzi tegevjuht: “2016 oli Mercedes-Benzi ajaloo kõige edukam aasta, ühtlasi juba kuues rekordaasta järjest. Teedrajava disainiga uued autod inspireerivad meie kliente ning eriti tugeva tõusuga ennekõike Hiinas ja Euroopas oleme me tõusnud premium-segmendi tippu. Ning me kiirendame edasi – uute tehnoloogiate, toodete ja teenustega.”

Mercedes-Benzi mudeliportfell koos alambrändidega Mercedes-AMG ja Mercedes-Maybach on laiaulatuslikum kui eales varem. Ning pistikhübriidide programm on täies hoos: kaheksa mudeliga pakub Mercedes-Benz premium-klassis parimat valikut.

2016. aasta lõppes ka rekordilise detsembriga, mis oli ühtlasi 46. järjestikune rekordkuu (müüdi 190 269 autot; +6,8%). Kokkuvõttes oli Mercedes-Benz 2016. aastal populaarseim noobelmark lisaks Saksamaale ja USA-le veel näiteks Saksamaal, Itaalias, Portugalis, Jaapanis, Lõuna-Koreas, Austraalias, Taiwanis, USA-s ja Kanadas.

Läbi aegade parim müük ja kahekohaline kasvunumber Euroopas

Eelmisel aastal oli Mercedes-Benzi suurim turg Euroopa, kus peamiselt tänu uue E-klassi ja maasturite edukusele kasvas müük 12,4%. Nagu paljudes muudeski regioonides, saavutati Euroopas müügirekord. Kaubaks läks ligikaudu 900 000 Mercedes-Benzi sõidukit. Saksamaa osaks oli selles 293 209 autot (+7,2%), Ühendkuningriigis oli müügikasv 16,6%, Prantsusmaal 16,7%, Itaalias 16,6%, Hispaanias +18,2% ja Belgias 17,5%.

Aasia - Vaikse ookeani piirkonnas oli nõudlus Mercedes-Benzi mudelite järgi samuti kõrgem kui eales varem, müüdi 734 169 sõidukit (+19,3%). Riikide arvestuses oli Mercedes-Benzi suurim turg taas Hiina, kus müüdi 472 844 sõidukit (kasv tervelt +26,6%). Rekordid löödi ka Jaapanis (+3,5%), Lõuna-Koreas ja mujal. USA-s anti klientidele üle 340 237 sõidukit.

C-klass on endiselt populaarseim

Mercedes-Benzi edukaim mudel oli 2016. aastal C-klass, mille sedaani ja universaali müüdi kokku orienteerivalt 425 000 eksemplari. Väga edukas oli ka uus E-klass (üle veerand miljoni auto; +7,9%) ning praeguse S-klassi kogumüük alates esmasitlusest kerkis üle 300 000. 2016. aastal säilitas S-klass ka maailma enimmüüdud luksussedaani positsiooni.

Maasturite müük kasvas tervelt 34,3% 706 170 sõidukini, eriti edukas oli GLC. „Maastikuatode esiisa” G-klass saavutas peaaegu 20 000 eksemplariga uue rekordi, tarbeautodest kasvas kõige enam ehk peaaegu 50% võrra V-klassi müük.

Erakordne oli 2016. aasta ka Mercedes-AMG jaoks. Kokku anti klientidele üle ligikaudu 100 000 seda marki autot, mis tähendab, et kasv ületas 40 %. Seega on viimase kolme aasta jooksul Mercedes-AMG müük tõusnud kolm korda! Möödunud aasta edu üheks aluseks oli kasvanud tooteportfell, kuhu lisandus üle kümne uue mudeli. AMG edukaimad turud olid taas USA, Saksamaa ja Hiina.

smarti müük kasvas 21% võrra 144 479 autoni ning smart fortwo ja forfour olid nõutumad kui kunagi varem. smarti põhiturud olid Saksamaa ja Itaalia, suuruselt kolmandal turul Hiinas müüdi 60% rohkem smarte kui aasta varem.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Chrysler 200 ja Dodge Dart said Marchionnelt hävitava hinnangu

FCA lõpetab Põhja-Ameerikas Chrysler 200 ja Dodge Darti tootmise. Antud mudeleid mujal ei valmistatagi, kuigi Dodge Dart jätkab Hiinas Fiat Vaggio nime all. 

Autotööstuses tuleb uusi mudeleid pidevalt juurde ning mõned vanemad kaovad tasapisi ära. Iseenesest pole selle midagi erilist. Chrysler 200 ja Dodge Dart eristuvad teistest, sest tegu oli võrdlemisi kõrgelt hinnatud autodega. 

Tootmise lõpetamise põhjuseks pole nende kahe mudeli puhul mitte madalad müüginumbrid vaid väike kasum. FCA tegevjuht Sergio Marchionne ütles konkreetselt välja, et need kaks mudelit on FCA viimase kaheksa aasta kaks kõige läbikukkunumat mudelit. "Ma ei tea ühtegi investeeringut, mis oleks nii halb olnud, nagu need kaks olid," sõnas Marchionne. 

Mitte, et nende näol oleks tegu olnud Chrysleri ja Dodge'i kõige populaarsemate mudelitega, aga majandusliku ebaedu tõi hoopis selliste keskmise suurusega sedaanide turul valitsev ülitugev konkurents. Chrysler ja Dodge lihtsalt ei suutnud neid kahte mudelit kasumi teenimiseks piisavalt kallilt müüa. 

Marchionne sõnul keskendub FCA nüüd veidi agressiivsemalt linnamaasturite ja pikapite arendamisele, sest selles suunas liigub ka inimeste nõudlus. 

Märksõnad: autouudised
fca marchionne chrysler 200 dart
Jaga:

2016 oli Lamborghini ajaloo parim aasta

Lamborghinile oli sarnaselt Rolls-Royce’ile ja McLarenile möödunud aasta ajaloo edukaim. 12 kuuga osteti 3457 Itaalia superautot.

Lamborghini müüs 2015. aastal 3245 autot ning mullu veidi üle 200 rohkem. Itaallased ületasid pärast kuut järjestikust aastat kasvu esmakordselt 3400 piiri. Seda, mis seisust Lamborghini tuli, näitabki kuue aasta tagune tulemus - 2010. aastal müüdi kaks ja pool korda vähem autosid.

“2016. aastal näitas Lamborghini, et ta on suurepärase vormis,” ütles tootja juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. “Oli järjekordne rekordaasta ja ületasime kõik äriplaanides ettekirjutatud eesmärgid. See näitab meie sisu, järjepidevust ning häid oskusi tooteid arendada ja müüa,” lisas mees.


Lamborghinil on poolesajas riigis 135 esindust. Itaallaste suurimaks turuks on USA. Jänkid ostsid 1041 Lambot. USAle järgnevad Jaapan, Suurbritannia, Saksamaa, Kanada, Lähis-Ida ja Hiina. Kõige populaarsem mudel on Huracan, mida osteti 2353 tükki.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Fotod ja video: värske Škoda Octavia

Škoda peamine mudel Octavia jõudis elutsükli keskele ning sai uuenduse osaliseks.

Eile Viinis esitletud Octavia on eelkäijast veidi pikem ja versioonist olenevalt 20 või 30 mm laiemate tagarehvidega.

Škoda loobus biksenoon ja LED päevatulede pakkumisest ning pakub nüüd vaid LED tulesid. Insenerid on muutnud ka Octavia tagatulede välimust.

Octavia saab osta nelja TSI ja nelja TDI mootoriga, valikus on ka CNG versioon. Ajamite võimsused jäävad vahemikku 86 (63 kW) kuni 184 (135 kW) hobujõudu. RS versiooni 2-liitrine TSI toodab aga 230 hobujõudu ehk varasemast kümme rohkem.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedesel valmib 2020. aasta lõpuks kolm väikemudelit

Mercedes investeerib järgmise põlvkonna väikemudelite arendusse miljard eurot ning kasvatab nende arvu viielt kaheksale.

A-klass, CLA, CLA Shooting Brake, B-klass ja GLA saavad kõk teise põlvkonna. Mudelid ehitatakse MFA2 ehk esiveolistele mõeldud moodulplatvormile. Nende autodega liitub kolm uut väikest Mercedest.

Autocar kirjutab enda allikale toetudes, et töös on A-klassi sedaan, mis hakkaks võitlema Audi A3 sedaani ja Hiinas müüdava BMW 1. seeria sedaaniga. Kui see vastab tõele, siis näeb autot aprillis Shanghais. Mercedes peaks looma ka pika teljevahega A-klassi sedaani ja seda ainult hiinlaste jaoks.


GLA kohale peaks tekkima GLB mudel, mida Mercedes peaks pakkuma viie ja seitsme istmega. Mercedes leiab, et GLA ja GLC mudelite vahele mahub veel üks väikemasin.

Märksõnad: autouudised
Jaga: