FOTOD: Nende autodega jätsime 2016. aastal hüvasti

2016. aasta jäi viimaseks mitmele tuntud ja vähem tuntud autole. Siinkohal toome välja 10 eelmisel aastal tootmisest maha võetud ja mainimisväärset mudelt. 

1. Land Rover Defender

Land Rover valmistas Defenderit 68 aastat, olles sellega üks vanemaid mudeleid kogu autotööstuses. Defenderist on kümnendite jooksul kujunenud seiklushimuliste autosõprade tõeline lemmikauto, millega võib julgelt ükskõik millist maailma paika avastama minna. 

Kuigi väike hulk entusiaste on Defenderile siiamaani truuks jäänud, pidi Land Rover raske otsuse uute regulatsioonide taustal siiski vastu võtma. Viimaseks naelaks kirstus olid 2015. aastal Euroopas rakendunud uued turvastandardid, millele klassikaline Defender lihtsalt enam ei vastanud. Land Rover aga töötab järgmise põlvkonna Defenderi kallal, mis peaks klientideni jõudma loodetavasti juba 2017. aastal. 

2. Toyota FJ Cruiser

Teise hingelt tõelise maastikuauto saatis viimasele teekonnale Toyota, kui lõpetas augustis FJ Cruiseri tootmise. Kui üha rohkem inimesi kolib linnadesse ning otsib endale mõnda mugavad linnamaasturit, väheneb ka nõudlus puhtalt maastikuautoks loodud masinate järele. FJ Cruiser loodi legendaarse FJ40 Land Cruiseri järglaseks ning mudel saavutas ka teatud määral edu, eriti Austraalias, kuid kahjuks ei suutnud Toyota mudeli edasist tootmist enam õigustada. Viimane FJ Cruiser veeres tootmisliinilt maha augustis. 

3. Scion tC

Toyota saatis eelmisel aastal penisonile kogu Scioni brändi. Esimesed Scionid läksid Põhja-Ameerika turgu vallutama juba 2003. aastal ning esimese hooga võeti need väga hästi vastu, kusjuures enamik Scioni klientidest olid inimesed, kes polnud varem Toyotat omanud. Nii nagu kasvasid vanemaks need noored, kes alguses entusiastlikult Scioni kasuks otsustasid, vähenesid ka Scioni müüginumbrid ning kuigi Scioni kõige populaarsemat tC mudelit müüdi kokku veidi rohkem kui 400 000 tükki, lõppes eelmisel aastal Scion tC ning ka kõikide teiste sama brändi mudelite tootmine. 

4. BMW Z4

BMW asendas 2002. aastal Z3-e Z4-ga. BMW valmistab Z-mudeleid, et konkureerida näiteks Porsche Boxsteri, Audi TT ja Marcedes-Benz SLK-ga. Tegu oli igati vahva autoga, mis kombineeris endas ühelt poolt mugavuse, teisalt krapsakuse. Auto jäi aga juba piisavalt vanaks ning tundub, et BMW-l on koos Toyotaga plaanis luua uus Z5, mistõttu otsustatiga Z4 valmistamine lõpetada. 

5. Chrysler 200

Kuigi Chrysler 200 ei hiilanud kordagi millegi eriti silmapaistvaga, oli sellegipoolest tegu korraliku autoga, mis tõi endaga kaasa ka korralikud müüginumbrid. Sellest hoolimata otsustas FCA Chrysler 200 tootmise peatada ning mõned päevad tagasi andis FCA tegevjuht sellele lõpuks ka ammendava põhjuse: Chrysler 200 võitles nii tugeva konkurentsiga segmendis, et seal oli sisuliselt võimatu piisavalt head kasumit teenida. Ja niisama tootmisrõõmu pärast suured tootja ju autosid ei valmista. 

6. Volvo S80

Rootsi autotootja Volvo on viimastel aastatel näinud kõva vaeva uute autode valmis vorpimisel ning samal ajal on püütud ennast positsioneerida ka veel rohkem luksusbrändi suunas. See aga tähendas lõppu Volvo S80 jaoks, mis lihtsalt ei suutnud BMW, Audi ja Mercedes-Benziga konkureerida. S80 asemel tõi Volvo müüki uue S90, mis jätkab küll S80 traditsioone, ainult et suurema kere võimsama mootori ja üleüldse luksuslikuma sisuga. 

7. Volkswagen Phaeton

Ei tule just tihti ette, et autotootja oma lipulaeva tootmise lõpetab. Nii juhtus aga möödunud aastal, kui Volkswagen otsustas lõpetada Phaetoni valmistamise. Phaetoni juures polnud otseselt midagi viga ning müüginumbrid ei näidanud ka viimastel aastatel suurt langustrendi. Samas ei suutnud Phaeton 15 aastaga saavutada seda kuulsust ja populaarsust, mida autolt oodati ning hetkel aktiivselt raha lugev Volkswagen otsustas suhteliselt väheolulisest mudelist lihtsalt loobuda. 

8. Roewe 750

Kui briti autotootja MG Rover 2005. aastal pankrotti läks, müügi Rover 75 tehniline info Hiina autotootjale SAIC. SAIC Rover 75 nime kätte ei saanud ning nii ristiti masin ümber Roewe 750-ks. Kuigi SAIC seda vahepeal teatud määral uuendas, siis lõpuks jäi Roewe 750 lihtsalt ajale jalgu ning masina populaarsusele ei aidanud kaasa ka võrdlemisi kallis hind. 

9. Mini Paceman

Mini alustas 2012. aastal teatud mõttes eksperimendiga - Mini Pacemani näol loodi kolmeukseline väikemaastur. Lõpptulemus oli küll sportliku väljanägemise ja iseloomuga masin, millel aga praktiline otstarve puudus ning samale järeldusele jõudsid ka kliendid. Mini proovis Pacemaniga avastada niši, mida aga ei eksisteerinud. 

10. Audi R8 e-tron

Siinkohal võib vaielda, mil määral Audi R8 e-tron üldse kunagi tootmisse jõudis, kuid tegu oli Audi katsega luua tõeliselt hea elektriauto. 450 km sõiduulatus, 456-hobujõulised mootorid, 3,9-sekundiline kiirendus nullist sajani on kõik väga väärikad arvud ning auto näeb ka igati põnev välja, kuid Audi ei teinud mudelit kunagi lihtsalt kättesaadavaks ning 1 miljoni eurone hinnalipik oli ehk isegi sellise auto jaoks veidi liiga kallis. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Chrysler 200 ja Dodge Dart said Marchionnelt hävitava hinnangu

FCA lõpetab Põhja-Ameerikas Chrysler 200 ja Dodge Darti tootmise. Antud mudeleid mujal ei valmistatagi, kuigi Dodge Dart jätkab Hiinas Fiat Vaggio nime all. 

Autotööstuses tuleb uusi mudeleid pidevalt juurde ning mõned vanemad kaovad tasapisi ära. Iseenesest pole selle midagi erilist. Chrysler 200 ja Dodge Dart eristuvad teistest, sest tegu oli võrdlemisi kõrgelt hinnatud autodega. 

Tootmise lõpetamise põhjuseks pole nende kahe mudeli puhul mitte madalad müüginumbrid vaid väike kasum. FCA tegevjuht Sergio Marchionne ütles konkreetselt välja, et need kaks mudelit on FCA viimase kaheksa aasta kaks kõige läbikukkunumat mudelit. "Ma ei tea ühtegi investeeringut, mis oleks nii halb olnud, nagu need kaks olid," sõnas Marchionne. 

Mitte, et nende näol oleks tegu olnud Chrysleri ja Dodge'i kõige populaarsemate mudelitega, aga majandusliku ebaedu tõi hoopis selliste keskmise suurusega sedaanide turul valitsev ülitugev konkurents. Chrysler ja Dodge lihtsalt ei suutnud neid kahte mudelit kasumi teenimiseks piisavalt kallilt müüa. 

Marchionne sõnul keskendub FCA nüüd veidi agressiivsemalt linnamaasturite ja pikapite arendamisele, sest selles suunas liigub ka inimeste nõudlus. 

Märksõnad: autouudised
fca marchionne chrysler 200 dart
Jaga:

2016 oli Lamborghini ajaloo parim aasta

Lamborghinile oli sarnaselt Rolls-Royce’ile ja McLarenile möödunud aasta ajaloo edukaim. 12 kuuga osteti 3457 Itaalia superautot.

Lamborghini müüs 2015. aastal 3245 autot ning mullu veidi üle 200 rohkem. Itaallased ületasid pärast kuut järjestikust aastat kasvu esmakordselt 3400 piiri. Seda, mis seisust Lamborghini tuli, näitabki kuue aasta tagune tulemus - 2010. aastal müüdi kaks ja pool korda vähem autosid.

“2016. aastal näitas Lamborghini, et ta on suurepärase vormis,” ütles tootja juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. “Oli järjekordne rekordaasta ja ületasime kõik äriplaanides ettekirjutatud eesmärgid. See näitab meie sisu, järjepidevust ning häid oskusi tooteid arendada ja müüa,” lisas mees.


Lamborghinil on poolesajas riigis 135 esindust. Itaallaste suurimaks turuks on USA. Jänkid ostsid 1041 Lambot. USAle järgnevad Jaapan, Suurbritannia, Saksamaa, Kanada, Lähis-Ida ja Hiina. Kõige populaarsem mudel on Huracan, mida osteti 2353 tükki.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Fotod ja video: värske Škoda Octavia

Škoda peamine mudel Octavia jõudis elutsükli keskele ning sai uuenduse osaliseks.

Eile Viinis esitletud Octavia on eelkäijast veidi pikem ja versioonist olenevalt 20 või 30 mm laiemate tagarehvidega.

Škoda loobus biksenoon ja LED päevatulede pakkumisest ning pakub nüüd vaid LED tulesid. Insenerid on muutnud ka Octavia tagatulede välimust.

Octavia saab osta nelja TSI ja nelja TDI mootoriga, valikus on ka CNG versioon. Ajamite võimsused jäävad vahemikku 86 (63 kW) kuni 184 (135 kW) hobujõudu. RS versiooni 2-liitrine TSI toodab aga 230 hobujõudu ehk varasemast kümme rohkem.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mercedesel valmib 2020. aasta lõpuks kolm väikemudelit

Mercedes investeerib järgmise põlvkonna väikemudelite arendusse miljard eurot ning kasvatab nende arvu viielt kaheksale.

A-klass, CLA, CLA Shooting Brake, B-klass ja GLA saavad kõk teise põlvkonna. Mudelid ehitatakse MFA2 ehk esiveolistele mõeldud moodulplatvormile. Nende autodega liitub kolm uut väikest Mercedest.

Autocar kirjutab enda allikale toetudes, et töös on A-klassi sedaan, mis hakkaks võitlema Audi A3 sedaani ja Hiinas müüdava BMW 1. seeria sedaaniga. Kui see vastab tõele, siis näeb autot aprillis Shanghais. Mercedes peaks looma ka pika teljevahega A-klassi sedaani ja seda ainult hiinlaste jaoks.


GLA kohale peaks tekkima GLB mudel, mida Mercedes peaks pakkuma viie ja seitsme istmega. Mercedes leiab, et GLA ja GLC mudelite vahele mahub veel üks väikemasin.

Märksõnad: autouudised
Jaga: