Pildid: Aston Martin näitas peaaegu valmis Valkyrie hüperautot

Aston Martin on juba paar aastat töötanud oma Red Bulliga kahasse valmistatava hüperauto kallal. Masinal on juba mõnda aega ka ametlik nimi - Valkyrie. Auto on esialgsetest skitsidest märkimisväärselt edasi arenenud, lisaks aerodünaamilisele disainile on Aston Martin valmis meisterdanud ka funktsioneeriva salongi. 

Välimuse osas paistab silma järsema kaldega esiklaas, mis kõigi eelduste kohaselt on selliseks tehtud sõitja mugavust silmas pidades. Üldine disain on muutnud aga lihtsamaks, kaotades esialgsed keerukad aerodünaamilised konstruktsioonid. Auto katusele on tekkinud suur õhukoguja, millega mootori jt osade töötemperatuuri reguleeritakse. Lõpuks on autole lisatud ka funktsioneerivad tuled, mis aga kõigest hoolimata äärmiselt kerged on. Aston Martini sõnul on tuled nende tavaliste mudelite juures kasutatavatest variantidest 30-40 protsenti kergemad. 

Salongist leiab ees ohtralt süsinikkiudu. Õhukesed ja kerged istmed on kruvitud otse põranda külge, istudes tõusevad jalad tavalisest veidi kõrgemale, meenutades niimoodi F1 ja LMP prototüüpe. Kõik kiireks sõitmiseks vajalikud nupud on paigutatud rooli peale, kust leiab ka ekraani, mis vajalikku infot kuvab. Auto keskel on ka teine veidi suurem ekraan, mis veelgi täpsemat infot edastab. Hetkel kasutab Valkyrie peeglite asemel kaameraid, kuigi see võib olenevalt riiklikest regulatsioonidest veel muutuda. 

Mõned väiksemad muudatused ootavad masinat Aston Martini sõnul veel ees, kuid suures plaanis peaks olukord hakkama stabiliseeruma. Auto tootmine peaks pihta hakkama juba järgmisel aastal. 

Märksõnad: aston-martin
valyrie adrian newey red bull newey am-rb 001
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Pildid: Aston Martin näitas peaaegu valmis Valkyrie hüperautot

Aston Martin on juba paar aastat töötanud oma Red Bulliga kahasse valmistatava hüperauto kallal. Masinal on juba mõnda aega ka ametlik nimi - Valkyrie. Auto on esialgsetest skitsidest märkimisväärselt edasi arenenud, lisaks aerodünaamilisele disainile on Aston Martin valmis meisterdanud ka funktsioneeriva salongi. 

Välimuse osas paistab silma järsema kaldega esiklaas, mis kõigi eelduste kohaselt on selliseks tehtud sõitja mugavust silmas pidades. Üldine disain on muutnud aga lihtsamaks, kaotades esialgsed keerukad aerodünaamilised konstruktsioonid. Auto katusele on tekkinud suur õhukoguja, millega mootori jt osade töötemperatuuri reguleeritakse. Lõpuks on autole lisatud ka funktsioneerivad tuled, mis aga kõigest hoolimata äärmiselt kerged on. Aston Martini sõnul on tuled nende tavaliste mudelite juures kasutatavatest variantidest 30-40 protsenti kergemad. 

Salongist leiab ees ohtralt süsinikkiudu. Õhukesed ja kerged istmed on kruvitud otse põranda külge, istudes tõusevad jalad tavalisest veidi kõrgemale, meenutades niimoodi F1 ja LMP prototüüpe. Kõik kiireks sõitmiseks vajalikud nupud on paigutatud rooli peale, kust leiab ka ekraani, mis vajalikku infot kuvab. Auto keskel on ka teine veidi suurem ekraan, mis veelgi täpsemat infot edastab. Hetkel kasutab Valkyrie peeglite asemel kaameraid, kuigi see võib olenevalt riiklikest regulatsioonidest veel muutuda. 

Mõned väiksemad muudatused ootavad masinat Aston Martini sõnul veel ees, kuid suures plaanis peaks olukord hakkama stabiliseeruma. Auto tootmine peaks pihta hakkama juba järgmisel aastal. 

Märksõnad: autouudised
valyrie adrian newey red bull newey am-rb 001
Jaga:

Aston Martin jätkab RapidE arendamist ka peale Hiina investori lahkumist

Ka Aston Martin tahab elektriautode turule siseneda. Selleks vajalike suurte investeeringute tegemiseks kaasati projekti ka Hiina partner LeEco. LeEco on teatavasti sama ettevõte, mis pidi finantseerima ka Faraday Future'i esimese tehase ehitust, kuid pärast liialt ambitsioonikat laienemist on ettevõttel nüüd vaba raha otsas. Seda ei jätku ka Aston Martini jaoks, mistõttu otsustas Briti autotootja oma ambitsioone veidi koomale tõmmata. 

Paradoksaalsel kombel võib valmis elektriauto seeläbi aga veelgi uhkem tulla. Kuna suuremat sorti tootmise alustamiseks ressurss puudub, otsustas Aston Martin, et valmistatakse vaid 155 RapidE-d. See on esialgsest mahust vaid umbes kolmandik. Lisaks kaasab Aston Martin varasemast enam nende F1 partneri Williamsi tipptasemel insenere ja teadmisi. 

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer sõnas, et nad otsustasid RapidE teha hästi haruldaseks. See viib loomulikult ka hinna üles, kuid haruldaste autode puhul on see klientidele aktsepteeritavam. Aston Martin on sisuliselt täiesti iseseisev autotootja, kes võtab elektriauto arendamisel sisuliselt kogu riski enda kanda. Kui esialgu taheti masin müügile tuua juba 2018. aastal, siis praegu lükati valmimise tähtaeg edasi 2019. aastasse. 

RapidE hinnad peaksid algama veidi vähem kui 200 000 naelast (225 eurot), mis on 60 000 euro võrra rohkem sisepõlemismootoriga variandist. Aston Martin aga loodab, et üle maailma õnnestub neil kallimast hinnast hoolimata siiski 155 klienti leida. 

RapidE arendamisel saadud teadmised kavatsed Aston Martin rakendada aga tulevase DBX crossoveri elektriliseks muutmisel. 

Märksõnad: autouudised
rapide dbx elektriauto
Jaga:

Aston Martin plaanib valmistada ka teise keskmootoriga superauto

Aston Martin kinnitas lõpuks, et plaanib lisaks Valkyriele ehitada ka teise keskmootoriga auto. Aston Martin Valkyrie on teatavasti Red Bulli ja Adrian Neweyga ühiselt loodav hüperauto, mis peaks valmides Silverstone'i ringraja läbima kiiremini kui F1 auto. 

Valkyrie on aga juba oma olemuselt masin, mida toodetakse vaid käputäis ning mis hakkab olema ka väga, väga kallis. Aston Martin tahab nüüd mudelivalikusse lisada ka teise keskmootoriga auto, mis oleks huvilistele lihtsamini kättesaadav. 

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer sõnas, et hetkel on nende autode keskmine müügihind Ferraridest veidi madalam, samas kui Valkyrie hind võiks jääda kuskil 3 miljoni euro kanti. Seega oleks igati loogiline luua mingi mudel ka sinna vahemikku, midagi sellist, mis näiteks Ferrari 488GTB-ga konkureeriks. Sellega püüab Aston Martin siseneda tiheda konkurentsiga segmenti, kus hetkel domineerivad Ferrari, Lamborghini Huracan ning McLaren 720S.  

Suurepäraste sõiduomaduste jaoks on vaja head kaalujaotust, mida keskmootoriga auto ka pakub. Lisaks usub Palmer, et Valkyrie loomiselt saadav kogemus aitab neil seda tõeliselt võidusõiduhinge tuua ka veidi odavamatesse mudelitesse, luues võimaluse olemasolevate tootjatega edukalt konkureerimiseks. 

Esimesed Aston Martin Valkyried peaks valmima 2019. aastal, uus, seni veel nimetama mudel võiks klientideni jõuda 2021. aastal. 

Märksõnad: autouudised
valkyrie keskmootor superauto palmer
Jaga:

Video: Red Bulli piloodid sõidavad Aston Martinitega, mille konksu otsas on haagissuvilad

Red Bull Racingu võidusõitjad Daniel Ricciardo ja Max Verstappen lähevad Aston Martinitega ringrajale. Et sõit huvitavamks teha, said sportautod enda külge ka haagised.

See video tundub olevat kummardus vanale “Top Gearile”, kus karavanid ja nendes reisivad inimesed olid alatasa peksupoisteks.

Ricciardo sai enda istme alla Aston Martin Vanquish Volante, mis käib välja 568 hj (424 kW). Verstappeni koormat vedas Vanquish S Volante, mis 595-hobujõulisena (444-kW) on meeskonnakaaslase sõidukist kiirem. Mõlema mehe haagis kaalus 400 kg ning andis võidusõidule uue mõõtme.

Märksõnad: autouudised
Jaga: